|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?
Ja, det tror jeg ikke er noen vits. Så det får bare være som det er. Vi kan jo ikke ta ansvar for den presangen svigermor kjøpte. Heldigvis har den vært litt i bruk opp gjennom årene.
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Sant. Veldig fin gave da, selv om bunadstypen ikke var bestemt av brukeren enda |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
Akkurat det reagerte jeg litt på den gang. Riktignok er både svigermor og svigerfar opprinnelig fra Finnmark, og mannen min er født der. Men mannen min føler seg ikke som Finnmarking og snuppa har vært der en eneste gang ... i begravelsen til oldemoren.
![]() |
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Bunadssølv kam kanskje selges brukt når svigermor er borte en gang?
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Trimmer mageregionen for harde livet og kutter karbohydrater i håp om at det går an å puste i bunaden i år. Har hardangerdrakt med perlebelte som skriker etter å få en lettere jobb... :-O |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Hold-in i alle bauger og kanter går jeg for, det gjør underverker for min del. Har ikke tenkt å sulte frem til 17. mai.
![]() |
#7 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Hos meg hjelper det ikke med hold-in. Livet på bunaden slutter ved ribbena, så magen er ikke noe problem. Men det er rundt ryggen og over puppene det blir problematisk når jeg legger på meg, og der er det vanskelig å finne noe hold-in-system som har noen effekt.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Min har forkle som festes i livet og det er der problemet er. Så holdinn er sikkert ikke en dum tanke. Over rygg og pupper er den justert etter amme-pupper så det går fint.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Min er sydd ut så langt det går, selv om det var lagt inn maks søm-monn da den ble sydd. Så det er en viktig motivasjon for å holde vekten.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Og takket være tråden fikk jeg kommet meg på Husfliden og fikk råd om kniven til datteren, så takk!
![]() |
#11 |
Semiaktiv
Hva ble løsninga? En knapp?
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Jepp. Men på baksiden av beltet. Veldig enkelt, men jeg så det ikke selv...
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Jeg har allerede brukt min 2 helger på rad. Jeg har sydd ut stakken litt, litt for mye faktisk, så nå sitter den litt på halv åtte. Enten må jeg spise mer før 17.mai eller så kan jeg alltids la være å feire og dra til fjells i stedet. Det siste frister aller mest.
![]() |
#15 |
Semiaktiv
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Svaret er alltid mer kake.
![]() |
#16 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Jeg forsøker meg også på litt mindre mat og færre karbohydrater. Min bunad er sydd ut både etter barnefødsler og så på nytt før mellomstes konfirmasjon for 3 år siden. Det. Skal. Holde!
![]() |
#17 |
Semiaktiv
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Mine bunadsko er veldig behagelige, mykt skinn og lav hæl, men ønsker meg likevel bunadsstøvletter, bare fordi jeg synes de er så fine ...
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 07-05-19 kl 15:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Jeg ble faktisk veldig overrasket over mine bunadsko fra Klavenes. Jeg pleier å få gnagsår bare jeg vurderer å kjøpe nye sko, men fikk ikke gnagsår av bunadskoene selv om jeg ikke gikk dem inn før bryllupsdagen. De var utrolig nok veldig behagelige å gå i.
![]() |
![]() |
#19 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Mine bunadsko er også veldig myke og gode å gå i (Dale), men de er uansett sykt deilig å få av etter en lang dag.
![]() |
#20 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Allerede 6. mai og ikke en bunadsrelatert tråd?Ja, mine lave bunadssko er ikke Klavenes, men de nye støvlettene er det. Mannen har samme erfaring med sine sko som du nevner, det er også Klavenes. Jeg tenker at de lave skoene kan funke fint til fester og sitte-selskap, mens på 17.-mai må det funke på timesvis med gåing. Og nei, aldri i livet om jeg trekker i svarte joggesko el.l. til bunad.
![]() |
|
|