|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bytting av julegaver
Samme her. Poden fekk bukse i strl. 4 år og gensar i strl. 5 år. Han blir 6 år snart. Storesøster fekk kjole og jakke i strl. 9 år. Ho blir 11. Irriterande nok så passa det jo nett no, sånn at mi mor sjølvsagt fekk rett likevel.
![]() |
#102 |
Librocubicularist
|
Eg fekk bytte ein barselpresang som var utgått på dato og med byttelapp frå ein annan by, i same vare i større storleik. Vi fekk utruleg mykje i 62, så eg bytta litt slik at eg fekk fordelt det utover eit større spekter av storleikar. Det gjekk heilt fint.
![]() |
![]() |
#103 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Kunne kanskje forsøkt, men me skal ingen stad der dei selger sånne merker før i februar. Det er tre timars køyring, så det er liksom ikkje ein svipptur heller. Men me tar dei i bruk så lenge dei passar.
![]() |
#104 |
Librocubicularist
|
Då er det litt verre. Eg hadde butikken i byen, eg, så då var det ikkje så stress å stikke innom.
![]() |
![]() |
#105 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Bytting av julegaverBabyen vår har forresten fått ein fin ullfleecedress frå Joha i str. 80. Han bruker 62 nå, er det ikkje veldig sannsynleg at han er 80 midt på sommaren då? Eg lurer på om eg skal få ein større størrelse, bare for å vere sikker på at han er passe, når det er kaldt.
![]() |
![]() |
#106 |
Bedreviter
|
Erfaringen fra mine egne barn er at det gikk 9-10 måneder mellom 62-80, så jeg ville ikke byttet til 74. Både 74 og 80 brukes mye lengre enn man tror, når man fortsatt forholder seg til 56-62-68, som de vokser ut av på et blunk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bytting av julegaverAkkurat det med babystørrelser er innmari vanskelig, for plutselig er det omtrent så de hopper over en størrelse. Sønnen min brukte 74 i evigheter, og da trodde jeg at vi skulle bruke 80 enda lenger, men det var fravokst i løpet av noen uker gitt. Og da gikk han mer eller mindre rett over på 92 i overdeler.
![]() |
![]() |
#109 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg synes det er rart at folk med små barn kjøper små størrelser til andre. Jeg synes det til og med er rart å kjøpe str. 98 til en på 3,5, helt uavhengig av hvor liten eller stor ungen (eller plagget) er.
![]() |
#112 |
Personlig pessimist
|
Jeg tror 80 kommer til å passe fint. Joha hopper fra 80 til 90, og minsten på drøye 2,5 år bruker 90 i Joha nå.
![]() |
![]() |
#113 |
Medlem siden: Mar 2008
Eller be om tilgodelapp, om du kan få det, så kjøper du ulldress for den til høsten.
![]() |
#114 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Bytting av julegaverBarna her får alltid klær av oldemor, alltid flotte ting kjøpt på Benetton. Hun er straks 90, bor i annen by og ser dem maks en gang i året. Likevel klarer hun å kjøpe rett str til begge to! Jeg er mektig imponert. Snart 8-åringen er lang og bruker opp mot str 12 år nå.
![]() |
#115 |
Medlem siden: Jan 2011
Jeg kjøper 110 til min jente på 3,5 nå jeg. Men hun er ganske lang da. Mens de to andre har man kunnet kjøpe en størrelse større enn alderen hele tiden, altså 104 mens de var 3 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Personlig pessimist
|
Men 104 er jo 4 år. Mine barn har alltid ligget et lite hakk etter i størrelse. Minsten er 2,5 år og bruker mest 86/92. Og de vokser sent, så om han får 98 nå så kan det gå et år til det passer. Det er jo forsåvidt greit nok, men jeg har lett for å glemme klær som blir liggende lenge.
![]() |
![]() |
#117 |
Ringskrømt
|
Min har nettopp fyllt tre, er ikke spesielt lang, men jeg kjøper 110, jeg også. Til små barn eller barn jeg er usikker på, spør jeg (og hører på) foreldrene.
![]() |
#118 |
Librocubicularist
|
Då satser eg på det. De har jo rett i at barn veks seinare etterkvart. Vi brukte 50 til han var 6 veker, så hoppa han over 56 og gjekk rett i 62 som han har brukt nå dei siste seks vekene. Det er framleis ein del å gå på i den storleiken, men eg tenkte at han kom til å bruke 3-4 storleikar i løpet av vinteren og at 80 då var lite. Men det er kanskje ikkje det.
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Sv: Bytting av julegaverMin brukte ikke 80 i Joha før hun var vel ett år bai, så jeg vil tro det går fint at han bruker den til høsten igjen. Hun har vel fortsatt Joha-plagg i 80 som passer.
![]() |
#120 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg tror bodyen min datter går rundt i dag er str 80. Kan være 90, usikker, kan sjekke når jeg tar den av. Men hun er i alle fall 22 mnd gammel, og bruker stort sett 80 og noe 86 i klær hun. Ja, de små størrelsene går fort, men det går ikke 2-3-4 størrelser i løpet av vinteren etter 68, er min erfaring i alle fall.
![]() |
|
|