Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-14, 23:22   #101
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette "gratisskole"-konseptet man hører om...

Med ujevne mellomrom har Ica tikronerstilbud med pakker med fire eller fem pølser i. Jeg bruker å hamstre.

Gammel 05-03-14, 23:24   #102
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Med ujevne mellomrom har Ica tikronerstilbud med pakker med fire eller fem pølser i. Jeg bruker å hamstre.

Smart! Min ICA har tikronesctilbud nå.

Gammel 05-03-14, 23:27   #103
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke greit! Hva i alle dager skal de bruke hver sin musikkdings til?

Eldstemann har nettopp vært på leirskole. Ble endel ekstrautgifter i den forbindelse, gitt.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 23:29   #104
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bare fått beskjed om hvilken uke ungene skal på leirskole. Jeg er spent på om det kommer noen utstyrsliste, men jeg tror egentlig ikke det.

Gammel 05-03-14, 23:29   #105
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg var på butikken presis kl 7 i dagmorges for å kjøpe pølser.

Jeg syns skolen til Maverick er på ville veier. Både musikkspiller og ikke minst overnattingstur Selvom det er i regi av foreldrene kan godt skolen sette foten ned syns jeg. Våre pleier å dra i skogen og sove i lavvo. Helt gratis. Og heldigvis slipper foreldrene å være med hvis man ikke har lyst, det er noen veldig ivrige fedre som elsker telttur.

Jeg svei av nesten 4000 kr på slalomutstyr til skidag forrige uke. Men jeg kunne jo ha sendt 6.-klassingen på skilek på jordet med småtrollene. Jeg hadde tenkt å kjøpe neste sesong uansett, så krysser fingrene for at beina ikke vokser mer før neste sesong.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 23:30   #106
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har bare fått beskjed om hvilken uke ungene skal på leirskole. Jeg er spent på om det kommer noen utstyrsliste, men jeg tror egentlig ikke det.

Her var utstyrslisten lang som et vondt år. Men det er jo ikke så rart når de er på fjellet midt på vinteren. Min var også nettopp på tur. Men der kunne de leie slalomski, i det minste.

Gammel 05-03-14, 23:32   #107
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Hm. Får stålsette meg da. Men de er vel relativt godt utstyrt med friluftsutstyr, så det skal forundre meg om de trenger noe. Kanskje med unntak av sammenleggbar pølsepinne.

Gammel 05-03-14, 23:32   #108
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Det sto på listen.

Gammel 05-03-14, 23:35   #109
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg husker jo at leirskole på ungdomsskolen var et utstyrssjokk i heimen hos oss. Selv om de drev reklame for å låne var det jo litt styrete å få lånt hele den lista. Og skolen hadde eget leirsted så vi var på et vis på tur 2-3 ganger i året minst.

Gammel 05-03-14, 23:40   #110
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sto sammenleggbar pølsepinne på utstyrslisten?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 08:48   #111
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Ja, og til det opprinnelige spørsmålet: musikkspiller til andreklassinger er helt feil på så mange nivå. Gratisskoleprinsipp er et av de.

Vi tilhører en skole med mange ressurssterke foreldre, og klassekontakten er absolutt en av de. Men, - alle aktiviteter i regi av klassekontaktene er gratisaktiviteter utendørs der foreldre og søsken er invitert med, alle har med hver sin matpakke (eller pølsepakke til fellesgrilling) og foreldre som melder seg frivillig baker en kake. Jeg digger det, at fokuset er på å være sammen og ikke at det skal koste noe, selv om det hadde vært enkelt å kanskje til og med enklere å finne på noe som koster penger.

Vi har det likedan og er kjempefornøyd. Spesielt på femteklassingens trinn har det vært fokus på fellesopplevelser, noe som har gjort at det er et sammensveiset trinn, også på foreldresiden.
Det eneste som har kostet noe er når de leide svømmehallen i byen. Da ble det en liten sum på hver, men mindre enn hva det koster å gå i svømmehallen til vanlig.

Gammel 06-03-14, 09:22   #112
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Sto sammenleggbar pølsepinne på utstyrslisten?

