|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto
Det ser ut som en drivhuskirke. Eller en drivkirke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoBetalt mesteparten av gjelden, investert i boligmarkedet i Oslo slik at vi har mulighet til å hjelpe barna best mulig når de skal flytte hjemmefra om 8-15 år.
![]() |
#103 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoBetalt ned gjeld, fått opp hytte på tomten vår, fortsatt med å gå på skole, bestilt en spennende tur til sommeren. Satt resten i banken til trange tider. Er kjekt å drømme litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Originala
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoByttet ut bilen vår med elbil og kjøpt medlemskap i bilkolletivet mtp bil til lengre turer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
~~~~~~~
|
Man kan faktisk reise langt og lenge for leieinntekter.
![]() |
#107 |
Einsam
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg hadde kanskje kjøpt meg bolig med utleieenhet, hvor jeg kunne leid ut til noen som kunne hjulpet meg med praktiske gjøremål, pass av ungene- rett og slett frigjort tid for meg. Ikke fordi jeg skal jobbe mer, reise mer osv, men fordi jeg hadde kunnet bruke tid til å hvile når kroppen krangler, og hatt tid og råd til å få nødvendige behandlinger og tilrettelegging for at jeg skal holde ut lengst mulig i jobb... |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoDette er eg sannelig ikkje så sikker på gitt. Men en lang ferie i sola hadde eg tatt. Betale ned gjeld hadde eg ikkje stressa med, heller ikkje hadde eg redusert arbeidstida mi.
![]() |
![]() |
#109 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoVi hadde reist MYE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Mulig jeg er dum, men jeg tenker i hvert fall sånn at om man betaler ut eller veldig mye ned på gjelda, har man jo flere tusen mer å leve for i måneden. Faste utgifter som lån suger jo alt av inntekt.
![]() |
#111 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg er ikke så opptatt av å betale ned gjeld. Nå har jeg i grunnen bare studielånet siden jeg ikke eier hus. Og hadde jeg skullet kjøpe meg hus, hadde jeg nok tatt opp litt lån for å kjøpe det. Kanskje akkurat så mye at det hadde blitt dekket av de leieinntektene jeg ville fått for den utleiedelen som skal være i huset jeg kjøper.
![]() |
#112 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoFlyttet på landet. Og kjøpt bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Off the map.
|
Selv om vi ble gjeldfrie så hadde vi fortsatt hatt masse utgifter med to biler, to barn, hytte og hus. Vi hadde fått det mer komfortabelt, men hadde ikke fått set så romslig at en av oss kunne ha sluttet å jobbe. Men klart sto vi mye bedre rustet til å møte alderdommen.
![]() |
#114 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Nå har ikke vi hytte da, men 2,1 i huslån og et billån. Hadde de forsvunnet, hadde vi hatt en ganske så stor sum mer i pluss hver måned. Vi har to biler ja, men nå har vi to biler, billånet, barna osv i tillegg til huslånet som er det aller største. Vi hadde nok absolutt betalt ned en god del på det og hatt mange flere lapper ekstra i måneden. Men å investere i et utleieobjekt er selvsagt veldig smart. Jeg tror vi hadde satset på å gjøre begge deler.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 06-10-12 kl 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoTatt ett års studiepermisjon. Bestilt dyr og fancy sommerferie til neste år, reist til Nederland neste helg, bygd bad i kjelleren og pusset opp stuen.
![]() |
![]() |
#116 |
Originala
|
Økonomisk sett, så er det nok det. Men det er også med på å presse opp prisene når folk kjøper boliger for utleie. Ergo blir det vanskeligere å komme seg inn på boligmarkedet for de som nå står utenfor, så moralsk sett hadde jeg hatt betenkeligheter. Da ville jeg heller vurdert å gå til anskaffelse av et hus med bileilighet for utleie - altså en leilighet som uansett ikke ville være til salgs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoBetale ned gjeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Shake it out!
|
![]() |
#120 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg hadde fått meg drivhus, det er helt sikkert. Et som er større og dyrere enn det jeg reelt sett kommer til å få meg uten en slik lottogevinst.
![]() |
|
|