Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kampen mot rynkene

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-19, 00:11   #1
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kampen mot rynkene

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Sliter med det samme
Har du lyst til å fortelle hvilke produkter hudlegen har anbefalt til deg?

Jeg har rens, skrubb, tonerpads og krem som brukes daglig, og dette startet jeg med noen uker før resten av programmet for å preppe huden. I denne perioden fikk jeg voldsomt med utbrudd på haken, noe jeg vanligvis ikke har. Jeg har i tillegg det medisinske programmet som jeg er under opptrapping med. Det består av Melamin (hydrokinon-produkt) som brukes morgen etter rens og toner, men før fuktighetskrem, og Melamax (også hydrokinon) som blandes 50/50 ca med tretinoin (a-vit) på kveld. Alle disse tre produktene foreskrives av hudlege, og fås ikke på vanlig hudpleiesalong da de er reseptbelagte, uregistrerte legemidler i Norge. Alt er fra Zo skin.

Jeg begynte å flasse ganske umiddelbart etter oppstart, men har tatt opptrappingen forsiktig. Flassingen er ikke spesielt plagsom, for jeg kjøpte en fuktighetskrem som kamuflerer det godt. Sminke i form av kremprodukter fremhever flassingen, mens et lett lag med pudderfoundation skjuler det. Jeg ser stor forskjell på melasma allerede etter to uker. De som sitter dypt er mye lysere, og de overfladiske som kom i sommer er så og si borte. Kuren varer i 20 uker. De første seks ukene skal være de verste mtp flassing.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-19, 11:07   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes jeg ser umiddelbar glød. Men eksemen min rundt nesen liker ikke at jeg nå ikke bruker den vanlige kremen min. Jeg har perioraldermatittt. Jeg har ikke brukt syrer eller dette retiniol (eller hva det heter det som er litt bedre enn retinol) akkurat der, men jeg har brukt fuktighetskremen jeg også kjøpte fra The ordinary.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-19, 12:26   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkerynker og linjer, ingen endring, men av en eller annen grunn så har jeg færre av de der "Å HERREGUD; HVEM ER DEN GAMLE KJERRINGA?!?"-øyeblikk når jeg passerer et speil. Det kan også være at jeg har vendt meg til henne, selvsagt.

Gammel 15-08-19, 19:06   #4
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har tenkerynker og linjer, ingen endring, men av en eller annen grunn så har jeg færre av de der "Å HERREGUD; HVEM ER DEN GAMLE KJERRINGA?!?"-øyeblikk når jeg passerer et speil. Det kan også være at jeg har vendt meg til henne, selvsagt.

Placebo

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-19, 22:04   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, sikkert, men greit å være kvitt den gamle kjerringa uansett.

Gammel 01-09-19, 11:12   #6
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært lettpåvirkelig og kjøpt renseprodukt, serum og fuktighetskrem fra The ordinary. Huden føles hvertfall mye bedre. Jeg har ikke fått tak i dagkrem med solfaktor, og derfor har jeg enda ikke begynt å bruke serumet med retinol.

Et spørsmål: Dere som bruker serumet til hodebunnen, vasker og tørker dere håret på kvelden før dere bruker det?

Gammel 01-09-19, 19:05   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer påm om jeg har lyst på syrebehandling? Hva anbefales? Jeg taåler den 2% retinolen veldig bra, ingen irritasjoner.

Sist redigert av Karamell : 07-09-19 kl 11:10.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-19, 12:00   #8
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da må jeg få adressene deres. Send det gjerne som PM (eller prikk).

Sist redigert av Pelen : 04-09-19 kl 12:17.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-19, 12:55   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Er det tilfeldig?

Apoteket hadde 2 for 1-salg på Cosmica-produkter for noen uker siden og jeg tok med meg en «Lift & fill hydrating serum» i tillegg til den dagkremen jeg uansett skulle kjøpe. Og den siste uka har hele 3 personer - fullstendig uavhengig av hverandre - kommentert at jeg ser så mye yngre ut enn alderen min tilsier.

Jeg: bla, bla, bla .... som er betydelig yngre enn meg.
Ny kollega: Betydelig yngre du lissom? Du er jo ikke akkurat 45 heller.
Jeg: Nei, ikke 45, men jeg blir 44 om to måneder.

