Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rer du senga daglig?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor ofte rer dere senga?
Vi rer senga hver dag, uten unntak. 25 11,36%
Vi rer senga de fleste dager i uka. 25 11,36%
Vi rer senga av og til. 23 10,45%
Vi rer senga ganske sjelden. 76 34,55%
Vi rer aldri senga. 69 31,36%
Vi har ikke seng/sengetøy/har folk til slikt. 2 0,91%
Deltakere: 220. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-13, 23:16   #101
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rer du senga daglig?

Og nå kom jeg på at jeg må legge på sengetøy på senga! Det ble tatt av i dag men ikke lagt på nytt.

Gammel 06-03-13, 23:18   #102
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Og nå kom jeg på at jeg må legge på sengetøy på senga! Det ble tatt av i dag men ikke lagt på nytt.

Akkurat det er jeg glad jeg har en mann som gjør. Det er det verste jeg vet, det er så stort og uhåndterlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 23:29   #103
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi bretter vanligvis dynen mot fotenden, og det kaller jeg å re sengen. Den er også utmerket mot midd.

Jupp. Jeg synes det ser ganske ryddig ut også jeg.

Gammel 06-03-13, 23:52   #104
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Innimellom.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 08:16   #105
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg og. Og tørke av smuler på benken med en gang jeg er ferdig, og spyle dusjveggene når jeg er ferdig å dusje, og henge opp klær når jeg tar dem av, og ta opp smuler på golvet når de ramler ned. Mange gjør ikke sånt, og det gjør ikke meg noe, men når de spør hvordan vi kan ha det så rent og ryddig, så er svaret mitt dette. Jeg vasker og rydder sjelden.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Eller eventuelt vasker og rydder du hele tiden?

Jeg gjør som Hyacinth og deg, og du har selvfølgelig rett i at det er å vaske og rydde hele tiden, men det føles faktisk ikke slik - i motsetning til før, da jeg ryddet med skippertaksmetoden, og et hvert besøk var en krise, da opplevdes det som jeg arbeidet med i hjel med å rydde. Husker jeg tenkte at de som ryddet hver dag måtte være gale, hvordan holdt de ut å bare rydde, rydde, rydde, rydde. Men det er jo ikke slik det er. Arbeidsmengden blir litt mindre når man rydder hele tiden (for man slipper inntørkete matrester på oppvasken etc), men generelt sett er det jo samme arbeidet som må gjøres uansett når man gjør det.

(Jeg er blitt litt rydde- og vaske-misjonær etter jeg la om min egen livsstil, merker det. )

Sist redigert av him : 07-03-13 kl 08:17. Årsak: feil tegnsetting
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 09:54   #106
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg elske uttrykket at alt som tar mindre enn et minutt å gjere ikkje er lov å utsette. På den måten blir det faktisk sjeldent kaos. Å re senga er et strålende eksempel på det og lista er uendelig lang:

Sette koppen i oppvaskmaskina i staden for på benken.
Henge jakka i skapet i staden for å legge den på stolen i gangen.
Sette skoa på skohylla i staden for på golvet.
Sortere posten når den blir henta.
Sette den tomme brusflaska i panteposen i staden for på benken.
Ta med glasset/koppen/fatet frå tvstua og sette i oppvaskmaskina når eg legge meg.
Kaste tøy til vask i staden for å la det ligge på badegolvet.
Henge tilbake tøy i skapet i staden for å legge det over kommoden på soverommet.
Sette hudkremen/deodoranten/parfyma i skuffa si i staden for på servanten på badet.

Sånn går no dagane.

Gammel 07-03-13, 11:47   #107
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg elske uttrykket at alt som tar mindre enn et minutt å gjere ikkje er lov å utsette. På den måten blir det faktisk sjeldent kaos. Å re senga er et strålende eksempel på det og lista er uendelig lang:

Ta med glasset/koppen/fatet frå tvstua og sette i oppvaskmaskina når eg legge meg.
Henge tilbake tøy i skapet i staden for å legge det over kommoden på soverommet.
Sette hudkremen/deodoranten/parfyma i skuffa si i staden for på servanten på badet.

Sånn går no dagane.

Alt det der gjør jeg faktisk, mer eller mindre. Men jeg er jo aldri på soverommet unntatt at når jeg sover der, og det er mørkt når jeg går ut - og inn, som regel. Så jeg rer sjelden. Og tenker at midden trives best i uoppredd seng.

