|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Får barna saft til hverdagsmiddagen? | |||
| Ja, alltid |
|
7 | 2,97% |
| Ja, ganske ofte |
|
46 | 19,49% |
| Nei, sjelden |
|
105 | 44,49% |
| Nei, aldri |
|
75 | 31,78% |
| Annet (spesifiser i tråden) |
|
3 | 1,27% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Saft til hverdags
ja, jeg ser den, men da ble mitt svar ganske ofte, og det syns jeg høres mye verre ut enn hva jeg føler at det i detvstore og hele er. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Aller verste kostholdsvanen man kan gi et barn. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Saft til hverdagsAlltid vann til hverdagsmiddagen. Saft, juice og brus i helgen.
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Saft til hverdagsJeg er enig med Storm. Det er ikke mange (u)vaner innen matveien man kan gi barna som er verre enn å være avhengig av søt drikke.
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Saft til hverdagsJeg skjønner ikke hvorfor det nødvendigvis er sammenheng mellom å drikke saft til maten og å ikke drikke vann som tørstedrikke. Jeg er vokst opp med saft til alle middagsmåltider, vann er likevel helt klart det jeg drikker når jeg er tørst.
|
|
|
|
#8 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Saft til hverdagsJeg er litt enig med Storm kjenner jeg. Det er en skrekkelig dårlig vane å ikke ha vann som førstevalget når man er tørst. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Hvorfor slutte?
|
|
|
#11 |
|
|
Fordi jeg er tjukk og fordi jeg ikke vil gi barnet mitt samme uvane.
|
|
|
|
#12 |
|
Ringskrømt
|
Ikke sant? Nå drikker vi bare vann til maten (unntaket er lørdag), men å påstå at ungene blir avhengig av det hvis de f.eks. drikker et glass for dagen? Merkelig påstand, spør du meg. Storesøs har saft med på skolen, men drikker vann resten av dagen, også til middag og kvelds. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Saft til hverdagsJeg vokste opp uten drikke, jeg.
|
|
|
#14 |
|
Fortynnet
|
Det er jo helt vilt. Ikke drikke til middagen? Jeg har drukket minst tre glass vann til middagen i hele mitt liv tror jeg. Du må jo ha vært dehydrert! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Næsj. Det er et vanvittig fokus på å drikke vann, synes jeg. Man får jo i seg væske på andre måter også, det er mye mat som inneholder en del væske. Jeg drakk ikke så mye jeg heller da jeg vokste opp. Og jeg streiker litt nå også, i grunnen. Jeg passer på å drikke litt hvis jeg svetter mye (trening eller hagearbeid i solsteik), men ellers gidder jeg ikke gå rundt og gulpe ned vann i tide og utide. |
|
|
|
#16 |
|
Absolute Beginner
|
Jeg er litt slik, har aldri vært av dem som heller i seg glass etter glass av noe som helst. Ei heller vann. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Saft til hverdagsDet var jo gudsjelov væske i frokostsyltetøyet, i det minste.
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#19 |
|
|
Jeg hadde så mange uvaner fra barndommen at jeg var nødt å kutte ut noen. Så jeg valgte å kutte ut nugattien og beholde honningen i teen.
|
|
|
|
#20 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsJeg synes, utfra de erfaringene jeg har gjort, at barna nå er mye flinkere til å drikke vann, enn det mine venner og jeg var på samme alder. Nå hadde vi kun hjemmeplaget saft i oppveksten, men den var altså ikke sukkerfri, og svært tilgjengelig. Svært ofte hadde vi oboy også. Brus var mer skjeldent, tungt å bære fra butikken og dyrt. Vi drakk lite vann, men melk til omtrent alle måltider husker jeg. Melk til middag liksom, det er snålt å tenke på nå. |
|
|
|
![]() |
|
|