Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Du vinner 5 millioner i Lotto

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-12, 14:08   #101
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg hadde satt halvparten inn på flexilånskontoen, cashet ut billånet, sagt opp jobben, begynt på MBA-studiet og bygget ut huset akkurat slik jeg ville ha det.

Min første spontane shopping hadde vært et drivhus i cedertre og noen kasser champis.

Det ser ut som en drivhuskirke. Eller en drivkirke?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 14:13   #102
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Betalt mesteparten av gjelden, investert i boligmarkedet i Oslo slik at vi har mulighet til å hjelpe barna best mulig når de skal flytte hjemmefra om 8-15 år.

Gammel 06-10-12, 14:28   #103
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Betalt ned gjeld, fått opp hytte på tomten vår, fortsatt med å gå på skole, bestilt en spennende tur til sommeren. Satt resten i banken til trange tider. Er kjekt å drømme litt.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 14:42   #104
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Byttet ut bilen vår med elbil og kjøpt medlemskap i bilkolletivet mtp bil til lengre turer.

Huset skulle ha gjennomgått en sjainings:
- pusset opp begge badene
- ordnet en bedre løsning ved inngangspartiet vårt
- byttet trapp
- skiftet vinduer og fått eventuelle andre tips til energisparing

Og så hadde vi betalt gjeld.
Og så hadde vi tatt en ferietur, før vi måtte ha tatt stilling til hvordan vi skulle gjøre dette med reising når vi plutselig hadde fått et reisebudsjett som hadde tillatt mye reising. Jeg tror det hadde blitt vanskelig å la det være (selv om jeg sikkert hadde unnskylt meg med at siden vi har elbil, så ... ).

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 14:50   #105
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Begynt å lure alvorlig. Jeg tipper ikke.

Det ville jo i så fall vært det ultimate beviset på at god karma finnes.

Gammel 06-10-12, 14:53   #106
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

5 mill ikke mye å bli rik av? Det er det jo! Da har man jo kapital som kan jobbe for seg. Investerer du 5 mill klokt så har du jo nok å leve av. Kjøper du to leiligheter kan du få månedlige leieinntekter på 25k i måneden. I tillegg får du verdistigning. Du kan gå på større risikoprosjekter kan du få mye høyere avkastning. Med 5 mill kunne jeg jo faktisk blitt veldig formuende.

Man kan faktisk reise langt og lenge for leieinntekter.

Gammel 06-10-12, 15:07   #107
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde kanskje kjøpt meg bolig med utleieenhet, hvor jeg kunne leid ut til noen som kunne hjulpet meg med praktiske gjøremål, pass av ungene- rett og slett frigjort tid for meg. Ikke fordi jeg skal jobbe mer, reise mer osv, men fordi jeg hadde kunnet bruke tid til å hvile når kroppen krangler, og hatt tid og råd til å få nødvendige behandlinger og tilrettelegging for at jeg skal holde ut lengst mulig i jobb...

Mulig hadde jeg vurdert å fltte tilbake til området hvor eksen bor, så han kunne hatt ungene 50% (som om det hadde skjedd), kanskje hadde jeg klart å ordne så jeg kunne jobbe fullt de ukene ungene var hos ham, og redusert når ungene var hos meg. Tror det hadde vært gull for helsa.

Jeg hadde helt klart sikkert dratt på noen bedre ferieturer enn vi har råd til i dag, tatt en handlegalskapstur og kjøpt det vi hadde lyst på, men jeg hadde nok gjort det som hadde vært fornuftig på sikt. Kan hende jeg også hadde levd uten gjeld, nettopp fordi jeg er i en situasjon der ting brått kan snu seg, og da kunne jeg faktisk sluppet bekymringen om hvordan ting ville blitt hvis det faktisk endrer seg til det verre.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 15:33   #108
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er eg sannelig ikkje så sikker på gitt. Men en lang ferie i sola hadde eg tatt. Betale ned gjeld hadde eg ikkje stressa med, heller ikkje hadde eg redusert arbeidstida mi.

