Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Deltar barna på organisert idrett/akt. halloween?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-13, 18:19   #101
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Jeg mente at man skulle rekke begge deler i dag, men minsten ble bedt på halloween kl18 (før treninga var ferdig), heldigvis ble hele treninga avlyst så jeg slapp dilemmaet.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 18:30   #102
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Tror ikke den ene treneren til eldste var så veldig fornøyd med at det ikke var så mange på trening i dag. Jaja, de slapp da hvert fall å krangle om plassene i garderoben.

Gammel 31-10-13, 18:34   #103
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Her trumfer uansett bursdager aktiviteter, men mer usikker på om Halloween ville trumfet aktivitet for oss. Må tenke litt på den.

Nå har jeg tenkt. Hvis de var invitert bort eller vi skulle ha Halloweenfest så hadde de droppet aktivitet. Hadde de bare skullet gå rundt hadde vi nok prioritert aktiviteten.

Gammel 31-10-13, 18:37   #104
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Storebror er visst ikke på trening i dag allikevel, men der er fordi jeg glemte det helt bort.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 18:41   #105
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lar han slippe. Dette er årets høydare for ungene i nabolaget, og klassen arrangerer fest etter at de har gått en runde i nabolaget. Syntes de skal få ha det moro i kveld.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 19:00   #106
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes på ingen måte det er problematisk at hverdagen stopper litt opp på en festdag som etterhvert har begynt å bety like mye for dagens unger som juletrefest gjorde for oss. Jeg har vel i større grad et problem med organiserte fritidsaktiviteter som ikke har rom for litt slækk og at livet kommer i veien av og til.

Gammel 31-10-13, 19:51   #107
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

På femåringens trening var oppmøtet ca 7 av 25. Min eldste var den eneste som møtte opp på sin trening, og det var null oppmøte på trening for 2003 modellene. Kanskje like greit å avlyse treninger denne dagen? Min var den eneste i klassen som hadde svart at hun skulle på trening og at hun ikke skulle feire Halloween. Neste år er nok mine iført Halloween kostymer og ber om godteri.

Gammel 31-10-13, 20:22   #108
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her avlyste korpset dagens øvelse men hadde de ikke gjort det hadde mine likevel tatt seg fri

Gammel 31-10-13, 20:32   #109
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fotballtreningen ble avlyst i dag. Pga Halloween.
På femte trinn har de hatt Halloweenfest på skolen. Knallgøy!

Og når det kommer til julebukk.
Jeg er 50 år og har aldri gått julebukk(vi var på juletrefester) og det kan telles på en hånd de gangene vi har hatt noen på døren.
Det er ingen tradisjon for meg her hvor jeg bor og har bodd.

Gammel 31-10-13, 21:06   #110
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Har det det? Er det en betydelig markering når 15 % av befolkningen feirer?

I barnas verden er det betydelig fordi omgangsvennene deres feirer. Hadde jeg nektet dem å markere dagen hadde de faktisk blitt ekskludert grader som er samtaleemne nummer en på skole og i barnehage denne dagen.

Jeg er ikke hjemme i dag, men de siste åra har jeg laget skummel mat, pyntet og laget litt fest ut av dagen. Deilig å ha noe å se frem mot, synes jeg.

Gammel 31-10-13, 21:43   #111
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

13-åringen droppet teaterøving, men dro på dans. Ingen andre skulle på teater, så jeg skjønner henne.

Gammel 31-10-13, 21:51   #112
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

14-åringen har spilt håndballkamp, mens fotballtreningen til 11-åringen ble avlyst

Gammel 31-10-13, 22:04   #113
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Storesøster fikk prioritere Halloween fremfor aktivitet i dag. Hennes slutter 2000, da hadde det blitt for sent.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 22:12   #114
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sønnen min valgte å dra på trening framfor å gå Halloween. Han hadde fint rukket begge deler, men han ville rett og slett ikke. Han trente med to andre gutter og to trenere, de andre møtte ikke opp.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 22:52   #115
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hva med å benytte anledningen til å gjøre noe hyggelig i høstmørket istedenfor å forbanne handelsstanden? Droppe alt hverdagslig mas og kjøring til aktiviteter. Kok en suppekjele og inviter gode naboer til en hyggelig kveld hvor ungene er ute i gata og har det gøy sammen, ringer på hos naboer og koser seg.

Vi har feiret halloween i 9 år, jeg håper tradisjonen fortsetter.

Man kan fint gå julebukk selvom man feirer Halloween, men julebukk er malplassert 31. oktober.

Trenger du Halloween for å gjøre dette altså? Gjør det stadig vekk jeg, særlig nå på høsten. Sist på FN-dagen for litt siden, det synes jeg er en veldig fin dag å markere, både for liten og stor.

Men ellers tror jeg du kan være ganske så sikker på at tradisjonen fortsetter.

Gammel 31-10-13, 22:56   #116
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jeg enig i. Har man betalt for et visst antall ganger forventer jeg å få det antallet. Men om det er trening eller barnetater som går gjennomn hele året syns jeg det er fair å avlyse.

Er det ikke bedre at det blir avlyst enn at trenerne stiller opp og ingen kommer? Jeg sliter litt med logikken din, kjenner jeg.

Og i mitt tilfelle, og grunnen til at jeg ble forbannet så er det altså snakk om teaterøvelser som kun er 10-11 ganger per semester og til en ganske dyr pris per øvelse. Så her er det nyanser, om det hadde vært trening som skjer to ganger per uke og hele året så blir det noe annerledes, det ser jeg også.

Gammel 31-10-13, 23:18   #117
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Og hvorfor i alle dager skal de ha "hallo venn" akkurat samme dag som halloween? .

Sånn er det jo alltid. Borgerlig "konfirmasjon" på samme dag som kristen konfirmasjon, og bare en lett forandring i navnet. Folk er så forbaska lite oppfinnsomme.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 23:35   #118
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Sånn er det jo alltid. Borgerlig "konfirmasjon" på samme dag som kristen konfirmasjon, og bare en lett forandring i navnet. Folk er så forbaska lite oppfinnsomme.

Ikke sant? hva skjedde med kreativiteten og originaliteten og julebukkene?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-13, 11:01   #119
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. halloween?

Vi hadde party hjemme så eldste sin svømmetrening ble bortprioritert.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-13, 11:07   #120
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. halloween?

Her utgikk treningen for eldstemann, men det er fordi vi har valgt å ha klassefest som Halloweenfeiring. Skulle han bare gått "knask eller knep", så hadde det nok blitt trening først.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.