|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Miss N, det er litt morsomt for en utkant østjente at du forbinder området rundt Oslo S med selve østkanten, for oss er det bare sentrum.
![]() |
#102 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg merker at denne tråden mest av alt forsterker fordommer mot de som bor i Oslo som veldig opptatt av å fremheve sitt eget bosted og ha veldig sterke meninger om både eget bosted og andre |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Eh, mener du å si at bergensere er mindre forherligende om egen by enn andre, Blå? For der tror jeg du sliter med å få mange med deg.
![]() |
#104 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Det er hovedsakelig Oslo som opererer med dette skillet, og jeg opplever at bekjente og mer kjente som bor/skal bo i Oslo, bestreber seg med å bosette seg i vest. Jeg er litt snobbete av meg, så jeg hadde muligens også passet best i vest? |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?
Det trur eg du har veldig rett i. I alle fall stemmer dette godt for med dei eg omgås som høyrer til i generasjonen rundt pensjonsalder, som har vekse opp i Oslo øst. Dei er veldig opptatt av at deira bakgrunn er autentisk.
![]() |
![]() |
#106 |
Nek er allrighte dyr
Snobbete folk finner du på alle kanter, men myten er jo at det er flest i vest aka perleøredobber og dyre merkeklær. Men jeg tror det kan være litt forskjellige typer snobberi.
![]() |
#107 |
Prettiest mess ever seen
|
Jeg har oppfatningen at hipsterne er Oslos mest snobbete. Men det er kanskje fordi de snobber om ting jeg bryr meg om; trender, hva som funker, hva som er riktig musikk og kunst og restauranter og reisemål.
![]() |
#108 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg liker ikke snobberi uansett hva det gjelder, ihvertfall ikke den typen der man hever seg over andre.
![]() |
#110 |
Nek er allrighte dyr
Hvis man seriøst er opptatt av noe pga interesse og kan synes en del annet er dårlig pga preferanser kontra de som må vise fram, prate høyt om det de er opptatt av fordi det setter dem i riktig lys og samtidig ditcher andre/annet, enten fordekt eller åpenlyst. Men da er det kanskje ikke snobberi.
![]() |
#111 |
Dårlig husmor
|
Nei, det mener jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?INgen som jeg kan komme på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Prettiest mess ever seen
|
Jeg tenker at selve definisjonen på snobberi er at den skiller mellom "bra" og "dårlig" utover reell og udiskutabel verdi(/kvalitet). Som oftest med den hensikt å knytte seg til én gruppe og ekskludere seg fra en annen.
![]() |
#114 |
Prettiest mess ever seen
|
Det øst-vest-skillet er virkelig veldig spesielt i Oslo for meg som kommer utenfra. Jeg ble kjempeoverrasket på ordentlig første gang jeg møtte en vestkantberte som aldri kunne dra på Løkka, som var det aller kuleste jeg kunne tenke meg da jeg flyttet som provinsiell bergenser i 2000.
![]() |
#115 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg syns hipster er et ullent begrep. Jeg har på følelsen at noen her inne mener jeg er en, men jeg føler meg absolutt ikke som en. Når jeg tenker på hipstere tenker jeg på menn med skjegg, skjorte kneppet helt opp i halsen, smale bukser som er rullet opp litt nederst, tversoversløyfe og single gear-sykler. Videreføringen av shoe gazers. De liker garantert ikke Iron Fist heller.
![]() |
#116 |
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg er østkantberte og vet ikke engang hva hipsters er? Tror ikke vi har dem her hvertfall? |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Da jeg fløy på byen hadde vestkantjentene perleøredobber, det var et sikkert tegn. Mens vi hadde korte shortser oppi rompa. ;sick: Ryktet gikk at vest hadde jenter som så snerpete ut, men var "billige" og vi var motsatt...jadda, fordommene levde godt.
![]() |
|
|