|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Kom på et par ting til: Buljongterninger (sikkert Knorr). Og komle. Det lager jeg en gang i året og jeg gidder ikke lære meg å lage det selv.
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Jeg bruker også lasagne ja, kom jeg på. Men putter litt ekstra i, og bruker fløte for å gjøre den litt mildere, som barna liker
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Og kakemiksene er faktisk ganske salte. Salt brukes som smaksforsterker og står på innholdsfortegnelsen i alle kakemiksene jeg har sett på. Jeg har ikke salt som ingrediens i mine kaker.
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?
Jeg har som oftest litt salt i all bakst. Jeg syns nesten alt søtt trenger bittelitt salt for balansens skyld. Ikke mye, da.
|
|
|
#5 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Stort sett peppersausen og sjokoladekake langpanne. Det hender seg en amerikansk gryte innimellom eller en suppe, men ikke ofte.
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Bruker veldig lite Toro nå for tiden, men har lagd min dose av gryteretter/sauser og supper opp gjennom årene. Nå klarer jeg ikke lenger den bismaken jeg synes man får. Det vi fremdeles av og til bruker er brownies og kjøttkakesaus. Jeg koker sjelden kraft, men kjøper fond på flaske. Det hender jeg bruker ferdig tomatsaus på glass, det finnes noen som ikke er så verst og bernaisesaus har jeg ikke fått til enda, såd et kjøper jeg også på kartong. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Buljongterninger ja, men det er ymse Toro og Knorr.
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Jeg er jo oppvokst med Toro lasagne, og elsket den. Første gangen jeg lagde selv synes jeg den var ... joda, god, men veldig annerledes ("det er vel ikke SÅNN den skal smake?"
|
|
|
#9 |
|
ctrl+z
|
Jeg skjønte at du var ironisk, min kommentar til at jeg er lei av slike kommentarer var da heller ikke rettet mot deg. Jeg opplever dog ganske ofte både på forum og IRL at jeg oppfattes som litt dust fordi jeg av og til (vi spiser den lasagnen kanskje annenhver måned) bruker halvfabrikat.
|
|
|
#10 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?De to yngste vil bare ha Toro tomatsuppe, selv om min selvsagt er langt bedre. Jeg liker også rettikoppensuppe og noen av sausene. Og brownies. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tankefull
|
Jeg fikk virkelig sjokk da jeg smakte ekte moussaka for første gang! Jeg forstår virkelig ikke at Toro sin variant har fått det navnet engang.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Lasagnen bruker vi en del. Ungene kan ikke fordra min hjemmelagede lasagne
|
|
|
#14 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Toro: Buljongterninger og av og til bruker jeg viltsausen som utgangspunkt for gryte med reinsdyrskav. Den utvides veldig da i forhold til utgangspunktet, men blir allikevel et enkelt og kjapt alternativ.
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Jeg kan lage bearnaisesaus fra bunn, men jeg jukser og lager med bearnaiseessens. Det er mye enklere, og uansett smaker det mye bedre enn posesaus.
|
|
|
|
#16 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Trur eg vinne denne lista
Sist redigert av Tussa : 14-11-14 kl 14:27. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Brownies. Nam!
|
|
|
#18 |
|
Rockesøster
|
Åh, jeg anbefaler deg å prioritere dette, hjemmelaget bearnaise er så utrolig godt.
Jeg har sett slik essen, men aldri prøvd, er det bare å bruke denne på samme måte som bruker reduksjonen man lager når man starter på scratch? Og er den syrlig nok?
|
|
|
#19 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?En, og det er brownies.
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?Ja, den er syrlig, men jeg liker bearnaisesaus kvass så jeg bruker mer av den enn jeg har sett i oppskrifter. Men nå skal det sies at det er så sjelden vi har saus til middagen at det sikkert er to år siden sist jeg laget bearnaise.
|
|
![]() |
|
|