Ja, listen var rimelig detaljert. Men det er jo bra, det er jo ikke alle som vet hva som trengs til fjelltur. Jeg må innrømme at jeg fniste litt.

Gammel 06-03-14, 09:35   #113
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det nærmeste vi kommer ukeblader er Aftenposten Innsikt og skimagasinet "Fri flyt", og jeg føler meg passe snobbet når jeg lar ungene velge mellom dem. (Ingen har ennå klaget da, verken av ungene eller lærerne".)

Jeg fniste litt over hvilken bås vi ble plassert i når Hiawata fikk med et stykk Vanity Fair, ett stykk Retro Gamer, ett stykk Southern Living og ett stykk Empire. Med de litt dodgy sidene bakerst revet ut.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Skal alle skoler ha med vedkubber på uteskoledagene?

Jeg har aldri hørt om noe slikt. Jeg har i grunn ikke reflektert videre over hvordan de griller, om det er på bål, engangsgriller eller stor tønnegrill.

Sist redigert av Tallulah : 06-03-14 kl 09:45.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 09:36   #114
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skolen vår er veldig rund i kantene på sånt. Når det er tur, står det "ta med pølser til grilling om du vil" og "De som har, kan ta med en vedkubbe".

Sist redigert av Pebbles : 06-03-14 kl 11:20.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 10:00   #115
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Vi får også beskjed om vedkubber. Jeg har alltid trodd at meningen er at de som har tar med, og de andre dropper - det er jo begrenset hvor mye de trenger.

Mine har hatt med to uker på rad nå, og begge kom hjem med ubrukt vedkubbe begge dager.

Gammel 06-03-14, 10:02   #116
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi får også beskjed om vedkubber. Jeg har alltid trodd at meningen er at de som har tar med, og de andre dropper - det er jo begrenset hvor mye de trenger.

Sånn tolker jeg det også. Vi har ved, mellomsøs' klasse er på tur hver tirsdag, og hun har med hver gang det står på ukeplanen. Det står "ta med ved", men jeg tolker det som at de som har tar med, og ved å skrive det sånn, sikrer de seg nok ved til bålet.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 10:04   #117
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sikkert ingen av lærerne som ville sagt noe på at ungene kom uten ved, men særlig Frøkna blir jo hysterisk og har null forståelse for logiske tillempinger av instruksjonene på ukeplanen. "JEG MÅ HA MED VED. DET STÅR AT VI SKAL HA MED VED. ALLE SAMMEN SKAL HA MED VED. DU MÅ SKAFFE EN VEDKUBBE!!! JEG VIL IKKE VÆRE DEN ENESTE SOM IKKE HAR MED VED. OG ALLE DE ANDRE HAR!!!"

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 10:07   #118
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"JEG MÅ HA MED VED. DET STÅR AT VI SKAL HA MED VED. ALLE SAMMEN SKAL HA MED VED. DU MÅ SKAFFE EN VEDKUBBE!!! JEG VIL IKKE VÆRE DEN ENESTE SOM IKKE HAR MED VED. OG ALLE DE ANDRE HAR!!!"

Prima er nøyaktig lik. Heldigvis får vi ganske begrenset med pålegg av den typen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 10:08   #119
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller "Hæ??? HAr vi ikke ved?? Er vi fattige, da??"

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-14, 10:20   #120
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sikkert ingen av lærerne som ville sagt noe på at ungene kom uten ved, men særlig Frøkna blir jo hysterisk og har null forståelse for logiske tillempinger av instruksjonene på ukeplanen. "JEG MÅ HA MED VED. DET STÅR AT VI SKAL HA MED VED. ALLE SAMMEN SKAL HA MED VED. DU MÅ SKAFFE EN VEDKUBBE!!! JEG VIL IKKE VÆRE DEN ENESTE SOM IKKE HAR MED VED. OG ALLE DE ANDRE HAR!!!"

Jo takk. Den har jeg også opplevd en morgen når en krøllete lapp, langt utenfor beskjedmappa har blitt trukket opp av sekken.
Pølser ble innkjøpt, sitteplate funnet, men jeg kjører ikke innom bensinstasjon og kjøper ved før skoletid. Absolutt ikke.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.