|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere
Nei, det er vel langt fra alle Rebus-bøkene som er oversatt? Tror i hvertfall ikke de tre-fire første er kommet ut på norsk (og uansett er de bedre på engelsk).
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Jeg oppdaget Chris Tvedt i sommer og likte bøkene veldig godt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har fått viljen sin
|
Er disse thrillere eller mer tradisjonell krim? Har vært innom noen "vanlige krimbøker" i sommer og det er ikke min greie. Det må tydeligvis være ekle detaljer eller uvanlige historier for at de skal fenge meg. Et mordplott blir jeg fort lei av. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Gjentar min anbefaling av Lee Child sine bøker om Jack Reacher. Det er thriller mer enn krim, og en skikkelig pageturner.
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereJeg ser den siden linker rett til filmen, det er laget en film med Tom
|
|
|
#6 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereFantastisk morsomme krimbøker fra sumpene i Florida og bør og må leses på engelsk er av Carl Hiaasen. De har overraskende plott og er ikke tradisjonelle.
|
|
|
#7 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereJeg har oppdaget bøkene om Lucas Davenport av John Sanford i sommer. Har lest de fire første, fornøyd så langt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Off the map.
|
Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereNesten så jeg får lyst på Kindle nå, elsker å lese krim/thriller, og har brukt opp de mest opplagte norske. Har tenkt at det er for tungt for meg å lese på engelsk, men krim pleier å være lettlest, så jeg tror helst at det er en tilvenningssak.
|
![]() |
|
|