Egentlig kunne eg tenkt meg bruke pengane på å leige arbeidskraft til hage, husarbeid, snekring og sånt. Eg kunne tenkt meg en vaktmester i 20% stilling rett og slett.

Gammel 06-10-12, 15:39   #109
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde reist MYE.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 15:42   #110
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Pepper Lemon sin tanke høres fornuftig ut. Jeg skjønner ikke alle som skal løpe og betale ut gjelda si. Men så har gjeldfrihet aldri vært et mål for meg, selv ikke de årene jeg var (ufrivillig) gjeldfri (fordi jeg ikke fikk nok lån til å kjøpe bolig).

Mulig jeg er dum, men jeg tenker i hvert fall sånn at om man betaler ut eller veldig mye ned på gjelda, har man jo flere tusen mer å leve for i måneden. Faste utgifter som lån suger jo alt av inntekt.

Gammel 06-10-12, 15:49   #111
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke så opptatt av å betale ned gjeld. Nå har jeg i grunnen bare studielånet siden jeg ikke eier hus. Og hadde jeg skullet kjøpe meg hus, hadde jeg nok tatt opp litt lån for å kjøpe det. Kanskje akkurat så mye at det hadde blitt dekket av de leieinntektene jeg ville fått for den utleiedelen som skal være i huset jeg kjøper.

Gammel 06-10-12, 15:53   #112
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Flyttet på landet. Og kjøpt bil.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 15:55   #113
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Mulig jeg er dum, men jeg tenker i hvert fall sånn at om man betaler ut eller veldig mye ned på gjelda, har man jo flere tusen mer å leve for i måneden. Faste utgifter som lån suger jo alt av inntekt.

Selv om vi ble gjeldfrie så hadde vi fortsatt hatt masse utgifter med to biler, to barn, hytte og hus. Vi hadde fått det mer komfortabelt, men hadde ikke fått set så romslig at en av oss kunne ha sluttet å jobbe. Men klart sto vi mye bedre rustet til å møte alderdommen.

Jeg synes det høres lurere ut å kjøpe et utleieobjekt framfor å putte penger i banken. Husprisene stiger jamnt og trutt, den millionen man setter i banken blir spist opp av inflasjon og formueskatten år for år.

Gammel 06-10-12, 15:58   #114
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Selv om vi ble gjeldfrie så hadde vi fortsatt hatt masse utgifter med to biler, to barn, hytte og hus. Vi hadde fått det mer komfortabelt, men hadde ikke fått set så romslig at en av oss kunne ha sluttet å jobbe. Men klart sto vi mye bedre rustet til å møte alderdommen.

Jeg synes det høres lurere ut å kjøpe et utleieobjekt framfor å putte penger i banken. Husprisene stiger jamnt og trutt, den millionen man setter i banken blir spist opp av inflasjon og formueskatten år for år.

Nå har ikke vi hytte da, men 2,1 i huslån og et billån. Hadde de forsvunnet, hadde vi hatt en ganske så stor sum mer i pluss hver måned. Vi har to biler ja, men nå har vi to biler, billånet, barna osv i tillegg til huslånet som er det aller største. Vi hadde nok absolutt betalt ned en god del på det og hatt mange flere lapper ekstra i måneden. Men å investere i et utleieobjekt er selvsagt veldig smart. Jeg tror vi hadde satset på å gjøre begge deler.

Sist redigert av Dixie Diner : 06-10-12 kl 16:15.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 16:08   #115
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tatt ett års studiepermisjon. Bestilt dyr og fancy sommerferie til neste år, reist til Nederland neste helg, bygd bad i kjelleren og pusset opp stuen.

Gammel 06-10-12, 16:12   #116
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Økonomisk sett, så er det nok det. Men det er også med på å presse opp prisene når folk kjøper boliger for utleie. Ergo blir det vanskeligere å komme seg inn på boligmarkedet for de som nå står utenfor, så moralsk sett hadde jeg hatt betenkeligheter. Da ville jeg heller vurdert å gå til anskaffelse av et hus med bileilighet for utleie - altså en leilighet som uansett ikke ville være til salgs.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 17:13   #117
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det ser ut som en drivhuskirke. Eller en drivkirke?

