|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserEndel Toro her også, Bluen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserToro er for all del blitt bedre enn hva det var, mindre palmeolje og natriumglutamat, og vi bruker jo annen halvfabrikata, så det er ikke for å snobbe vi velger det bort. Det er bare disse suppene, buljongene og gryteblandingene vi aldri kjøper lenger. Vi spiser det hos svigers av og til, og synes hver gang det smaker skrekkelig salt. Rett og slett ikke verdt den lille tida man måtte spare. Vi har dessuten fått stavmikser siden åttitallet.
|
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg synes nå Toro er utrolig salt, og ungene er ikke vant til det og liker det ikke. Det eneste vi av og til spiser er kjøttkakesaus.
|
|
|
#4 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser
Sånne ferdige poser fra fryseren? Tror ikke jeg har prøvd. Hva er egentlig i de Mills- posene?
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Gudene vet, men det er i hvert fall frysetørret, og gir en rar ettersmak og en seig konsistens. Den frosne er visstnok bare kokte poteter som er most og frosset.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserTorogryte til lørdagskos og spagetti a la Capri kommer også her høyt på listen over ting jeg ikke spiser i dag, sammen med hermetisk frukt og sopp/asparges.
|
|
|
#7 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserFornøyelig tråd dette her, det er faktisk et par retter jeg kunne forsøkt meg på igjen. Kanskje det går an å spise lever likevel? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg synes også dere er Toro-snobbete. Vi serverte faktisk Toros Rondane-gryte i dåpen til yngstemann. Nå ville jeg vel ikke gjort det, men det var veldig populært.
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserEr det mer snobbete å si at man ikke liker Toro enn lever? Og fiskepinner? Og landgang?
|
|
|
#12 |
|
kamerat
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg har også vokst opp med Toro i veldig stor grad, men det eneste jeg bruker nå, er tomatsuppa (tross alt en udødelig klassiker) og bergensk fiskesuppe (som jeg pimper kraftig opp). Alt annet har jeg sluttet med fordi jeg opplevde det som ubehagelig salt (måtte drikke litervis med vann etter maten, og syntes granngivelig jeg fikk høyere puls) etter at jeg begynte å lage det meste av maten min fra grunnen og derfor avvente meg fra det skyhøye saltnivået.
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Jeg blir en kilo tyngre og ringen sitter fast om jeg spiser f.eks. ferdigglass med indisk saus, kjøpepizza eller Toromat. Veldig god grunn til å unngå det. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jeg synes kanskje ikke det er snobbete, men litt rart at det tas som en selvfølge at når man bikker en viss alder skal alle damer(?) ha lært seg å lage mat ut fra pur interesse, mens man kanskje ikke forventer det samme av menn? Det merkes kanskje spesielt godt på et forum, der så mange er samlet. Det dukker jo opp jevnlig i tråder her inne. Jeg har full forståelse for at noen har interesse for dette og liker det godt, noen syr klær, noen sylter og safter, noen pusser opp møbler og alle har sine greier de bruker tid på. Men like selvsagt bør det jo være at ikke alle interesserer seg for eller bruker tid på det samme. Sist redigert av Dronningen : 13-11-14 kl 13:58. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserPendelen har jo svingt kraftig i retning av at det å lage maten selv fra bunnen har fått høyere status, etter noen år med mye pulver og bokser. Men på samme måte som det fantes folk som lagde maten selv på 70-tallet, så er det mange som kjøper ferdigmat også. Det kan en jo bare se på utvalget i butikkene, det er jo fortsatt metervis med frossenpizza og suppeposer. Tror slett ikke det er en selvfølge for alle å lage mat ut fra pur interesse. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg synes det er forskjell på saltsmaken i Torogrytene. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fortynnet
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg syns ikke det er snobbete å ikke spise Toro-poser. Jeg syns rett og slett det aller meste smaker skikkelig, skikkelig vondt, en egen "Toro-smak" på alt, og jeg hovner opp av alt saltet. Det har ikke noe med snobberi å gjøre i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ferdiglada
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserEg spise framleis Toro og meksikansk gryte med kjøttdeig frå snabb syns eg faktisk er skikkelig godt.
|
|
|
|
#20 |
|
Ferdiglada
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserDen er jo salt og sånn, men eg syns det er godt. Spesielt å varme den opp dagen etterpå.
|
|
![]() |
|
|