|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteMen i alle?!?
![]() |
![]() |
#102 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte
Jeg så ikke dokumentaren, og ja, jeg kan ikke skjønne at en ordfører kan bli sittende når han har et slikt forhold til taushetsplikt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteJøssenavn. Man skriver da ikke slik på Facebook?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Joda, jeg har nettopp skrevet på Facebook at Per i klasse 2B har tvangstanker, 60 % fravær og mest sannsynlig kommer til å stryke i matte. :ser ikke problemet: |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Unik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteJeg skjønner virkelig ikke at rektor og ordfører kommer unna ved å bryte taushetsplikten på denne måte. Det er jo helt horribelt!
![]() |
#108 |
Unik
![]() Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteHvis det ikke er brudd på taushetsplikten, så er det uansett utrolig uprofesjonelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Uprofesjonelt (og inkompetent) er vel uansett stikkord som preger hele denne saken, fra mattelærer, via rektor, til ordfører og rådmann. Herreminhatt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteJeg kjenner at jeg er så sjokkert og forbanna over den ordføreren og den rektoren at det gjør vondt...
![]() |
#111 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteDette forteller vel ganske mye om ordfører Terje Vadset, denne ligger på hans FB-profil.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 25-03-14 kl 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg pleier stort sett å ta slike saker med minst et kilo salt. Det ligger ofte mye annet bak og ofte er det instanser med tausehetsplikt som ikke har anledning til å gå ut med sin versjon. I dette tilfelle ser det dog ut til at ordføreren gir totalt blanke i hele konseptet taushetsplikt og det er vanskelig å se hvilke andre sider som ligger bak her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
flisespikker
|
Jeg leste kritikken annerledes enn du gjorde, og har tydeligvis gjort det tidligere også. Jeg kan ikke tenke meg at noen synes det er vanskelig å forstå at det må være vondt og kjipt for foreldre å bli mistenkt for manglende omsorgsevne og undersøkt av barnevernet i den sammenheng. Men jeg synes likevel det er skadelig tabloidiserende å fokusere på akkurat det aspektet i denne sammenhengen, fordi "snille folk synes det er trist å bli undersøkt av barnevernet" er sant nok, men irrelevant når man diskuterer hvor profesjonelt, eller anstendig, eller moralsk skolen/kommunen har oppført seg i denne saken.
![]() |
#114 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteJeg kritiserte ikke at det var fokus på meldingen i programmet, eller at det var ubehagelig, men Heiskog/berg/whatevers ekstreme "og så, så MELDTE de dem, til BARNEVERNET!" om att og om att, med en veldig undertone av "og så prøvde de å ta ungene fra dem!!!!"
![]() |
#115 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteJeg har ikke sett programmet, men jeg syns ikke den øvrige mediedekningen har hatt et slikt fokus. Der har jeg lest det som at skolen og kommunen brukte barnevernet for å gjøre livet kjipt for familien, ikke at barnevernet gjorde noe feil ved å følge opp. Slik leser jeg også kommentarene fra familien.
![]() |
#116 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteJa, for min del var det TV2-vinklingen som tippet det for meg. Jeg syns det er EKSTREMT uheldig når det fremstilles som en så ekstrem handling som det gjøres i programmet.
![]() |
#118 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Jeg tolket det ikke slik i det hele tatt. I denne saken, slik den forelå, synes jeg faktisk den var ekstrem. Særlig etter konkulsjonen til BV. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
flisespikker
|
Jeg mente heller ikke at barnevernet har gjort noe feil, altså. Det jeg mente, var at det - ut fra det som kommer frem i media - var feil av skolen å melde saken til barnevernet, men grunnen til at dette var feil, var at de gjorde det på feil grunnlag. Ikke at det var feil fordi det å bli meldt til barnevernet er ubehagelig. Og det er klart det er hårreisende dersom en barnevernsmelding faktisk blir brukt som "straff" (eller som virkemiddel i en konflikt), men man skal ha tungen rett i munnen når man formidler dette i media, fordi det allerede er såpass vanlig å oppfatte en bekymringsmelding til barnevernet som noe i retning av en straff.
![]() |
|
|