Men det er et poeng det der. Og jeg ser at jeg er flinkere enn mannen til slike små ting. Jeg tror nesten aldri jeg går fra stua til kjøkkenet eller omvendt, uten å ta med meg noe på veien liksom.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 11:52   #108
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med midden: Det man mener at midden trives i oppredde senger er at det i sånne stramt oppredde senger med sengetepper over, blir klamt og godt for midden. Å riste opp dyna og legge den dobbelt over fotenden er selvsagt bedre enn å la den ligge i en klam klump.

Når det er sagt: Det er ikke alltid jeg rekker det på morgenen. Greit med Tussas 1-minuttersregel, men på morgenen er det mange sånne 1-minuttersting (gardiner i 4 rom, dyner i 5 senger, ta av bordet, oppvaskmaskin, slå av alt av lys, plukker pysjer fra gulvet, etc..etc) at det fort vekk bli ganske mye tid til sammen. Og da må man prioritere. Eller stå tidligere opp.

Gammel 07-03-13, 12:01   #109
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rer senga sjelden. Kun når vi har byttet på senga og når vi reiser bort slik at vi blir bort noen dager. Sistnevnte er ikke fordi "det kan komme innbruddtyver" altså - men fordi det er fint å komme hjem til et ryddig hjem. - Det skjer så sjelden at vi opplever det, nemlig.

Jeg har manglende rutiner på rydding og håper at jeg kan få en "oppvåkning" om Him har fått. Jeg trenger det.

Gammel 07-03-13, 18:17   #110
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn går no dagane.

Opps, jeg skjønner hvorfor vi har det rotete. Ingen av oss gjør noe av det der.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 21:50   #111
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

En gang hvert jubelår, som når vi har barnevakt og kan risikere at minstemann åpner døra inn til roterommet vårt.

Gammel 07-03-13, 22:36   #112
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg redde opp sengen i dag morges etter å ha lest og tenkt på denne tråden i går kveld.

Gammel 08-03-13, 02:03   #113
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Opps, jeg skjønner hvorfor vi har det rotete. Ingen av oss gjør noe av det der.

Ikke vil heller...

Gammel 08-03-13, 09:38   #114
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør det en god del, i hvert fall melkekartonger og kopp i oppvaskmaskinen og sånt. Men om morgenen kompormisses det en del. Mannen min er litt FOR flink. Kom ned i går kveld, etter å ha lagt barn, og skulle bake ut en runde glutenfrie boller. "Hvor er litermålet med litt mel i som stod på benken???" Kastet. "Jeg ryddet!" Det var ikke sånn at jeg hadde mer heller.

Gammel 08-03-13, 09:41   #115
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sånn går no dagane.

Er du meg?

Tilde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 10:02   #116
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Er du meg?

Når eg ikkje får gjort desse tinga av en eller anna grunn så flyte det. No når eg er i oppussingskaos blir det ikkje prioritert og eg går nesten på veggane.

Gammel 08-03-13, 15:02   #117
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det med midden: Det man mener at midden trives i oppredde senger er at det i sånne stramt oppredde senger med sengetepper over, blir klamt og godt for midden. Å riste opp dyna og legge den dobbelt over fotenden er selvsagt bedre enn å la den ligge i en klam klump.

Når det er sagt: Det er ikke alltid jeg rekker det på morgenen. Greit med Tussas 1-minuttersregel, men på morgenen er det mange sånne 1-minuttersting (gardiner i 4 rom, dyner i 5 senger, ta av bordet, oppvaskmaskin, slå av alt av lys, plukker pysjer fra gulvet, etc..etc) at det fort vekk bli ganske mye tid til sammen. Og da må man prioritere. Eller stå tidligere opp.

Jeg har akkurat diskutert hudpleie med min forfengelige kollega på 52, som har glemt hvordan det var å ha små barn. Hun mener at det tar ikke tid å rense huden i tre trinn også om morgenen. Jeg mener bestemt at det gjør det.

Ellers gjør jeg Tussas liste hele tiden, bortsett fra klærne. Det er til gjengjeld et tidssluk.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 15:26   #118
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med deg, det er klart det tar tid.

Gammel 08-03-13, 17:17   #119
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det gjør vi, og med vi mener jeg kjæresten.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 18:05   #120
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

I den grad jeg gjør noe med dyna etter man har stått opp, er det å legge den over "rekkverket" på senga i fotenden for å lufte dyna og madrass...

Sjeldent vi rer opp. Er kanskje akkurat de dagene man har skiftet sengetøy...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.