|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?Jeg reagerer ikke på klærne i seg selv jeg forsåvidt, selv om jeg fniser litt av treningstightsene som florerer. (sikkert fordi jeg ikke eier en selv). Det er jo illusjonen av svette over alle varene som gjør at jeg velger bort matbutikken. (men dette var en voldsom avsporing fra tråden, føler jeg.
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?
Hehe, godt du slipper å handle på Byåsen Butikksenter som er butikken vi oftest handler mat på.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 03-05-16 kl 14:16. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det finnes jo unger som ikke får gå i joggebukser i barnehagen engang.
|
|
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Det er så fjernt fra min verden at jeg må le litt. Hele klær uten for mye flekker er jeg med på, men at de ikke kan gå i joggebukse i barnehagen? Nei, det skjønner jeg visst ikke.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, det er virkelig fjernt fra min verden også. Mine har aldri gått i noe annet enn joggebukse/ullbukser i barnehagen.
|
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
At barn ikke går i joggebukse i barnehagen betyr ikke nødvendigvis at de ikke FÅR det -altså at det er noe de har ønsket seg og blitt nektet. Mine unger har svært sjelden brukt joggebukser, de har hatt andre myke og gode bukser som på ingen måte har hindret dem i å bevege seg, og de har aldri uttrykt noe ønske om å heller gå i joggebukser. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Om det er joggebuksetøy eller mykt dongeritøy eller ulltøy eller whatnot spiller vel liten rolle sånn sett, poenget er om det er klær med tanke for bevegelse eller klær med tanke på å ta seg riktig ut for anledningen.
|
|
|
#8 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
Det er ingen som har sagt at alle bruker joggebukse med mindre de blir nektet, eller at det er et mål at flest mulig barn skal gå med joggebukse. Selvsagt er det mange barn som går i andre klær, og som ikke ønsker å gå i treningsbukser, men det er ikke det vi snakker om. Vi snakker om der foreldrene nekter barna å gå i joggebukser eller treningsbukser på skolen selv om de vil, fordi foreldrene da ikke synes barna er skikkelig kledd, mener at de godt kan ha på seg noe penere i klasserommet, og mener at treningstøy bare skal brukes til trening.
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?Treningstights er kort og godt det mest behagelige å trene i, Blondie, og jeg tror at det nok betyr mest komfortmessig for de som har noen kilo ekstra faktisk.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?Jeg er veldig overvektig og ser definitivt ut som en av de som aldri trener. Men det gjør jeg. Og jeg går innom butikken i treningstights. Man kan faktisk ikke se på folk om de trener eller ikke.
|
|
|
|
#13 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?Jeg insisterer på at barna skal være så pyntet at de skjønner at vi skal på en anledning. De har bursdags og penklær som ikke brukes til hverdags. Får de lov velger de strandkjolene til konfirmasjon. At guttene har skjorte og slips synes jeg er godt nok, det går de ikke i til hverdags.
|
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?Trener ikke alle unger flere ganger hver eneste skoledag? Jeg synes det er mye mer passende med treningstøy enn pene klær for yngre skolebarn da det sier noe om hva slags aktivitet man forventer.
|
|
|
#15 |
|
|
Jepps! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Mine gjør ikke det.
|
|
|
#17 |
|
Borte
|
Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?Ungene mine har stort sett fått gå i det de har lyst til. Så lenge det er innenfor fornuftens grenser da. Minstejenta får ikke lov til å gå i bunad i tide og utide. Der setter jeg grensa, liksom.
|
|
|
#18 |
|
Elsker gamlis- godis
Der er jeg også. Og jeg har humret godt gjennom tråden og genuint blitt overrasket over hvor streng kleskodeks mange har. Og jeg er en skikkelig jåle, så det står ikke på det. Men jeg har vel holdningen om at klær er klær og man kler seg som man har lyst. Selv er jeg ofte overpyntet og trives med det. En spillkveld med naboer kan fort være sånn at noen stiller i jeans, t- skjorte og tøfler, mens jeg har paljetter og pumps.
|
|
|
#19 |
|
Semiaktiv
Sv: Hvor pyntet må barn/ungdom være som gjester i en konfirmasjon?Kom forresten til å tenke på da jeg og mine søstre, på en nylig jentetur til Wien, leste diverse restaurantanmeldelser på TripAdvisor, for å finne ut hvor vi skulle spise. På anmeldelsen av den ene superfancy restauranten ble maten skamrost, servicen og alt var bare tipptopp, men det var en ting som trakk ned: Anmelderen mente det burde vært dresskode, for på bordet bortenfor hadde det sittet en i t-skjorte, og det hadde ødelagt litt av opplevelsen for dem.
|
![]() |
|
|