Kan det faktisk være at det virker???

Jeg tror ikke det altså, men det er jo unektelig litt snodig.

Gammel 04-09-19, 15:16   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg syns du har sett ung ut bestandig, jeg da.

(Men har ikke så mye troverdighet, jeg er skrekkelig aldersblind. I går spurte jeg en mormor på nesten 70 år hvem hun var mamma til på skolen. )

Gammel 04-09-19, 17:36   #11
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

(Men har ikke så mye troverdighet, jeg er skrekkelig aldersblind. I går spurte jeg en mormor på nesten 70 år hvem hun var mamma til på skolen. )

For noen år siden spurte jeg en av klassevenninnene til sønnen min hvem hun var moren til. Jeg døde nesten av skam. Hun var minst et hode høyere enn de andre, men likevel.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-19, 17:47   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns du har sett ung ut bestandig, jeg da.

Det begynner å nærme seg 10 år siden sist jeg ble spurt om leg på polet, så jeg føler meg utgammel. Mannen min (45) ble spurt i vinter.

Gammel 04-09-19, 17:54   #13
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det begynner å nærme seg 10 år siden sist jeg ble spurt om leg på polet, så jeg føler meg utgammel. Mannen min (45) ble spurt i vinter.

Du får høre med den i kassen neste gang du er på polet: "Ja, du vil vel se leg fra meg, antar jeg." Festlig å legge merke til reaksjonen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-19, 12:10   #14
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da går det prøver til dere som jeg har fått adresse fra i dag.

Dere finner da ut om dere liker kremen. Det er jo dessverre slik at man nødvendigvis ikke ser noen stor forskjell fra å ha prøvd den i noen dager (det hadde vært flott ), man må bruke den over litt tid. Det kan være greit å ta før- og etterbilder.

Kremen brukes som dag- og/eller nattkrem og man trenger ikke å bruke så mye. Man kan selvsagt også blande den med den kremen man bruker i dag, men da blir effekten selvsagt ikke like bra.

Sist redigert av Pelen : 05-09-19 kl 12:20.
Gammel 06-09-19, 20:47   #15
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Dere finner da ut om dere liker kremen. Det er jo dessverre slik at man nødvendigvis ikke ser noen stor forskjell fra å ha prøvd den i noen dager (det hadde vært flott ), man må bruke den over litt tid. Det kan være greit å ta før- og etterbilder.

Kremen brukes som dag- og/eller nattkrem og man trenger ikke å bruke så mye. Man kan selvsagt også blande den med den kremen man bruker i dag, men da blir effekten selvsagt ikke like bra.

Takk for prøver, gleder meg til å teste!
Skal de brukes helt alene, dvs ikke bruke noe serum under eller fuktighetskrem over?

Gammel 02-11-19, 20:50   #16
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg er veldig fornøyd med kremen! Litt for tidlig å si noe om rynkene lar vente på seg pga den, men nydelig lukt , god konsistens og passer veldig bra for min hud

Gammel 02-11-19, 21:15   #17
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Jeg er veldig fornøyd med kremen! Litt for tidlig å si noe om rynkene lar vente på seg pga den, men nydelig lukt , god konsistens og passer veldig bra for min hud

Det skal jeg formidle videre.

Gammel 05-09-19, 12:19   #18
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Her er bilde av flasken. Den koster nå 600 kr ettersom det er en papiretikett på den så det er bare en "prøveflaske" og ikke det endelige produktet. Inneholdet er det samme, men den kommer med inngravert flaske om litt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0176.jpg (482,4 KB, 72 visninger)
Gammel 06-09-19, 16:28   #19
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Jeg skulle ta på det etter, men ser vel ikke helt poenget med det på denne årstiden i Norge.

Gammel 07-09-19, 10:35   #20
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kunne tenkt meg å prøve det der, Geitrams, men tør ikke siden jeg har veldig sensitiv hud, men melasmaen min holder seg relativt greit så lenge jeg bruker spf50+ det meste av året. Nå bruker jeg i tillegg et produkt med arbutin, kojic acid (hva nå det er på norsk) og flere andre syrer, og tåler det faktisk ganske greit, men jeg kunne tenkt meg å våge meg over på tretinoin etterhvert. Jeg antar du går hos hudlegene på senteret?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.