Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-06, 00:10   #1
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Høst: (og litt medlidenhet)

Jeg har et par historier, det er mulig de ikke kvalifiserer til å være matlaging, men allikevel.

1) Jeg var 10 år og hadde med meg en venninne hjem fra skolen. Husker ikke i dag hvem det var... Mamma hadde bursdag, og vi bestemte oss for å bake boller som skulle være klare til hun kom hjem fra jobb. Vel, disse bollene snakkes det om den dag i dag. Vi hadde ikke skjønt at vi måtte løse opp gjæren (var selvfølgelig kun i fast form på den tiden). Bollene ble fine de, men de hadde "gjærfyll". Dessuten tror jeg nok kjøkkenet var ganske rotete, kanskje ikke en drømmedag for bursdagsbarnet.

2) Her var jeg voksen. Godt over 20, og student. Dette kvalifiserer ikke til matlaging, men det er en morsom historie. Jeg hadde vært på byen og kjøpte med meg en burger fra McDonalds på vei hjem. Det var en som hadde en slik isoporboks (MCFeast, tror jeg). Husker ikke hvorfor den ble med hjem, men jeg skuille iallefall varme den i komfyren midt på natta. Sovnet selvfølgelig.
Jeg våknet neste morgen, og kom etterhvert på at jeg hadde sovnet fra ovnen. Vel, i ovnen var burgeren, og kun burgeren. Jeg hadde satt den inn i innpakningen (hadde resonnert meg frem til at det var greit/lurt), og hele innpakningen var rett og slett borte! Jeg er i dag glad dette gikk bra, og lærte litt mer om hva man putter i stekeovnen og hva man tar av først.

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 00:18   #2
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skulle lage kake (eller noe) og brukte håndmikseren.
Deigen kom litt langt opp og jeg brukte slikkepotten for å få det lengre ned.
Vips så var hånden min mellom vispene, heldigvis den delen ovenfor selve vispen da. Og sånn for å være helt sikker så klarte jeg å gjøre det en gang til få minutter senere.
Jeg var voksen da......................

Gammel 09-10-06, 01:28   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mims sjokoladekonfektkake uten mel smaker faktisk slett ikke så verst.... (Men den SER stusslig ut!)

Gammel 09-10-06, 09:55   #4
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg skulle liksom quote Hattifnatten og eggedosishistorien.

Gammel 09-10-06, 11:45   #5
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Hehe, mange gode oppskrifter her ja!

Jeg var i bursdagsselskap hos en venninne og fikk servert gulrotkake. Alle stusset litt på den salte smaken og det kom da frem at kakebakeren hadde brukt soyasaus i stedet for soyaolje.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 12:57   #6
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Det som hadde ligget på benken var nemlig tulipanløk.

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg var i bursdagsselskap hos en venninne og fikk servert gulrotkake. Alle stusset litt på den salte smaken og det kom da frem at kakebakeren hadde brukt soyasaus i stedet for soyaolje.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 11:47   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hi hi - nå skal jeg oute svigerinna mi her...

For hun lærte nemlig den bitre veien i går, at å pynte bløtkake med sputekrem fra flaske...

Nei... funker heller dårlig...

Gammel 10-10-06, 01:19   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Mannen min elsker grøt, og er den eneste som får lage havregrøt her i huset.

Han fikk Ng i heimkunnskap. Årsak:
Han laget dobbel porsjon grøt.

Gammel 10-10-06, 11:12   #9
Siggi
håpløs

Siggi sin avatar

Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kom forresten på hvordan juletider i fjor var, det var vel to panner minst som ble kastet etter mislykket forsøk på risengryngrøt

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 21:50   #10
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Var hos besteforeldrene til mannen og jeg skulle lage pizza. Så kom tanten hans og tilbød seg å lage istedet. Pizza med kjøttdeig, pølser og medisterkaker er ikke godt.

Denne tråden er forvørig helt herlig, og litt småekkel til tider.

Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 22:21   #11
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av blomstermamma, her.

Var hos besteforeldrene til mannen og jeg skulle lage pizza. Så kom tanten hans og tilbød seg å lage istedet. Pizza med kjøttdeig, pølser og medisterkaker er ikke godt.

Medisterkaker?

Gammel 13-10-06, 23:42   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden blir bedre og bedre!

Gammel 14-10-06, 22:51   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig vil jeg slenge på at slike riskaker, dvs. puffet ris i sjokolade og delfiafett - ikke smaker det samme i hvit sjokolade.
(Jeg ødela jo all den mørke i mikroen, se tidligere innlegg ...)

Gammel 15-10-06, 11:14   #14
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ingen sterk baker. Var i hvertfall ikke, så da jeg klarte på et eller annet vis å ødelegge den 3. eplekaken jeg skulle ha til utlodning, tilbød en kompis av meg å bake den. Han stod opp klokken 7 tror jeg det var en lørdagsmorgen for å bake kake til meg. Moren var litt overrasket over at han var så tidlig oppe ja.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 13:43   #15
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eit heilt kilo kjøttpølse i det som viste seg å vere fruktsuppe, vart litt...ehh...spesielt........

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 21:06   #16
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Ååå, nå har jeg ledd godt! Jeg viste LilleLeos pizzasnurrer til mannen min, han hold på å knekke sammen av latter!

Jeg tror jeg må ha fortrengt mattabbene mine for det verste jeg husker på i farta er ei kake som vi glemte å spise!
Det var da jeg var ung og stormforelska. Jeg hadde laga ei ostekake til kjæresten (nå mannen) min skulle komme på helgebesøk. Vi bodde langt fra hverandre og var sikkert fryktelig opptatt med å kikke hverandre dypt inn i øynene. Ihvertfall glemte vi kaka som sto i kjøleskapet. Vi må ha levd på luft og kjærlighet, for vi burde ha sett den da vi åpna skapet...

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 01:49   #17
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jeg viste LilleLeos pizzasnurrer til mannen min, han hold på å knekke sammen av latter!

Gammel 22-10-06, 02:00   #18
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Herlige historier!!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 01:00   #19
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Forrige søndag hadde jeg invitert mine foreldre til kalkunmiddag. I sluttfasen skulle jeg ta en tupperwareshaker og riste litt jevning, slik at ikke sausen fikk klumper i seg.

Det er ikke særlig lurt å blande mel og lunkent vann i en supertett tupperwarebeholder. POFF sa det, og jeg hadde meljevning over hele meg og kjøkkenet.
(lunkent vann fordi det var det første i springen etter jeg hadde brukt den sist, og jeg skulle skynde meg og hadde glemt av at det var lunkent vann der)

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 00:48   #20
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Å koke hvalkjøtt i kefir i timesvis er visst en dårlig idè, har jeg hørt. Hvalkjøttet ble visstnok seigt som skosåle, kefiren skilte seg, og oppå la det seg et lag med tran! Nam-nam!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:39.