Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-16, 10:20   #101
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg blir litt himlete over at man skal være så himla () over å skrive noe feil, formulerer seg for dårlig eller at andre kommenterer hvordan man uttrykker seg. Skriver man på dialekt og får tilbakemelding på at det er vanskelig å lese og forstå, så er det jo ikke verre enn å skrive nynorsk eller bokmål. Det samme gjelder mobilspråk.

Folk må slutte å ta seg selv så høytidlig.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:21   #102
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Om folk ikke tåler å se flisespikkerforumet på Nye innlegg, er de virkelig på feil sted.

Og det Toffen sa.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:21   #103
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Om folk ikke tåler å se flisespikkerforumet på Nye innlegg, er de virkelig på feil sted.

Definitivt.

Gammel 18-05-16, 10:21   #104
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man ser på andre fora, så er FP et paradis. Det skal ikke mange tulle-/trolletråder til før folk ikke gidder p svare mer I det hele tatt. Bare se på kg, det er jo et helveteshull.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:25   #105
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Jeg kom inn på FP fra en "karriere" på SM og NM, og det at det er mer "kanter" her inne var virkelig grunnen til at jeg ville være med her!

En periode som ventende og nybakt var det supert med den støtten som SM/NM faktisk var - men etter en stund var det forfriskende at folk skal si hva de mener, selv om det er noe annet enn det jeg mener. Og ikke bare fiiin!, søøøt!. Og jeg opplever vel at mange fra FP i hvert fall da hadde gått samme "vei" som meg.
Et nettforum ifht IRL er jo nettopp at man kan si hva man mener i større grad, det er det naturligvis både fordeler og ulemper med.

Jeg synes det går fint an å både si meningen sin, være uenig og også være ærlig og kritisk uten å være slem. Jeg gidder ikke bruke tid på å kommentere ortografi og syntaks (med mindre jeg virkelig ikke forstår), og jeg synes absolutt at nye brukere skal få litt slækk. Men playdate-tråden synes jeg ikke er noe glimrende eksempel, her. Fordi at når man skriver så mange innlegg for å få folk til å være enige i at hun er dum og jeg har gjort mitt, så er det sånn man kanskje kunne forvente på NM, hvor alt er sukkerspinn.

Jeg synes det er en bra ting å kunne si at når man opplever at en annen person over tid er "vanskelig" mot deg, så kan det hende det er noe i din egen atferd som trigger det. For det kan man jo bruke til noe for å løse den utfordringen man har. Akkurat som i "himle med øynene"-debatten - hvis du himler med øynene av uvane , så kan det være fint å vite om at mange av oss i det minste blir usikre på hva du mener og hvor vi har deg, og at det kan forklare hvorfor noen synes du er "utilgjengelig". Ved å si fra om det, gir man også den som spør en mulighet til å få et handlingsrom.

Ellers er det alltid et godt råd når man kommer inn i et forum å sette seg inn i forumreglene. Det forklarer mye av kulturen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:30   #106
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Når var det sist det ble kommentert på grammatikk eller staving? I 2009, eller noe?

Nuvel, du kommenterte vel stavingen av et bilnavn for noen dager siden. (og jeg lo høyt, siden det åpenbart var en skrive-fort-fra-mobil-feil fra flere av oss.)

Jeg er jo en sånn kjiping som kommenterer språklige feil også utenfor forum, så jeg føler meg underlig hjemme her. Det kan jo være at jeg hadde lest tonen annerledes hvis jeg ikke hadde vært kjent, men jeg tenker mest av alt at folk må slutte å være så forbaska selvhøytidelige.

Gammel 18-05-16, 10:30   #107
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir av og til fortsatt kommentert skrivefeil, men da er det som regel når en veldig kjent bruker slumper til å skrive noe helt feil som bare er for morsomt til å ikke kommentere. Jeg husker Polyanna hadde en festlig en for litt siden, og hun fikk ikke akkurat dø i synden.

Men kommentarer på skrivefeil hos nye brukere eller brukere man ikke kjenner så godt synes ikke jeg at vi har så mye av, der har forumet virkelig skjerpet seg de siste årene.

