Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva er din rareste frykt?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-02-16, 15:28   #101
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din rareste frykt?

Nå har jeg ingen fobier som hindrer meg i å gjøre noe, men jeg driver med "face your fear" hele tiden, nettopp fordi jeg er redd for å dyrke redselen, slik at den forsterkes.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-02-16, 15:29   #102
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Åh! Det er første gangen jeg har hørt om noen andre som er redd sommerfugler!

De er jo dritskumle! De kroppene! Og de ekle, hårete vingene! Og så er de jo så uforutsigbare når de flyr rundt i hytt og vær.

I know! Jeg har skikkelig skrekk for at de skal sette seg fast i håret mitt.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er nysgjerrig: Har noen av dere gjort noe aktivt for å bli kvitt fobiene? Hva? Har det funket? Hvis dere ikke har prøvd, hvorfor ikke? Hvis det ikke har funket, hvorfor ikke, tror dere?

Både nei og ja. Jeg har et par frykter som jeg aktivt har tatt tak i og mer eller mindre kvittet meg med, fordi de begrenset livet mitt. Det ene var flyskrekk, det andre var taleskrekk. Det første tvang jeg vekk med egen kraft, det andre har jeg blitt kurset i.

Men sommerfugler, sauer og mørkredsel begrenser meg ikke i hverdagen. Jeg tør å gå ute om sommeren, selv om det er sommerfugler der. Jeg besøker bondegårder, og griner ikke om en sau kommer for nærme. Jeg har vært på hytta alene, og akkurat der kan man jo si at det begrenser meg litt, for jeg har også valgt det bort. Men som regel har jeg jo noen med meg. Det er ikke noe som er vanskelig i hverdagen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-16, 15:44   #103
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg har jo en høydeskrekk som er vanvittig, men den ser jeg ikke på som rar. Det er jo farlig med høyder, at man får sug i magen av å stå på verandaen er kanskje litt mindre normalt, men det får så være.

Jeg er virkelig kjemperedd for gnagere som mus og rotter. Jeg blir kvalm og uvel på tanken av dem. Så ekle og gnagete og spiser seg inn i hus og lever livene sine inne i veggene dine uten at du aner det (før du plutselig blir veldig klar over det og må flytte mens Rentokil sanerer #hjælp). Nei, det er så ekkelt, men jeg synes jo ikke dette heller er rart da.

Min rareste frykt er nok frykten for små huller. I bakken når den første telen setter inn og det er bart (æææææsj!!!), eller i macaroni og ost. Jeg blir mest sint på hullene og får lyst til å få dem bort, men jeg spiser f.eks. ikke nevnte pastavariant eller ost som får områder med småsmå hullpartier i. Jeg tror jeg har et sånn indre bilde av der det er små huller, kravler også små, ja, maggots, eller noe i den dur

Gammel 29-02-16, 15:55   #104
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vianne da!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-16, 15:59   #105
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Ja, det er noen som reagerer litt når jeg sier at jeg ikke liker mat med hull i. I og med at det er så åpenbart irrasjonelt, også i egne øyne, klarer jeg å ta meg sammen og f.eks. spise macaroni om jeg blir servert det, så det hemmer meg stort sett ikke i hverdagen da

Gammel 29-02-16, 16:04   #106
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan leve et langt og lykkelig liv uten å forholde seg til makaroni, egentlig.

Gammel 29-02-16, 16:22   #107
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Ja, det er ikke vanskelig i dete hele tatt. Særlig siden jeg sånn generelt ikke er glad i gratenger. Det er jo stort sett der man møter på den.

Gammel 29-02-16, 16:43   #108
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom til å tenke på denne tråden da jeg så denne avisartikkelen. Noen som frykter ugler i soveromsvinduet?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-16, 17:59   #109
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nysgjerrig: Har noen av dere gjort noe aktivt for å bli kvitt fobiene? Hva? Har det funket? Hvis dere ikke har prøvd, hvorfor ikke? Hvis det ikke har funket, hvorfor ikke, tror dere?

Ja, jeg driver aktiv eksponeringsterapi for høyder, og det hjelper jo. Først og fremst hjelper det på én og én ting (når jeg har klatret i akkurat den stigen på akkurat den veggen tilstrekkelig mange nok ganger, slutter jeg å være redd), men på sikt merker jeg jo at det hjelper generelt også.

Jeg tenker som Tally, at ting som ikke hemmer meg i hverdagen gidder jeg ikke gjøre noe med. Det er jo ikke et problem for meg at jeg ikke liker å sove med føttene utenfor dyna (tvert i mot hjelper det mot å fryse), så jeg ser ingen grunn til å trene på å tørre det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-16, 18:00   #110
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nysgjerrig: Har noen av dere gjort noe aktivt for å bli kvitt fobiene? Hva? Har det funket? Hvis dere ikke har prøvd, hvorfor ikke? Hvis det ikke har funket, hvorfor ikke, tror dere? .

Jeg hadde en virkelig panisk frykt for slanger. Det kurerte jeg ved å la Lillemann få hilse på slanger (kornsnok og pyton) for da måtte jeg jo forholde meg til dem sjøl også.

Jeg jobber med å bli kvitt angsten for edderkopper, for det er ikke spesiel grei kombinasjon å jobbe med barn og være redd de dyra der. Jeg har kommet så langt at jeg nå kan putte en kopp over evt edderkopper som er innendørs og bære dem ut, "For edderkopper liker seg nemlig best ute i hekken."
Jeg kjenner jeg er fornøyd med å la eksponeringsterapien stoppe der.

Jeg var redd for å fly til en kar jeg kjente sa til meg: "men Inagh - dør du, så dør du," og det hadde han igrunn rett i, så da slutta jeg bare med å være redd for det.

Jeg jobber med min fobi mot klissete hender for tiden, der har jeg ikke kommet særlig langt, men jeg hyler i hvertfall ikke lenger, og jeg har (nesten) slutra å hyperventilere, så det er en viss framgang i det minste.

Gammel 29-02-16, 18:03   #111
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Min rareste frykt er nok frykten for små huller. I bakken når den første telen setter inn og det er bart (æææææsj!!!), eller i macaroni og ost. Jeg blir mest sint på hullene og får lyst til å få dem bort, men jeg spiser f.eks. ikke nevnte pastavariant eller ost som får områder med småsmå hullpartier i. Jeg tror jeg har et sånn indre bilde av der det er små huller, kravler også små, ja, maggots, eller noe i den dur

Trypophobia?

Jeg visste ikke at det hadde et navn før broren min nevnte det. Da hadde jeg nettopp klaget min nød over det ekle, nye dusjhodet vårt.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-16, 19:29   #112
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.

Jeg kurerte min høneskrekk (vi snakker krampegråt og hysterisk anfall og sitte i times vis i bilen og vente på hjelp) rett og slett ved å anskaffe høner. Og de vi fikk var avdanka industrihøner, uten fjær og så tykke at de knapt kunne gå.
Nå er jeg slett ikke redd (mine) høner og kan omgås andres. Mørkeredselen derimot er standhaftig og lei å bli kvitt. Det irriterer meg grenseløst at jeg skal være så redd.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.