Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bytting av julegaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-12, 17:53   #101
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytting av julegaver

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Svigermor er motsatt. "Ja, jeg vet du sa 134/140, men damen i butikken vet jo bedre enn deg, og hun sa at 128 er 8 år og jentene er jo faktisk bare 7".
Skjer hvert år, bare bytt ut årstall og str. Fint ulltøy, men kan heller ikke byttes.

Samme her. Poden fekk bukse i strl. 4 år og gensar i strl. 5 år. Han blir 6 år snart. Storesøster fekk kjole og jakke i strl. 9 år. Ho blir 11. Irriterande nok så passa det jo nett no, sånn at mi mor sjølvsagt fekk rett likevel. Men me har jo mengder av klær som passar nett no. Og når eg skriver i melding til henne (som svar på melding "kva storleik trenger barna?" at dei trenger strl. 7 år og 11 år, så burde det vel vere ei enkel sak.

Byttelappen går ut 1. januar, og det er kjøpt i anna by. Men me har i det minste fine, nye klær til nyttårsafta.

Gammel 29-12-12, 17:59   #102
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Samme her. Poden fekk bukse i strl. 4 år og gensar i strl. 5 år. Han blir 6 år snart. Storesøster fekk kjole og jakke i strl. 9 år. Ho blir 11. Irriterande nok så passa det jo nett no, sånn at mi mor sjølvsagt fekk rett likevel. Men me har jo mengder av klær som passar nett no. Og når eg skriver i melding til henne (som svar på melding "kva storleik trenger barna?" at dei trenger strl. 7 år og 11 år, så burde det vel vere ei enkel sak.

Byttelappen går ut 1. januar, og det er kjøpt i anna by. Men me har i det minste fine, nye klær til nyttårsafta.

Eg fekk bytte ein barselpresang som var utgått på dato og med byttelapp frå ein annan by, i same vare i større storleik. Vi fekk utruleg mykje i 62, så eg bytta litt slik at eg fekk fordelt det utover eit større spekter av storleikar. Det gjekk heilt fint.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 18:01   #103
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg fekk bytte ein barselpresang som var utgått på dato og med byttelapp frå ein annan by, i same vare i større storleik. Vi fekk utruleg mykje i 62, så eg bytta litt slik at eg fekk fordelt det utover eit større spekter av storleikar. Det gjekk heilt fint.

Kunne kanskje forsøkt, men me skal ingen stad der dei selger sånne merker før i februar. Det er tre timars køyring, så det er liksom ikkje ein svipptur heller. Men me tar dei i bruk så lenge dei passar.

Gammel 29-12-12, 18:06   #104
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Kunne kanskje forsøkt, men me skal ingen stad der dei selger sånne merker før i februar. Det er tre timars køyring, så det er liksom ikkje ein svipptur heller. Men me tar dei i bruk så lenge dei passar.

Då er det litt verre. Eg hadde butikken i byen, eg, så då var det ikkje så stress å stikke innom.

The glass is refillable.
Gammel 29-12-12, 18:40   #105
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Babyen vår har forresten fått ein fin ullfleecedress frå Joha i str. 80. Han bruker 62 nå, er det ikkje veldig sannsynleg at han er 80 midt på sommaren då? Eg lurer på om eg skal få ein større størrelse, bare for å vere sikker på at han er passe, når det er kaldt.

The glass is refillable.
Gammel 29-12-12, 19:03   #106
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Babyen vår har forresten fått ein fin ullfleecedress frå Joha i str. 80. Han bruker 62 nå, er det ikkje veldig sannsynleg at han er 80 midt på sommaren då? Eg lurer på om eg skal få ein større størrelse, bare for å vere sikker på at han er passe, når det er kaldt.

Erfaringen fra mine egne barn er at det gikk 9-10 måneder mellom 62-80, så jeg ville ikke byttet til 74. Både 74 og 80 brukes mye lengre enn man tror, når man fortsatt forholder seg til 56-62-68, som de vokser ut av på et blunk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 19:04   #107
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Du sa en større størrelse, ja. Jo, 86 burde være ganske safe.

Gammel 29-12-12, 19:11   #108
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat det med babystørrelser er innmari vanskelig, for plutselig er det omtrent så de hopper over en størrelse. Sønnen min brukte 74 i evigheter, og da trodde jeg at vi skulle bruke 80 enda lenger, men det var fravokst i løpet av noen uker gitt. Og da gikk han mer eller mindre rett over på 92 i overdeler.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 19:14   #109
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er rart at folk med små barn kjøper små størrelser til andre. Jeg synes det til og med er rart å kjøpe str. 98 til en på 3,5, helt uavhengig av hvor liten eller stor ungen (eller plagget) er.

