|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Gamlingens malerfirma i arbeidsuka. Flekkmaling av fjellhallene til Nasjonalbiblioteket (altså gå over små flekker/skader/riper som hadde kommet fra hallene først ble malt og fram til endelig ferdigstilling etter at en del andre håndverkere hadde vært å gjort småting) ;-) Men fikk vel 1500 kr elns for jobben,
|
|
|
#2 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Var først på et dagsenter for utviklingshemma, så på en blomsterbutikk. Var så stille så jeg fikk lite ut av det |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Klar
|
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg var utplassert sammen med bygdas dyrlege. Bildet av dyrlegen med hele armen opp til skuldra inne i ei ku for å spa ut møkk sitter fortsatt klistret |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Hadde arbeidsuke i 9.kl. Sammen med en klassekamerat var jeg en uke i forsvaret. Vi var utplassert sammen med et befalskull. Hadde både skyting, springmarsj, brakkevask, klasseromsundervisning og øvelse på timeplanen. Veldig gøy! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?
Det samme var jeg og ei til fra klassen. Vi hadde en veldig fin uke.
|
|
|
#6 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg jobbet på byens smådyrklinikk. Jeg levde og åndet jo for dyr på den tiden, så jeg var overlykkelig da jeg fikk være der. Jeg husker at jeg vasket gulv og kirurgiske instrumenter, -den kjedelige delen av jobben. Jeg var med på en operasjon av en hund med noen svulster, kjempespennende. Jeg husker også avliving av ei krakilsk katte som var ganske ubehagelig å være med på. Og det jeg kanskje husker best, en stor godt voksen mann som kom hulkende inn. Han hadde bestemt seg for at det beste for hans unge schæferhund som hadde alvorlig allergi var å bli avlivet. Han gråt under hele prosedyren, og det gikk veldig inn på meg.
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg drømte om å bli journalist, og hadde ei drømmearbeidsuke i lokalavisa. Jeg og ei fra en annen skole i kommunen var der samtidig. Vi fikk være med ut å lage reportasjer, var med en dag frem til avisen gikk i trykken, en morgen kjørte vi rundt med avisbudet 😜, vi lagde våre egne artikler som vi fikk på trykk. Utrolig moro! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg jobbet i skobutikk på et stort senter i arbeidsuka, og møtte venninnene mine, som jobbet i butikkene omkring, til lunsj hver dag så vi koste oss godt. Fikk velge meg et par sko på slutten av uka som belønning. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg jobbet på lageret til engros-firmaet morfaren min jobbet i. Plukket varer til ymse samvirkelag, arkivere brev og kokte kaffe.
|
|
|
#11 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Åja, det husker jeg godt. Det var i 8. klasse. Jobbet på Diplomat Hotell i Bodø. Gikk to dager sammen med damene som vasket hotellrommene. Det var sånn passe morro husker jeg, men damene var veldig hyggelige så ikke helt ille heller. De neste to dagene var jeg sammen med vaktmesteren. Vi hang mye rundt å snakka med folk, og jeg fikk sett de utroligste stedene av hotellet. Den siste dagen var den gjeveste. Da var jeg på kjøkkenet.
Sist redigert av Njulaif : 17-01-15 kl 12:04. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Men en hadde vel ikke språk i tillegg? Jeg hadde tysk og sløyd, tror ikke de som var ute og jobbet hadde tysk...
|
|
|
#13 |
|
Rockesøster
|
Nei, jeg hadde ikke språk i tillegg, språk var vel 4-timersfaget, tror jeg.
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?... Sist redigert av kharadra : 11-01-16 kl 14:39. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
intro
|
Jeg hadde definitivt både tysk og utplasseringsvalgfag. 1988-89.
|
|
|
|
#16 |
|
I mål
|
Tipper det kan ha vært avhengig av timeplanen, hva skolen tilrettela for. Virker vel som om det var nok timer, men kanskje noe med hvor sammenhengende de var. Hos oss tror jeg ikke man kunne utplasseres hvis man hadde språk fordi resten av valgfagtimene var så brutt opp. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg hadde arbeidsuke i 8. På et konditori som skulle levere 1000 marsipankaker til åpningen av Nardosenteret. Det ble mye marsipankakelaging. Og enda mer når jeg var litt klumsete og veltet en 30-40 av dem da jeg skulle kjøre dem inn på kjøla.
|
|
|
#19 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg jobbet i en skobutikk i 8. klasse og husker enda lykken da jeg fikk velge meg to par sko etter endt uke. I 9. klasse kjørte jeg brødbil med en kompis, jobbing om dagen og ute på 18-års steder på kveldstid med mye alkohol. Galskap! Jeg har en datter på samme alder nå, og dør litt av tanken på at hun skulle gjort noe slikt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?På min "lille" ungdomsskole var det dårlig med valgfag, jeg husker at vi kalte det "tvangsfag". Vi var to jenter som ikke hadde språk, og det eneste valget vi fikk var gym. Og vi hatet gym dypt og inderlig. Så vi endte med å lage så mye styr at vi fikk være med på heimkunnskap/ADL trening sammen med noen av de med spesielle behov, som "hjelpelærere". Jeg tror det var i tillegg til den onsdagen jeg var utplassert i barnehagen. Eventuelt var "tvangsfaget" i åttende klasse, og arbeidstreningen i niende klasse.
|
|
![]() |
|
|