|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Rasistisk russekortMen er en rasistisk vits et rasistisk utsagn? Det står jo ikke at man hater en folkegruppe eller noe på det russekortet. Jeg er ikke ute etter å forsvare det, jeg bare trodde det var mye verre etter å ha sett alle
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Rasistisk russekort
Seriøst? Synes du ikke det var ille?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kom ut av tellinga.
|
Det sa jeg ikke. Jeg sa jeg trodde den var verre.
![]() |
#4 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Rasistisk russekortJøss, hva står det?
![]() |
#5 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rasistisk russekortHvis man eksplisitt må si at man hater en folkegruppe, ville det jo vært enkelt å omgå straffeloven? Å oppfordre til hard vold som potensielt kan drepe folk, mot personer fra et bestemt geografisk område er jo relativt hatefullt. *mildt sagt* |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Unik
![]() Sv: Rasistisk russekort§ 135 a. Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Unik
![]() Sv: Rasistisk russekortJeg synes det er innafor lovverket (dvs burde være straffbart), uten å kunne noe om dette lovverket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
Oppdrag utført.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Rasistisk russekortKan noen forbarme seg over meg også, tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
Done.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Rasistisk russekortNå har jeg også lest. Og jeg synes det virker fornuftig å anmelde og kontakte skolen. Samtidig må jeg bare konstatere at selv om jeg synes det var ille så har jeg sett lignende kjipe russekort-tekster før. Det betyr selvsagt ikke at det er greit eller bør forbigåes i stillhet. Tvert i mot tenker jeg at det er behov for at man får noen holdningsendringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Rasistisk russekortTakk, Pøbelsara. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kom ut av tellinga.
|
Holdningsendringer er en veldig god ide. Dette var ikke noe jeg ikke har sett før på russekort, og det var vel derfor jeg forventa at det skulle være verre enn det var. Og det betyr ikke at jeg syntes det var greit. Generelt synes jeg mye av det russen gjør er ugreit at de slipper unna med - da også kjipe russekort.
![]() |
#17 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Rasistisk russekortKan noen prikke meg også?
![]() |
#18 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rasistisk russekortJeg er også nysgjerrig på teksten.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rasistisk russekortVil noen prikke meg også hva det står?
![]() |
|
|