Driv-inn-kirke.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 17:55   #118
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Betale ned gjeld.
Kikket på hus.

Sikkert drukket meg full i ren befippelse og antastet mannen på det groveste.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 18:17   #119
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Begynt å lure alvorlig. Jeg tipper ikke.

Ikke jeg heller. Men i dag kjøpte jeg lottokupong fordi jeg har hatt så mye flaks i det siste at jeg bare må sjekke om det gjelder Lotto og.

Med fem millioner hadde jeg tatt med ungene på USA-tur for å besøke venner, hyret inn folk til å pusse opp kjelleren og donert en fin sum til er par gode saker som trenger penger. Resten hadde jeg satt i banken slik at ungene og jeg kunne levd det gode liv mens jeg bygget opp det firmaet jeg planlegger å starte.

Gammel 06-10-12, 20:41   #120
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde fått meg drivhus, det er helt sikkert. Et som er større og dyrere enn det jeg reelt sett kommer til å få meg uten en slik lottogevinst.

(Mannen kunne fått det utendørs badegreiene han fantaserte om en gang også.)

Vi hadde totalrenovert badet. Ja, jeg tenker vi hadde tatt oss en lang ferie et varmt sted mens noen jobbefolk totalrenoverte badet vårt. Også hadde jeg røsket ut det helt fungerende, relativt nye, men akk så deprimerende mørkebrune og upraktiske kjøkkenet forrige eier av huset satte inn for noen år siden, og fått inn et kjøkken slik jeg ville hatt det.

Magefølelsen sier at vi så hadde betalt ned huslånet og studielånene for å frigjøre mesteparten av den månedlige inntekten. Men ja, jeg er absolutt poenget med å heller investere for utleie altså, sånnsett. Men antakelgi hadde vi valgt den noe mindre lønnsomme, men enklere, tryggere veien med å kvitte oss med gjeld.

Og antakelig hadde jeg redusert stillingen min noe. Ikke allverdens, men sånn at jeg kunne jobbe en time mindre for dagen eller noe sånn. Sånn at når jeg har stått opp, kledd på morgentrøtte unger og fått dem i barnehagen, jobbet så lenge at jeg henter dem som siste barn på avdelingen (i alle fall Mikro er alltid siste barn på avdelingen sin, på Knerten sin er der somregel noen flere da) sånn kvart på stengetid, fått i familien middag og fått den vesle tiden med ungene før leggetid, så skulle jeg slippe å jobbe 30-60 minutter hjemmekontor for å oppnå full arbeidsdag. Jeg er veldig takknemlig for muligheten til å kunne jobbe hjemmefra slik at jeg kan ordne det sånn, og ikke virkelig måtte dra ungene ut av senga mens de enda sover og levert dem når barnehagen åpner, sånn at jeg hadde rukket ful dag på jobb. Men det er kjipt å måtte ta den kveldsøkta, hver bilige dag.
Det er bare for en kort stund ungene er små, og det er ikke mange år med redusert stilling det er snakk om, bare nok til at hverdagen skulle bli litt lettere nå mens ungene er så små. Og det hadde jeg unnet meg uten å bekymre meg så hardt for pensjonen. (Ja, og mannen måtte jo gjerne gjort det samme da. Pr i dag HAR han kortere arbeidstid enn meg, men han er på jakt etter ny jobb, så det kan forandre seg.)

Ja, også hadde vi kjøpt en bil til, sånn at en av oss kunne kjørt tidlig på jobb, og på den måten også omgått noe av dette "for lite tid på jobb til full dag"-greiene. Muligens hadde jeg ikke trengt å gå ned i stilling da, men sånn mini-reduksjon så jeg kunne ha en fridag i måneden tror jeg at jeg uansett ville hatt. En dag til shopping, frisør, baking, eller bare komme ajour med klesvasken. Det hadde vært deilig.

Jeg hadde kommet til å vurdere vaskehjelp også, men slikt sitter litt langt inne, vi kan jo utmerket klare det selv. Det hadde bare vært digg å slippe, og likevel ha det rent.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.