Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hallovenn vs Halloween? (med poll)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Skal dine barn på Halloween-runde?
Ja, såklart! 85 50,00%
Ja, må vel følge strømmen 26 15,29%
Nei, vi velger HalloVenn-fest istedet 10 5,88%
Nei, vi slukker lys og later som vi ikke er hjemme 14 8,24%
Vi har ikke barn som deltar, men vi åpner opp og pøser på med godteri 19 11,18%
Her hos oss er det ingen barn som går Halloween-runde, heller ikke vårt/våre 16 9,41%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-12, 21:06   #1
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg deler dine tanker, men de må vel få følge strømmen i år igjen er jeg redd. Min protest består i at jeg ikke bruker et eneste øre på oransje lys, gresskar og alt annet dilldall folk prøver å prakke på meg nå for tiden. Må jo kjøpe inn noe godteri til naboungene når de ringer på, men lenger strekker jeg meg søren ikke. :knirketiknirk:

Her er jeg også.

Gammel 24-10-12, 20:26   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hallovenn?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 20:40   #3
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Vi skal ha Halloween-fest med en drøss unger og voksne, spise guffen mat og være utkledt. Vi tar en runde i nabolaget og deler ut nystekte boller.

Jeg ELSKER Halloween!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 21:09   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halloween er fantastisk for sånne skrekk-entusiaster som meg, jeg har jo vært grøsserfan fra før jeg kunne snakke, omtrent. (Min første grøsser var Poltergeist, og da var jeg vel rundt 3-4 år gammel, men det snakker vi ikke så høyt om ).
I år orker jeg ikke noen stor fest, men neste år har jeg lyst å ha stor Halloweenfest her, med både barn og voksne og masse grøss og gru!

Gammel 24-10-12, 21:14   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Storebror på 7 har hatt veldig lyst til å gå de par siste årene. I teorien så har jeg ikke noe i mot det, i praksis så er det visst ikke meningen at han skal få dette gjennomført. De to foregående årene var han på samvær med pappaen og han brydde seg ikke med å ta dem med ut. I år hadde jeg bestemt meg for at han skulle få gå en liten runde, men da fikk jeg sannelig innkallelse til sykehus slik at de er hos besteforeldrene denne dagen. Jaja, vi prøver igjen til neste år.

Gammel 24-10-12, 21:52   #6
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes halloween er noe forbannet tull og prøver så godt jeg kan å overse hele greia.
Det er en liten del av en amerikansk skikk (eller ihvertfall amerikanisert) som er blitt importert av handelsstanden og ja, jeg irriterer meg over at dette er rendyrket kommersielt.
Hvor mange her i landet veit i det hele tatt hva halloween ER?
Hvorfor "feirer" vi halloween?
Hvor mange katolikker er det egentlig i dette landet?
Det må da være flere flotte amerikanske skikker vi kan importere, så vi får litt fart på å gjøre amerikaner-kopier av oss alle mann?
Og ikke er det så farlig å få med seg alle aspekter av en skikk, heller, eller å skjønne bakgrunnen, så lenge vi får med oss de bitene som koster penger er det tydeligvis greit.
Bare vi får Frp i regjering så kommer vi litt nærmere amerikansk politikk og samfunn, også, det blir stas.

:søker dekning:

Gammel 24-10-12, 22:54   #7
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Jeg synes halloween er noe forbannet tull og prøver så godt jeg kan å overse hele greia.
Det er en liten del av en amerikansk skikk (eller ihvertfall amerikanisert) som er blitt importert av handelsstanden og ja, jeg irriterer meg over at dette er rendyrket kommersielt.
Hvor mange her i landet veit i det hele tatt hva halloween ER?
Hvorfor "feirer" vi halloween?
Hvor mange katolikker er det egentlig i dette landet?
:søker dekning:

Som god amerikavennlig kapitalistisk katolikk er jeg selvsagt for Halloween.
Dude!
You know me better than that.
Det er en hoeytid som for oeyeblikket er dominert av kjoepepress for plastdingser, som en importert cargo-kult hvor symboler har blitt loesrevet fra opphavet sitt. Men det er jo her mulighetene ligger! Hvis vi griper den kan vi faa en hoeytid det faktisk ikke er meningen vi skal ha daarlig samvittighet for aa braake i kirketiden men skal ha moro med skrekk, tull, masker og fjas. Hverken salmesang eller obligatorisk flaggveiving i klamme bunader! Grip dagen!
:Nyfrelst Halloweenist:

