Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-14, 09:15   #101
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte

Men i alle?!?
Rektor sendte ut brev til alle på skolen? Menneattehvapokker feiler det mannen? :dåner:

Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 09:16   #102
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Partitilhørigheten ble jo oppgitt i Brennpunkt-programmet, og jeg Tenkte jo Mitt allerede da. Ellers er jeg så sjokkert over både ordfører og rektor (som vel må miste jobben for å ha brutt taushetsplikten så ettertrykkelig?) at jeg ikke har ord.

Jeg så ikke dokumentaren, og ja, jeg kan ikke skjønne at en ordfører kan bli sittende når han har et slikt forhold til taushetsplikt?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 09:39   #103
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jøssenavn. Man skriver da ikke slik på Facebook?!

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 09:42   #104
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jøssenavn. Man skriver da ikke slik på Facebook?!

Joda, jeg har nettopp skrevet på Facebook at Per i klasse 2B har tvangstanker, 60 % fravær og mest sannsynlig kommer til å stryke i matte. :ser ikke problemet:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 09:47   #105
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Joda, jeg har nettopp skrevet på Facebook at Per i klasse 2B har tvangstanker, 60 % fravær og mest sannsynlig kommer til å stryke i matte. :ser ikke problemet:

Jeg har også jobb der jeg får innblikk i sensitiv info. Har akkurat twitret om at Gunnar Hansen skylder 800.000 i skatt, har bidragstrekk og at kemner har tatt utlegg i hytta. Kona, derimot, er dømt for underslag. Tenk det!

Gammel 25-03-14, 09:53   #106
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner virkelig ikke at rektor og ordfører kommer unna ved å bryte taushetsplikten på denne måte. Det er jo helt horribelt!

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 09:54   #107
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lagt ut melding på Twitter om at Camilla og Pål har strøket på tre av fire eksamner og står i fare for å miste støtte fra lånekassen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 09:55   #108
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Hvis det ikke er brudd på taushetsplikten, så er det uansett utrolig uprofesjonelt.

Gammel 25-03-14, 09:57   #109
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hvis det ikke er brudd på taushetsplikten, så er det uansett utrolig uprofesjonelt.

Uprofesjonelt (og inkompetent) er vel uansett stikkord som preger hele denne saken, fra mattelærer, via rektor, til ordfører og rådmann. Herreminhatt...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 09:58   #110
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg er så sjokkert og forbanna over den ordføreren og den rektoren at det gjør vondt...

Gammel 25-03-14, 10:02   #111
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Dette forteller vel ganske mye om ordfører Terje Vadset, denne ligger på hans FB-profil.

Trist at slikt skjer i ett lite samfunn, jeg håper av hele mitt hjerte at familien til Are nå får støtte og hjulpet frem og ikke fryst ut av bygda.

Sist redigert av Fløyel : 25-03-14 kl 10:09.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 10:08   #112
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Forferdelig sak forøvrig, jeg kan ikke se det på noen annen måte enn en hevnaksjon. Med forbehold om at det ligger alvorligere ting bak som ikke kommer ut på grunn av taushetsplikt.

Jeg pleier stort sett å ta slike saker med minst et kilo salt. Det ligger ofte mye annet bak og ofte er det instanser med tausehetsplikt som ikke har anledning til å gå ut med sin versjon. I dette tilfelle ser det dog ut til at ordføreren gir totalt blanke i hele konseptet taushetsplikt og det er vanskelig å se hvilke andre sider som ligger bak her.

Ser forøvrig at jeg og denne sjarmerende ordføreren har to felles venner på facebook, hvorav en har vært aktiv på å spre den der saken fra Alta om forskjellen mellom stønader til flyktninger og nordmenn. Samme parti, og jeg lar meg ikke overraske av noe fra den kanten lenger.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 10:08   #113
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

I denne tråden ble det kritisert at foreldernes smerte ved dette i det hele tatt fikk fokus i innslaget. Det synes jeg er provoserende og uforståelig. Det er en viktig del av deres historie når den først skal fortelles.

Jeg leste kritikken annerledes enn du gjorde, og har tydeligvis gjort det tidligere også. Jeg kan ikke tenke meg at noen synes det er vanskelig å forstå at det må være vondt og kjipt for foreldre å bli mistenkt for manglende omsorgsevne og undersøkt av barnevernet i den sammenheng. Men jeg synes likevel det er skadelig tabloidiserende å fokusere på akkurat det aspektet i denne sammenhengen, fordi "snille folk synes det er trist å bli undersøkt av barnevernet" er sant nok, men irrelevant når man diskuterer hvor profesjonelt, eller anstendig, eller moralsk skolen/kommunen har oppført seg i denne saken.

