|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Hjernedøde surrogatmødre?
Er det noen som har ment det? Jeg håper ikke det er jeg som tillegges den meningen, for det er helt hinsides hva jeg tenker.
|
|
|
|
#2 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hjernedøde surrogatmødre?Det var vel jeg som nevnte egoisme, tenker jeg, ut fra at jeg, av helt egoistiske årsaker, (i tillegg til alle de etiske), ville slitt med å respektere en avdøds ønske om å holdes kunstig i live for å bære fram et surrogatbarn.
|
|
|
#3 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjernedøde surrogatmødre?Eg syns dette er eit ekstremt vanskeleg felt. Er redd vi opnar opp for ein "industri" vi ikkje anar omfanget av. Produksjon av babyar. I denne omgang for å hjelpe barnlause, men kva vert det neste. Her kan ein jo tenke i retning Mehmet-saka. Eit menneske må aldri verte eit middel.
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Sv: Hjernedøde surrogatmødre?Man kan jo i ytterste konsekvens produsere hele hærer og mengder av slaver.
|
![]() |
|
|