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 21:52   #8
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bryr meg ikke så veldig om Halloween, men vi skal ha det som tema i bursdagen til 10-åringen til helga. Hallovenn høres helt teit ut, da kan man heller kutte ut hele greia.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 21:59   #9
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med deg, Sir Limpalot, ifht. at det som er innført her er bare den litt småkjipe superkommerse delen av en feiring som kan inneholde så veldig mye mer. Men jeg ser at flere etterhvert gjør forsøk på å innføre det som handler om ikke-kommerse sosiale hyggelige ting rundt Halloweenfeiringen, og så lenge vi neppe får utryddet Halloween i Norge vil jeg heller prøve å utvide skikken til hyggelige ting også. Neste år, i år er jeg for sliten.

Gammel 24-10-12, 22:04   #10
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blitt katolikk, Acsa?

Gammel 24-10-12, 22:29   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke det kommerse aspektet av halloween. Eller morsdag og farsdag og valentinesdag for den saks skyld. Men hallo-venn blir jo bare tullete, kall det i det minste noe annet. Jeg har svelget halloweenkamelen så mine unger får både dårlige kostymer og knaskellerkneprunde. Men gresskardekoren er det andre som står for. Jeg liker imidlertid gresskar, så jeg vurderer nesten å pynte jeg også.

Gammel 24-10-12, 22:31   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HalloVenn. Jeg kjøper ikke oransje lys eller skjærer ut skumle fjes i gresskar, men jeg handler inn godteri, og storesøs og mellomsøs skal gå i år. Helt greit for meg.

Gammel 24-10-12, 22:31   #13
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Her er det ingen som skal gå. Jeg måtte forsikre pompen om at vi ikke behøvde å skru av utelysene den kvelden. Hit kommer det uansett ingen. Han lurte dagen etter på om det ikke var lurt å skru det av likevel. Han er ikke spesielt begeistret for folk som har kledd seg ut og ser skumle ut. Mildt sagt. Og jeg kjenner at det synes jeg er like greit.

Og det er helt i orden at det ikke kommer noen hit heller. Så slipper vi hele opplegget. Hadde jeg hatt overskudd kan det hende jeg hadde tatt litt av med stæsj og ordning.

Gammel 24-10-12, 22:34   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff jeg husker da toern var i barnehagealder. Han gikk glad og fornøyd ut for å åpne døra og kom livredd inn da han så de fæle maskene. Etter å ha gjentatt det 2-3 ganger nekta han å nærme seg den døra uten følge i flere måneder.

Gammel 24-10-12, 23:24   #15
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Du VAR for lenge på den andre siden av dammen, du! ;P

Gammel 24-10-12, 23:31   #16
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Du VAR for lenge på den andre siden av dammen, du! ;P

Gammel 24-10-12, 23:42   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater alt som har med skrekk og skremming å gjøre.
Heldigvis går ingen Halloween her. Da hadde jeg sannsynligvis brukt vannslangen på dem i ren skrekk.

(noen prøvde et år og skremmet nærmest vannet av meg, da jeg var ute og fôret dyra og ut av mørket kommer mannen med ljåen....)

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 01:45   #18
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Heldigvis går ingen Halloween her. Da hadde jeg sannsynligvis brukt vannslangen på dem i ren skrekk.

(noen prøvde et år og skremmet nærmest vannet av meg, da jeg var ute og fôret dyra og ut av mørket kommer mannen med ljåen....)

Hahahaha, noen personskader?

Gammel 25-10-12, 08:46   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

: knegg: fy søren så ekkelt!

Gammel 25-10-12, 09:20   #20
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Det var jo nesten litt slemt! Så jeg synes du skal benytte årets Halloween til å ta igjen. Hva med å utstyre hele bølingen med noe sånt, og slippe hordene løs når mannen med ljåen og hans likesinnede kommer?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.