|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Etisk - skulle man latt være?
Mhm, men i motsetning til deg ser jeg ikke på deg som noe sannhetsvitne i dette. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Er frisk!
|
Det trenger du heller ikke. Men jeg har lest hvert ord i rapportene, har du?
|
|
|
|
#4 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har det vært bestridt at han ble mobbet?
|
|
|
#6 |
|
Unik
Da kan det jo tenkes at fylkesmannen ville konkludert med noe annet ved en gransking? Jeg ser for øvrig ikke hensikten med å sammenlikne en sak der en tenåringsgutt har blitt mobbet i åresvis og faktisk tar luvet sitt, med en sak der en jente sulte ihjel og moren deretter peker fem år tilbake og sier hun ble mobbet. Når hun i møter med skolen har sagt at alt er tipp topp.
|
|
|
#7 |
|
|
Sammenligningen var ifht om mobbere skulle skjermes uansett, om de var unge da det skjedde og det var mange år siden. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Er frisk!
|
Sv: Etisk - skulle man latt være?Der er jo forskjell på om det har forekommet mobbing eller ikke da. Her er det ufattelig stor dolumentasjon på at det ikke var et problem. Også fra mor som rapporterte om stor trivsel og "huset fullt" på skjemaer.
|
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Etisk - skulle man latt være?Jeg tror det er langt mer sannsynlig at mors problemer er hovedårsaken til datterens spiseforstyrrelse.
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Etisk - skulle man latt være?At moren hadde sagt fra dersom barnet ble mobbet, er jo virkelig ikke noe bevis på at hun ikke ble det. Det finnes massevis av historier der barn er blitt mobbet, uten at selv tilstedeværende foreldre har merket det. Og mange av disse ungene har blitt alvorlig syke som følge av mobbingen i ettertid.
|
|
|
|
#12 |
|
Unik
Selvsagt. Det er jo derfor fylkesmannen sier "ikke sannsynliggjort". Ingen har vel bestridt at man kan bli alvorlig syk av mobbing. Men man kan jammen bli alvorlig syk av hardt mediekjør også.
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Etisk - skulle man latt være?Poenget mitt er at man ikke VET. Selv ikke lærerne på skolen VETnødvendigvis hele historien. Og skittkastingen i media synes jeg er kjip fra alle sider, og gjør ingen noen tjenester. Hverken eventuelle mobbeoffer som burde skjermes eller mobbere som burde blitt håndtert. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Etisk - skulle man latt være?Nei, vi vet ikke. Ingen vet. Og derfor burde ikke media gått så hardt ut med "mobbet til døde". Det gjorde de, og derfor synes jeg det er greit at andre siden er belyst. Jeg er enig i at det beste hadde vært om det ikke var en mediesak i det hele tatt.
|
|
|
|
#15 |
|
Unik
Nettopp. Det kommer jo en bok nå, der et årskull med jenter fra en navngitt skole for evig stemples som årsaken til et barns død. Det skulle bare mangle at ikke flere stemmer slipper til.
|
|
|
#19 |
|
Unik
Sv: Etisk - skulle man latt være?Kan man diskutere sak og ikke person?Det hadde vært fint.
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Etisk - skulle man latt være?Jeg synes uansett hva som har skjedd her, har media gått langt over streken, hvis den ene farens fremstilling er riktig. Journalister som tropper opp på skolen uten å informere rektor, ringer på døren hjemme hos små barn for å spørre dem om det er riktig at de mobbet sin nylig avdøde klassevenninne slik at hun døde?
|
![]() |
|
|