Gammel 18-05-16, 10:31   #108
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes ikke FP er "verre" enn det var tidligere. Jeg har alltid ment at FP er elitisk i den forstand at forumet ikke henvender seg til alle. Om man mener det er et pluss eller et minus er jo en definisjonssak. Jeg tror det kommer mye an på hvordan man bruker forumet. Hvis man bruker det som en hjelp til diverse ting, er det veldig greit at folk vet hva de snakker om. Bruker man det til sosiale ting er det viktigere hvordan folk oppfører seg enn hvilken kompetanse de har.

Jeg opplever enda å bomme på tråder jeg starter, jeg starter de alikevel, jeg da. Synes jeg lærer veldig mye av de trådene jeg bommer på også. Det som jeg alltid blir veldig fasinert av er min feiloppfatning av hvordan folk opplever meg. Ofte blir jeg misforstått av "åpenbare" grunner. Folk gjør noen antagelser (fordi jeg ikke har sagt det helt eksplisitt), mens jeg har tenkt at det ikke har vært noe behov for å si noe om det fordi jeg tenker at folk "kjenner" meg i ut fra oppførselen i forumet. (Jeg er da sikkert en av de sjeldne fuglene som overvurdere min egen synlighet, siden jeg ikke føler noe behov for å forklare ting som jeg mener kan sjekkes ut fra oppførselen min. Viktig lærdom det også! )

Gammel 18-05-16, 10:31   #109
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Det er forholdsvis enkelt å se hvordan enkelte kommer til å trives her noen ganger ja. I sånne tilfeller som denne tråden kommer fra skulle jeg ønske at de som mistenkte trolling bare lot den dø ut, og da hadde det ikke forsuret og minnet meg på hvilket kjip side det også kan være her.
Ett eller annet sted her på forumet lå det vel en sånn "guide og bruksanvisning" med hva man gjør og ikke her, om jeg ikke husker feil. Mulig det hadde vært en ide å linke til den, eller evt lage en sånn vennlig påminnelse (mulig det allerede er en sånn guide når man registrerer seg, det husker jeg ikke og gidder ikke logge ut for å sjekke :lat: ) når man ser at det er behov.
For jeg syns ikke utviklingen i den playdate-tråden er noe særlig sjarmerende.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:34   #110
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nuvel, du kommenterte vel stavingen av et bilnavn for noen dager siden. (og jeg lo høyt, siden det åpenbart var en skrive-fort-fra-mobil-feil fra flere av oss.)

Jeg er jo en sånn kjiping som kommenterer språklige feil også utenfor forum, så jeg føler meg underlig hjemme her. Det kan jo være at jeg hadde lest tonen annerledes hvis jeg ikke hadde vært kjent, men jeg tenker mest av alt at folk må slutte å være så forbaska selvhøytidelige.

Ja, hvis jeg konsekvent skriver et ord feil, og tydelig tror det er slik det staves, så er jeg bare svært takknemlig for å få det korrigert.

Der folk må påpeke åpenbare tastefeil er det ikke riktig like fruktbart, men mer forstyrrende. Med mindre resultatet er veldig komisk da, og brukeren er en gammel kjenning, da kan jo diskusjonen få herlige vendinger.

Gammel 18-05-16, 10:38   #111
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Porscha? Joa, var det ufint? Da tolket jeg tråden feil, sorry. Var ikke i en introtråd med purferske usikre brukere, så vidt jeg husker, og jeg kommenterte vel heller ikke noens innlegg, kun "det heter Porsche, for øvrig". Men nok unnskyldninger, jeg tar den til meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:40   #112
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Porscha? Joa, var det ufint? Da tolket jeg tråden feil, sorry. Var ikke i en introtråd med purferske usikre brukere, så vidt jeg husker, og jeg kommenterte vel heller ikke noens innlegg, kun "det heter Porsche, for øvrig". Men nok unnskyldninger, jeg tar den til meg.

