|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Textrovert
|
Sv: Restylane mot dype furer – hva tenker dere om det?Fant det! AWT er cellullittbehandling ved hjelp av en eller annen maskin. Og IPL er en metode for permanent hårfjerning. Så nå vet vi det.
|
|
|
#102 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Restylane mot dype furer – hva tenker dere om det?
Indian Premier League høres gøyere ut, synes jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Restylane mot dype furer – hva tenker dere om det?
Tenk så gøy å svare at du er blodfan, og gjerne vil ha et sesongkort nå som de har 50% og greier!
|
|
|
#104 |
|
Curlingkone
|
Sv: Restylane mot dype furer – hva tenker dere om det?Har ikke lest hele tråden.
|
|
|
#106 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du som har arbeidet i salong, mener du at "Tear through" for mørke ringer og søkk under øynene virker så godt som de påstår? http://restylanenorge.no/et-friskt-b...d-tear-trough/ |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Restylane mot dype furer – hva tenker dere om det?Jeg tenker at dersom det får deg til å kjenne deg bedre så er det lov.
|
|
|
#108 |
|
Bedreviter
|
Det er jo ikke så rart om du ikke føler noe behov for restylane hvis du er 37 da. Det sier neppe så mye. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#111 |
|
Curlingkone
|
Jeg aner virkelig ikke.
|
|
|
#112 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Restylane mot dype furer – hva tenker dere om det?Jeg skjønner absolutt skepsisen som reises mot hva som er "normalt" av aldring, og frykten for et skjønnhetskorrigert samfunn. Jeg er helt enig i det, men likevel er det en ting jeg synes bør inn i totalvurderinga. Nå har jeg ingen anelse om hvordan Divine ser ut, så dette blir mer generelt. Hvis man går ned mye i vekt, får man ofte mye løshud, og mange skjærer bort en del av det -f.eks løs magehud. Enkelte får veldig mye løshud i ansiktet. Hvorfor er det verre å gjøre noe der enn på resten av kroppen? Jeg vet ikke helt hva jeg selv mener, men jeg har en venninne som er like gammel som meg (42), som har gått ned 60 kg i løpet av de siste 2 åra. Hun er fortsatt en nydelig dame, på innsiden og på utsiden. Men hun ser helt klart ut som om hun er nærmere 70 enn 50 i ansiktet, fordi hun har ekstremt mye løshud rundt kjakene og kinnbena. JEG synes ikke det er nødvendig for henne å operere seg -en kosmetisk operasjon er vel aldri en nødvendighet, men jeg hadde ikke hatt noen problem med å skjønne det hvis hun selv vurderte det. Hun har på en måte eldet med 25 år i ansiktet på 2 år. Jeg synes ikke det havner i samme kategori som nebb og uttrykksløse botoxansikt. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
This is normal!
|
Dette synes jeg understreker poenget til mange i denne tråden. Når det å endre på utseendet blir normalt, blir det som egentlig er normalt, som du kaller feil og mangler, noe man må gjøre noe med. Og derfor håper jeg folk tenker over hvordan egne valg på dette området, kan være med å endre ting på samfunnsnivå.
|
|
|
|
#114 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Restylane mot dype furer – hva tenker dere om det?Det er klart at det gjør normalen litt smalere. Det samme gjør for så vidt å slanke seg (kosmetisk, å slanke bort medisinsk farlig overvekt blir noe annet), farge håret, følge moten og alt annet vi gjør for å gli inn i mengden. Problematisk på populasjonsnivå, samtidig må man få lov å ta de beste valgene for seg selv på individnivå.
|
|
|
#115 |
|
Curlingkone
|
Sv: Restylane mot dype furer – hva tenker dere om det?Må bare presisere. Det at jeg kaller det feil og mangler blir litt flåsete. Men det er dette ser det som når jeg ser det i speilet mitt. Hos andre ser jeg ikke dette som annet enn normaliteter.
|
|
|
#116 |
|
|
Ja man må få lov, men etisk sett synes jeg det er vanskelig. For hver ting som blir normalisert blir vinduet smalere og her har man et prisaspekt inkludert som også gjør det problematisk. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
maler
|
Sv: Restylane mot dype furer – hva tenker dere om det?For meg er det helt merkelig å kjenne på at man må pynte seg for å gå i butikken. Dette med å ta seg godt ut, hvorfor kommer det så høyt på lista over egenskaper som er viktige for kvinner? Hvorfor holder det ikke å se skikkelig ut som for menn? *hjertesukk*
|
|
|
#118 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Såpass? Jeg føler virkelig ikke noe press, hverken økonomisk eller annet, selv om jeg vet fra markedsundersøkelser at mange i mitt nabolag antagelig benytter seg av det. SÅ opptatt er jeg ikke av mødrene i barnas klasser, liksom.
|
|
|
#119 |
|
|
I likhet med mange andre er jeg påvirkbar. Det er ikke så uvanlig i grunnen og fp er et godt eksempel på det. Restylanepåvirkningen er ikke så massiv ennå, men kan lett bli det. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
maler
|
Sv: Restylane mot dype furer – hva tenker dere om det?Hvis ingen hadde brukt sminke hadde vi syntes det så kjemperart ut. Selvfølgelig danner man normalbildet sitt ut fra det man ser rundt seg. Om man ikke har plukket referansepopulasjonen sin blant foreldrene i klassene til ungene blir en annen sak, men at man ikke påvirkes fordi man ikke føler direkte press synes jeg er en vel naiv tanke.
|
![]() |
|
|