Gammel 29-12-12, 19:31   #110
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Votter er vanskelig, de varierer enormt i størrelse.
Vesla (snart 10) fikk votter i str 8-10, de passer til meg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 21:25   #111
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Votter er vanskelig, de varierer enormt i størrelse.
Vesla (snart 10) fikk votter i str 8-10, de passer til meg.

Votter er håpløst; jeg klarer ikke kjøpe riktig til mine egne unger en gang.

Gammel 29-12-12, 21:31   #112
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror 80 kommer til å passe fint. Joha hopper fra 80 til 90, og minsten på drøye 2,5 år bruker 90 i Joha nå.

Gammel 29-12-12, 21:35   #113
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Eller be om tilgodelapp, om du kan få det, så kjøper du ulldress for den til høsten.

Gammel 29-12-12, 21:38   #114
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Barna her får alltid klær av oldemor, alltid flotte ting kjøpt på Benetton. Hun er straks 90, bor i annen by og ser dem maks en gang i året. Likevel klarer hun å kjøpe rett str til begge to! Jeg er mektig imponert. Snart 8-åringen er lang og bruker opp mot str 12 år nå.

Gammel 30-12-12, 05:42   #115
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes det til og med er rart å kjøpe str. 98 til en på 3,5, helt uavhengig av hvor liten eller stor ungen (eller plagget) er.

Jeg kjøper 110 til min jente på 3,5 nå jeg. Men hun er ganske lang da. Mens de to andre har man kunnet kjøpe en størrelse større enn alderen hele tiden, altså 104 mens de var 3 år.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 12:19   #116
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg kjøper 110 til min jente på 3,5 nå jeg. Men hun er ganske lang da. Mens de to andre har man kunnet kjøpe en størrelse større enn alderen hele tiden, altså 104 mens de var 3 år.

Men 104 er jo 4 år. Mine barn har alltid ligget et lite hakk etter i størrelse. Minsten er 2,5 år og bruker mest 86/92. Og de vokser sent, så om han får 98 nå så kan det gå et år til det passer. Det er jo forsåvidt greit nok, men jeg har lett for å glemme klær som blir liggende lenge.

Gammel 30-12-12, 12:51   #117
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Min har nettopp fyllt tre, er ikke spesielt lang, men jeg kjøper 110, jeg også. Til små barn eller barn jeg er usikker på, spør jeg (og hører på) foreldrene.

Gammel 30-12-12, 13:26   #118
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror 80 kommer til å passe fint. Joha hopper fra 80 til 90, og minsten på drøye 2,5 år bruker 90 i Joha nå.

Då satser eg på det. De har jo rett i at barn veks seinare etterkvart. Vi brukte 50 til han var 6 veker, så hoppa han over 56 og gjekk rett i 62 som han har brukt nå dei siste seks vekene. Det er framleis ein del å gå på i den storleiken, men eg tenkte at han kom til å bruke 3-4 storleikar i løpet av vinteren og at 80 då var lite. Men det er kanskje ikkje det.

The glass is refillable.
Gammel 30-12-12, 14:16   #119
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Min brukte ikke 80 i Joha før hun var vel ett år bai, så jeg vil tro det går fint at han bruker den til høsten igjen. Hun har vel fortsatt Joha-plagg i 80 som passer.

Gammel 30-12-12, 19:42   #120
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror bodyen min datter går rundt i dag er str 80. Kan være 90, usikker, kan sjekke når jeg tar den av. Men hun er i alle fall 22 mnd gammel, og bruker stort sett 80 og noe 86 i klær hun. Ja, de små størrelsene går fort, men det går ikke 2-3-4 størrelser i løpet av vinteren etter 68, er min erfaring i alle fall.

Knerten er snart 4,5 og bruker 104. Det hindrer ikke at han i dag løper rundt i en noe stor joggedress i 110/114 som han fikk i julegave av bestemor. (alternativet var sikkert 98/104 som nok hadde passet bedre, men blitt faravokst i vår. Denne har han til neste jul, minst.. ) Mikro fikk et ullent i str to år, som ikke er så rart siden hun blir to i februar. Den er sikkert passelig neste vinter, fint det. Hun har nok til denne sesongen uansett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.