Hun sa ikke at det var ufint, bare en faktaopplysning, som påpeker at jo, det kommenteres fortsatt stavefeil, også i 2016. Så det er feil å si at det er slutt på det. Men for meg er det helt greit.

Gammel 18-05-16, 10:41   #113
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, nei - det var ikke ufint. Som sagt lo jeg, for du hadde jo helt rett. Porsche skrives sånn. Det var bare en kommentar til at det fortsatt finnes korreksjoner. (og jeg hadde helt klart gjort det samme. ).

Gammel 18-05-16, 10:41   #114
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Forøvrig synes jeg at mange av dere som skriver at deres liksom ikke føler at dere hører til her, ER selve FP.

Det heter "for øvrig".

:couldn't help myself:

Gammel 18-05-16, 10:43   #115
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt finnes det fortsatt korreksjoner, og ve den dagen de opphører. Poenget var vel at det er nokså lenge siden en evt. nykommer fikk stavefeilene sine påpekt? I tilfeller der nyankomne folk skriver innlegg på dialekt, så er det absolutt innafor å gjøre dem oppmerksom på at det er dårlig forumkultur.

Gammel 18-05-16, 10:45   #116
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det heter "for øvrig".

:couldn't help myself:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:46   #117
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Ett eller annet sted her på forumet lå det vel en sånn "guide og bruksanvisning" med hva man gjør og ikke her, om jeg ikke husker feil. Mulig det hadde vært en ide å linke til den, eller evt lage en sånn vennlig påminnelse (mulig det allerede er en sånn guide når man registrerer seg, det husker jeg ikke og gidder ikke logge ut for å sjekke :lat: ) når man ser at det er behov.

Du tenker sikkert på denne teksten som man ser når man ikke er logget inn (jeg prøvde forgjeves å lete etter den her om dagen, men fant den ikke før idag på jobb, der jeg ikke er automatisk innlogget):

Sitat:

Dette er, som navnet tilsier, et forum for foreldre. Forumet ønsker å tilby et alternativ til graviditets- og babysentrerte nettfora, og å være et forum der foreldre med barn i alle aldre kan utfolde seg og treffe likesinnede innenfor alle de interessene de har, også ut over det å ha barn. Barnerelaterte temaer er naturligvis også en del av forumet, men de står ikke i sentrum på samme måte som på mange andre mamma- og foreldrefora.

Vi ønsker oss et miljø med interessante diskusjoner, der det er god takhøyde for ulike meninger. Med takhøyde mener vi at det skal være rom for uenighet, og gjerne engasjerte krangler, men vi ønsker likevel at diskusjonene blir holdt på et saklig nivå. Takhøyde forutsetter respekt for andre brukere, og vi forventer at brukerne våre selv tar ansvar for å oppføre seg skikkelig overfor hverandre.

Hvis man er hårsår, ikke takler uenigheter i diskusjoner, bare vil snakke om eller lese om babyer, eller bare er ute etter å få bekreftet at man har rett og vet best selv, vil man kanskje ikke føle seg hjemme her.

Hvis man derimot

• liker gode diskusjoner og kan skille på sak og person
  • er lite selvhøytidelig og er åpen for at folk er forskjellige
  • interesserer seg for mange ulike temaer og liker å lære nye ting
  • foretrekker velformulerte og gjennomtenkte innlegg
  • setter pris på og tåler utstrakt bruk av humor
  • ønsker å bli kjent med andre som også passer inn i denne beskrivelsen
så er Foreldreportalens forum et fint sted å være.
Du trenger å registrere deg før du kan skrive innlegg, og få tilgang til alle foraene.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 10:49   #118
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Nettopp.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-16, 11:02   #119
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Gammel 18-05-16, 11:02   #120
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Ja, den ja, ea.
Den burde ligge i en tråd på et sted selv jeg finner fra ipaden og klarer å linke til. (Det var da det ble slutt på alt det korrekte- iPadens inntog med autocorrect og fandens erstatninger og fingrenes utilstrekkelighet og egen latskap på korrekturlesning. )

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.