|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?17. mai er jeg glad i!
|
|
|
#2 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?I år syns jeg faktisk det var litt pesete, og det er jeg litt lei meg for. Jeg er i utgangspunktet fryktelig sliten av hverdagen for tiden, og tror det gjorde at det ble slik.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?
|
|
|
#4 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Vi kjører så lavterskel 17.mai som mulig, men det blir allikevel litt stress da man skal rekke barnetoget som starter tidlig, så på skolen for leker og kake (i år og neste år er vi med og arrangerer og da er det litt mer stress), så er det normalt sett litt tid før vi skal dra til nabobyen for at LilleVenn skal delta i folketoget. Og så vips er klokken 18 og det har gått i ett hele dagen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg synes det er en fantastisk flott dag! Har et korpsbarn som skulle leveres til revelje 0645, men å stå opp den dagen og pynte utenfor med flagg etter at hun var levert var jo bare ekstra koselig. Ja, det gikk i ett siden korpset har stort arrangement der toget starter og slutter. Det betyr at jeg måtte stå der et par timer, men med de summene vi fikk inn ble det en helt grei dugnad. Vi slipper lett resten av året. Folk var blide og høflige, pengene satt løst og alt var bare greit. Det var kaldt og surt, men da gjelder det å kle seg.
|
|
|
#6 |
|
snur
|
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg liker 17. mai og neste år skal jeg like det enda litt mer for da har jeg ikke hovedansvaret for arrangementet på skolen. Ikke at jeg har noe å gjøre på selve dagen, men er litt smånervøs for at ett eller annet er glemt av, som i fjor når det ikke var ordnet med premeier til lekene og vi føyk rundt på søndagsåpne butikker og kjøpte godteri.
|
|
|
#7 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg elsker 17. mai, liker at alle pynter seg, at alle er glade og sier gratulerer med dagen - enten de er født i Norge eller Nederland eller Iran. Vi har liste stress og holder oss stort sett innenfor skolekretsen, med spleisefrokost (dog var vi alene i år) og spleisemiddag/koldtbord og barn som løper og voksne som tar av bunadsko.
|
|
|
#8 |
|
Kakemonster
|
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Egentlig er jeg glad i 17. mai, men jeg ser jo at jeg ikke skal ha noe særlig med ansvarsområder før jeg blir grinete. I år har jeg båret fane, det var ikke gøy i blesten.
|
|
|
|
#9 |
|
I mål
|
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg synes det er en hyggelig dag der vi satser alt på å lage koselige rammer med enkle midler. Besøk og matlaging er vraket fra planen for lengst, det er det uaktuelt å få tid til. I år skulle ikke storebror møte på skolen før kvart på ti, og vi fikk til en skikkelig frokost bare oss fire, dekket et hyggelig bord med litt 17. maieffekter, lagde rundstykker og hadde litt ekstra pålegg. Jeg synes det er viktig at barna får med seg en følelse av fest fra dagen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Her vi bor er det kun barnetog med skolen kl 9.30. Skolen er ferdig i 12-13 tiden, og deretter er dagen åpen.
|
|
|
#11 |
|
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg var litt irritert å korpset på forhånd pga arrangementet på selve 17. mai der de forventer at folk stiller i flere timer, men det gikk så greit.
|
|
|
#12 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jøss, var det så stor forskjell på været, altså?
|
|
|
#13 |
|
intro
|
6 grader her utenfor Oslo, det meste av dagen. Det var den desidert kaldeste dagen vi har hatt siden mars - jeg har sjekket yr.
|
|
|
|
#14 |
|
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Vet ikke hvor kaldt det var her i sør, men jeg tviler på det var noe mer enn 5-6 grader da eldste ble levert 0645.
|
|
|
#15 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg har det strålende.
|
|
|
#16 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Absolutt alle menneskene jeg møtte i Tønsberg var bare blide og hyggelig, så det jo synd at du opplevde det motsatt.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2013
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Liker:
|
|
|
#20 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg liker 17. mai veldig godt og legger opp til en feiring med på fokus på glede, ikke stress. Vi deltar på det vi har lyst til. Likevel er en slik dag når man har et sykt barn i huset bare nok et bevis på hvor annerledes livet blir, så i år (som de siste tre årene) har jeg vært skikkelig lei meg i etterkant.
|
![]() |
|
|