|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Du kan komme og vaske de 2,5 m høye vinduene mine i 2. etg, Chanette. De har nettopp blitt driti ned av tre måker.
![]() |
#102 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Jeg har forsåvidt nok med mine digre vinduer, men om du serverer sherry kan vi gjøre det sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Tenk en stor takterrase da
![]() |
#104 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?
Vi prøvde å presse litt på svigerforeldrene mine da de var i siste halvdel av 60-årene for at de skulle komme til noe mindre og mer lettstelt, samt ikke minst med heis. Ikke fordi de trengte det da nødvendivis, men for at de skulle greie flyttingen så langt som mulig selv og for at de skulle ta ryddingen i alt de har samlet i den leiligheten gjennom 40 år. Altså rett og slett ta det mens de var selvhjulpne og oppegående nok til å fikse det. Sånn ble det ikke. De nektet plent den gang da og ble boende, men etterhvert ble det jo umulig for svigermor å gå i vaskekjelleren tre etasjer ned og så på tørkeloftet fem etasjer opp igjen derfra. Det var jo akkurat det vi hadde forutsett, blant mye annet som ikke fungerte.
![]() |
#105 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
"Lettstelt" betyr det samme for meg, det at jeg slipper å gjøre ting jeg ikke liker. Jeg vil derfor ha en lite hage, fordi jeg liker å plante/grave litt en gang i mellom, og vil ha det litt grønt, men ikke orker noe stort, viltvoksende noe. Jeg vasker gjerne vinduer og gulv selv (og har derfor ikke vaskehjelp nå heller) og liker å lage maten min selv. Når jeg flytter en gang, vil jeg ha et hus der jeg slipper oppussing og utstrakt plenklipping, ikke et hus der jeg skal sitte på stas og ikke gjøre noe som helst uten å dusje, liksom. En sånn seniorleilighet der man har alt fra vaktmester til kokk, er ikke noe jeg kunne tenke meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Min mor og samboer flyttet fra digert hus på tre etasjer til kjekk leilighet med garasje i kjelleren og heis. De hadde vett nok til å bare leie ut huset. Etter tre år flyttet de hjem igjen til huset, de trivdes ikke i leilighet. Så nå bor de i digert hus med fem soverom og tre bad og to leiligheter. Og kanskje er et noe i at det er det å holde det huset som kommer til å holde dem spreke.
![]() |
#107 |
Yes, we can!!
|
Jeg føler ikke at jeg har noen forpliktelse, akkurat, men jeg ønsker meg veldig et liv om 20-30-40 år som innebærer besøk av barn og barnebarn, med plass til at de kan kose seg og utfolde seg. En av grunnen til å sette tre barn til verden må jo være at man øker oddsen for en skokk med barnebarn å bake boller med og ha på overnatting.
![]() |
#108 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Ja. her blir vi nok boende til vi havner på sykehjemmet.
![]() |
#109 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Nei, her blir jeg til jentene er voksne. Da blir det mest sannsynlig leilighet i byen sammen med min kjære. Vi kjøper da selvfølgelig stort nok til å ha barn og barnebarn på besøk og jeg må ha stor terasse.
![]() |
#110 |
navnet sjemmer ingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Jeg har bodd i lelighet i hele mitt voksne liv og kommer aldri til å bli lei av å bo i enebolig hvor man ikke blir plaget av lyd fra andre og man kan se en film klokken 4 på natten uten å være tll plage fra naboen. Jeg liker virkelig dårlig å dele hus med andre. Jeg elsker følelsen av å bo helt for seg selv, midt i byen.
![]() |
#112 |
I mål
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Jeg tenker at det er fint å kunne få studerende barn hjem i feriene, så det må vi ha plass til. Men det kan man jo ha i en leilighet også. Våre barn er uansett så spredd i alder at de to eldste sikkert er ferdig med å studere innen det er aktuelt å flytte. Selv foretrakk jeg å leie en hybel siste sommeren jeg var hjemme fra studiestedet, jeg lengtet ikke akkurat etter å invadere pikerommet igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Noterer meg at mange, meg selv inkludert, ønsker seg stor terrasse i en evt leilighet. Men jeg har sett meg litt om, både rundt forbi i byen og på finn, og det finnes jaggu ikke mange leiligheter med store terrasser! Ihvertfall ikke etter min definisjon av stor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Pauset
|
Signerer denne. Har et halvt hus med masse jobb... Ønsker meg en stor, fin og ny leilighet med stor balkong når jeg blir eldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Shake it out!
|
![]() |
#116 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
7 store terrasser i en leilighet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Foreløpig har vi fire uteplasser, to til under opparbeiding i tillegg til deilig plen. Jeg har fortsatt ikke noe for enhver anledning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?"Lettstelt leilighet," ga min mor minst fem år med ekstra livskvalitet. Mor min var veldig syk i mange år. De bodde i gokk - stor enebolig og diger tomt på bondelandet. Far var på jobb hele dagen, mor satt hjemme, med et hus hun ikke orket holde i orden, på en tomt hun ikke orket holde i stand, og med en bil hun ikke lenger klarte kjøre, og dermed kom hun seg ikke hjemmefra. Ikke akkurat midt i blinken for ei sosial, intelligent dame.
![]() |
#120 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Inagh: men det handler nesten like mye om standard og geografi som hus vs leilighet. En av grunnene til at foreldrene mine nok kan bo lenge i huset sitt er nok at det er et godt vedlikeholdt hus (de har gjort ting etter hvert hele tiden) og veldig sentralt (til bygd å være) (samtidig som det ligger i skogkanten).
![]() |
|
|