Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Har du bøker i huset?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Har du bøker i hus?
Lite/ingen 1 0,41%
Noen 28 11,48%
Mange 213 87,30%
Bare barnebøker 2 0,82%
Deltakere: 244. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-07, 18:51   #101
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Stemte noen bøker. Vi har tre bokhyller med voksenbøker og to rom i romdeleren + en mindre hylle med barnebarnebøker. Voknenhyllene er plassert på kontoret i kjelleren pga plassmangel i stua.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 20:23   #102
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jepps! Har mange bøker. Samler på bøker. Bøker er vakre, mystiske, de har sjel og affeksjonsverdi. Elsker bøker.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 11:07   #103
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi har ganske mange bøker rundt omkring i huset. Bare en hylle i stua, siden den er liten, men etter at vi fikk bygd bokhyller under trappa ble det mange hyllemeter der. Og så er det bokhyller på alle soverommene også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 11:14   #104
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Bøker er ikke ting, de er venner, og kan ikke uten videre henvises til kasser.

Åh. jeg elsker denne setningen.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 11:25   #105
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Vi har mange bøker; både fagbøker, skjønnlitteratur, barnebøker osv. Jeg kan ikke se for meg stua vår uten bokhyller.
Ett hjem uten bøker synes jeg ser fryktelig tomt ut.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 12:02   #106
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Har du bøker i huset?

Vi har massevis av bøker, fagbøker, skjønnliteratur, klassiske bøker, oppslagsverk, pocket, gamle, nye, dyre bøker, barnebøker osv.
Vi har rett og slett så mye at vi har endel på loftet også, det er ikke plass til alt i stuen.
Vi har ikke bare i stuen forresten, det er mye på arbeidsrommet også, noen på kjøkkenet og mange på ungenes rom.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 14:17   #107
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har bøker over hele huset, i alle rom.

Gammel 16-02-08, 14:51   #108
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har mange bøker, men pakket dem vekk da vi solgte forrige leilighet. Rommet ble mye større uten bokhyller som dekket alle veggene. Bøker skal stå i bokhyllene og være lest.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 19:39   #109
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Vi har mengder av bøker på alle rom

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 19:49   #110
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vel ett par stykker, tenker jeg ...

:boksamlemani:

Gammel 16-02-08, 20:22   #111
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

I følge min mann har vi alt for mange, i følge meg kan man ikke få nok.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 20:57   #112
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt har jeg bøker. Mannen har et par hyller faglitteratur. Resten er det jeg som har. Jeg elsker bøker. Kan ikke få nok. Så mange bøker som jeg har lyst til å lese og så lite tid. Vanskelig.

Gammel 16-02-08, 21:44   #113
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har mange bøker *lesehest*
Vi har 3 store hyller i huset, og i tillegg har jeg noen pappesker med bøker nede i kjelleren.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 21:54   #114
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har mye bøker. Har en del i stua, noe i kjellerstua og masse på loftet. Har veldig mye barnebøker også.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 23:23   #115
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde mange. Så spurte foreldrene mine om jeg snart kunne hente barnebøkene mine som sto lagret hos dem. Nå har vi veldig mange. Så snart vi har fått opp hyller skal jeg hente de som står lagret i sommerhuset. Da har vi veldig veldig mange bøker. Men ikke nok.
Jeg klarte å kvitte meg med en kasse kjærlighetsromaner i fjor (ga dem til noen som skulle ha et prosjekt om den slags). Da følte jeg meg flink. Men de klassifiseres vel egentlig som ukeblader, ikke ekte bøker

Vi fikk i oppdrag å telle antall bøker hjemme på barneskolen en gang. Da jeg hadde kommet opp i 2000 gadd jeg ikke mer. Det var vel 200 bare på rommet mitt

Gammel 18-02-08, 11:32   #116
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Mange. Veldig mange. Jeg er boksamler. Og da jeg bygde hus, budsjetterte jeg med innebygde bokhyller!

Jeg har både skjønnlitteratur, utenlandsk og norsk, faglitteratur og annet i en skjønn sammensetning i bokhylla. Dog systematisert etter alfabetet. Barnebøkene står for seg selv.

Og ja, jeg synes det er rart å ikke ha bøker i hus. Men samtidig er det vel slik det blir i fremtiden. *sukk*

For øvrig har jeg aldri skjønt vitsen med bokskap. Bøker skal ikke lukkes inne!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 11:39   #117
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Mange. Veldig mange. Jeg er boksamler. Og da jeg bygde hus, budsjetterte jeg med innebygde bokhyller!

Jeg har både skjønnlitteratur, utenlandsk og norsk, faglitteratur og annet i en skjønn sammensetning i bokhylla. Dog systematisert etter alfabetet. Barnebøkene står for seg selv.

Og ja, jeg synes det er rart å ikke ha bøker i hus. Men samtidig er det vel slik det blir i fremtiden. *sukk*

For øvrig har jeg aldri skjønt vitsen med bokskap. Bøker skal ikke lukkes inne!

Bokskap er gull for de med dårlige husmorgener. Bøkene mine fortjener bedre enn å være dekket med et tykt lag støv, selv om det er lenge siden jeg har lest i dem.

Gammel 20-02-08, 10:47   #118
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Et hus uten bøker er et hus uten sjel.

Jeg fikk engang et kort med teksten: "Bare ved å stå på ei bok blir du et større menneske".
Sant nok. Står man på ei bok blir man noen centimeter høyere. Men i overført betydning bli man så uendelig mye større når man tilegner seg det som andre har skrevet, og lar tanker og fantasien arbeide.
Da vokser man som menneske.

Jeg skjønner meg ikke på folk som ikke har bokhyller.
Ei venninne av oss, som stikker innom av og til, ser alltid over bokhylla når hun kommer. Hun sier at vi har så mye spennende der. Og så sier hun at hun på en måte blir enda mer kjent med oss når hun ser hva vi leser.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 14:48   #119
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg er veldig skeptisk når jeg kommer et sted blottet for bøker. :fordomsfull:

Da er du skeptisk til hjemmet mitt.
Har bare barnebøker vi, men de har vi veldig mange av .

Gammel 20-02-08, 15:09   #120
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke bøker på badet, do eller vaskerommet, ellers er det mange bøker i alle rom.
Noen har også plass i kasser.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.