|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kakemonster
|
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Vi har også helt vanlige inntekter, så det går på prioriteringer. Ull kjøper jeg alltid på salg, men yttertøy syns jeg er verre. Jeg blir liksom så redd for å bomme på størrelsen, av en eller annen grunn, og ellers har de gjerne ikke akkurat det jeg skal ha i riktig størrelse. Junior Barneklær er dessuten eksperter på kampanjer av typen "50% på (nesten) hele butikken!" og så gjelder det så å si aldri de tingene jeg er på utkikk etter.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Nei jeg har aldri kjøpt så dyr jakke til gutta mine. 1000 kr for en jakke er en smertegrense for min del. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Her er det sjelden mer enn et par kuldegrader, men det blåser gjerne kuling i tillegg. Den effektive temperaturen blir lav. Jeg satser på at vind/vanntett dunparkas skal få meg mer komfortabel gjennom den forestående vinteren. Jeg ser jeg kunne fått billigere dunparkas om jeg ikke hadde trengt en som også er helt vanntett. Men det må til her.
|
|
|
|
#4 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg kjøper ikke så dyre klær til ungene mine. Skulle jeg gjort det så hadde kun jakkekjøp til ungene kommet på 7200. Ikke aktuelt kjenner jeg.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg har en grense på rundt 1200,- på jakker, og da selges de videre når de er fravokst |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Vi hadde nok aldri gjort det, jeg kjøper sjelden klær over 1000-lappen til barna som vokser fort. Men samtidig har vi en del arveklær i omløp i vår slekt + at det går an å selge videre. Så ift ytterklær som er bruksklær (bhg etc) velger jeg som regel noe som har litt ok kvalitet.
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?
Det er nok ikke noe mer snobbete å kjøpe jakker til den prisen enn å bruke samme sum på å spise en bedre middag ute. Jeg belger allikevel det siste, fordi jeg synes det er fullgode alternativer til den dyre jakka.
|
|
|
|
#8 |
|
Kakemonster
|
Noen av dem er ihvertfall lite flinke til å finne sånt på salg. Andre, eller de samme, syns også de har funnet noe som funker, og kjøper derfor akkurat det merket i neste størrelse også, heller enn å prøve noe de ikke vet hva er. Om det skulle være et bomkjøp og man må skaffe noe annet blir det jo fort enda dyrere enn å bare kjøpe den der man vet duger. Og så spiser vi ute en gang hvert jubelår eller så, og de gangene har regningen aldri vært i nærheten av prisen på f.eks en Isbjörndress (siden det nå er klær vi snakker om). Forskjellige folk har forskjellige prioriteringer, rett og slett.
|
|
|
|
#9 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Det er mulig jeg har blitt mer avslappet etter ti år med barn, men jeg synes H&M, KappAhl, NameIt og mange andre kjedebutikker har svingt seg opp med hensyn til godt yttertøy. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg synes årets vinterjakke til minste fra PoP til 999,- var rådyr. Jeg fikk 20% og hadde bursdagspenger, ellers tror jeg vi hadde kjøpt en annen til 5-600kr. Men hun er 5, går siste året i bhg, og bruker mest dress, der går det i Reima kjøpt på tilbud. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Men CG til barn, har den ikke pels den? :grøss: |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Forskjellen på dyr mat og dyre (synlig dyre) klær at klærne OGSÅ fungerer sterkt som et statussymbol. Eller, det var før FB. Nå kan man jo få spredt lyx-restaurantbesøkene også, da.
|
|
|
#13 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Mellomsten her i huset har fått en sånn Bergans-jakke. Jeg sendte far i huset ut på jakke-handling og han kom hjem med en sånn. Veldig fornøyd både han og guttungen. Guttungen er 7 år og jeg skryter selvsagt av hvor flinke de har vært på shopping. Kan jo ikke kritisere når jeg endelig fikk mannen til å ut å handle ;-) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?En annen ting er at det faktisk er greit å kjøpe en Bergans skalljakke til 1500,- fordi den erstatter 3 plagg, hvis man ikke har flaks og finner den på salg selvsagt. |
|
|
|
#15 |
|
Kakemonster
|
Det var mine grunner til å kjøpe ordentlig skallbukse også, den erstatter regnbukse OG tynn dress. Når den så ble våt innenfra altfor ofte og det ikke holdt med det ene likevel, kjøpte jeg selvsagt ikke like dyrt i backup.
|
|
|
|
#16 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg kunne komme til å kjøpe en jakke til den prisen til Storesøster. Hvis jeg har lyst. Hun vokser ikke like fort lenger, og sliter ikke tøy på samme måte som Lillebror. Dog, hun er hestejente, og absolutt alt av tøy blir visst brukt i stallen en eller annen gang, så jeg har tatt lærdom. Hun har selv ingen formening om dyrt/snobbete/rimelig/kjedebutikk.
|
|
|
#17 |
|
Borte
|
Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?Jeg kjøper ingen sånne dyre klær eller sko til mine døtre, men hvis hun vil så får hun lov til å spare penger selv.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Jul 2009
|
|
|
|
![]() |
|
|