Dersom skolen hadde hatt grunn til å mistenke omsorgssvikt, ville det vært helt riktig av dem å koble inn barnevernet, samme hvor trist og kjipt foreldrene syntes det var (og også hvis nærmere undersøkelser viste at det ikke var noe galt i familien). Det at foreldrene synes det er ubehagelig er aldri en grunn til å ikke trekke inn barnevernet. Klart det går an å si at det er ubehagelig for foreldrene, og å vise forståelse for deres ubehag og smerte, men det betyr ikke at man kan/bør bruke dette ubehaget som grunnlag for kritikk. Og det var dette siste som ble gjort i mediedekningen, og det var det jeg oppfattet at ble kritisert i denne tråden. Og i tidligere diskusjoner om barnevernet, for den del.

Gammel 25-03-14, 10:13   #114
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kritiserte ikke at det var fokus på meldingen i programmet, eller at det var ubehagelig, men Heiskog/berg/whatevers ekstreme "og så, så MELDTE de dem, til BARNEVERNET!" om att og om att, med en veldig undertone av "og så prøvde de å ta ungene fra dem!!!!"

Ellers har jeg forståelse for at det er ubehagelig å stå i en situasjon der man føler at det er en side av saken som ikke har kommet frem, og så får man ikke lov til å si det (for det er jo 100% sikkert at dette ser annerledes ut fra skolens side, samme hva som ligger bak), men sorry mac, det er en del av å være profesjonell embetsperson. Suck it up.

Så ser jeg også i kommentarfeltet til ordføreren den fæle "Her ligger det nok mer bak - skolen ville jo ikke anmeldt uten grunn!" som jeg forstår må være EKSTREMT belastende for foreldrene å leve med. For det er jo alltid noen folk som tenker sånn.

Gammel 25-03-14, 10:21   #115
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sett programmet, men jeg syns ikke den øvrige mediedekningen har hatt et slikt fokus. Der har jeg lest det som at skolen og kommunen brukte barnevernet for å gjøre livet kjipt for familien, ikke at barnevernet gjorde noe feil ved å følge opp. Slik leser jeg også kommentarene fra familien.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 10:24   #116
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har ikke sett programmet, men jeg syns ikke den øvrige mediedekningen har hatt et slikt fokus. Der har jeg lest det som at skolen og kommunen brukte barnevernet for å gjøre livet kjipt for familien, ikke at barnevernet gjorde noe feil ved å følge opp. Slik leser jeg også kommentarene fra familien.

Ja.
Jeg synes de var ganske tydlige på at BV var profesjonelle her, og faktisk ikke noen stor stygg ulv. Kritikken gikk på skole (rektor og lærer), med rådmann og ordfører i ryggen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 10:25   #117
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, for min del var det TV2-vinklingen som tippet det for meg. Jeg syns det er EKSTREMT uheldig når det fremstilles som en så ekstrem handling som det gjøres i programmet.

Gammel 25-03-14, 10:29   #118
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, for min del var det TV2-vinklingen som tippet det for meg. Jeg syns det er EKSTREMT uheldig når det fremstilles som en så ekstrem handling som det gjøres i programmet.

Jeg tolket det ikke slik i det hele tatt. I denne saken, slik den forelå, synes jeg faktisk den var ekstrem. Særlig etter konkulsjonen til BV.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 10:33   #119
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Beklager om jeg flasher fordommer her, men jeg ble ikke overrasket da jeg sjekket partitilhørigheten.

Det samme tenkte jeg.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 10:45   #120
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg mente heller ikke at barnevernet har gjort noe feil, altså. Det jeg mente, var at det - ut fra det som kommer frem i media - var feil av skolen å melde saken til barnevernet, men grunnen til at dette var feil, var at de gjorde det på feil grunnlag. Ikke at det var feil fordi det å bli meldt til barnevernet er ubehagelig. Og det er klart det er hårreisende dersom en barnevernsmelding faktisk blir brukt som "straff" (eller som virkemiddel i en konflikt), men man skal ha tungen rett i munnen når man formidler dette i media, fordi det allerede er såpass vanlig å oppfatte en bekymringsmelding til barnevernet som noe i retning av en straff.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.