|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Surrogati - Dokument 2 nå
For meg er surrogati kjøp og salg av kvinnekropper og i tilfeller som dette salg av barn. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Hva er ikke lov?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Surrogati - Dokument 2 nåHim.. Det er ikke lov å ta betalt for tjenesten eller varen. Det betyr at en kontrakt mellom partene som involverer vederlag vil være juridisk ugyldig, noe jeg mener er bra. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Kan jo være fordi vi definerer vederlag forskjellig?
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ved vederlag tenker jeg på økonomi som del av avtalen som inngås mellom partene. I en surrogatisak vil det gjerne lages avtaler for at ikke noen av partene skal bli lurt. Disse avtalene vil ikke være juridisk holdbare og bør heller ikke være det. Hvis det er lov å ta betaling for svangerskapstjeneste og unger kan det nedfelles i kontrakten. Hvis det ikke er lov så går den som blir gravid inn i dette uten noen garantier for at betalingen for ungen blir utført og det blir heller ikke snakk om angrerett og sånne ting. Rett og slett bør det forhindres juridisk at barn kan ende opp som salgsvarer. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Nei, der er vi enige (og jeg tror ikke jeg har argumentert imot heller?)
|
![]() |
|
|