|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: B-mennesker, foren dere!
Snur klokka gjerne oftere jeg om jeg får 6 timers dag, eller et døgn med flere timer.
![]() |
#102 |
Kometkamerat
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: B-mennesker, foren dere!Kjenner jeg blir skikkelig muggen av å tenke på at vi skulle hatt vintertid hele året. Da vil jeg heller ha sommer/vintertid slik som nå. Hva har det å si om sola står opp kl 3 eller 4 på sommeren, det er mye viktigere og ha sol til kl 21 enn til kl 20!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Dig for victory!
|
![]() |
![]() |
#105 |
One of These Days
|
Jeg er verken A eller B, og jeg vil gjerne ha sol om kvelden. Jeg liker absolutt sommertid best. Ikke kommer jeg meg i seng tidlig og ikke står jeg opp altfor tidlig. En time ekstra i dag hjelp ingenting, og jeg er trøttere enn vanlig på en mandag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sånn er jeg også. I perioder er jeg ekstremt mørketidsdeprimert, selv om jeg bor i Oslo og vi ikke har mørketid. For min del hjelper det med lysvekkerklokke, men å spise frokost mens det var lyst i dag var helt magisk.
![]() |
![]() |
#108 |
|
15 arbeidsdager med mer lys blir det (21. november er det like mørkt på morgenen som det hadde vært om det fortsatt var sommertid i dag). Men, de blir jo mye mørkere på kvelden også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Kometkamerat
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: B-mennesker, foren dere!Hvorfor vil B-mennesker ha vintertid? Vil de ikke ha sol mens de er våkne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: B-mennesker, foren dere!Det er for å våkne bedre om morran, sier de.
![]() |
#113 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: B-mennesker, foren dere!Jeg er B, men blir ordentlig lei meg hvis vi slutter å stille klokka og går for kun vintertid. Jeg vil ha lengst mulig sol og lys på ettermiddagene og kveldene. Ja til sommertid hele året! |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
finner ut av mye
|
![]() |
#115 |
En som trener
|
Og tilsvarende på våren også, ikke sant? Blir det ikke det? Så totalt 6 uker mer med lysere morgener, ganske betydningsfullt, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Hm, med 34 poeng er du vel verken A eller B? |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Prettiest mess ever seen
|
Og effekten ville vært akkurat det samme om vi ikke hadde byttet, 15 dager med litt lysere ettermiddager. Midtvinters er det åkkesom mørkt når vi kommer og mørkt når vi går.
![]() |
#118 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Tidssoner i det hele tatt er jo bare noe vi har funnet på. De ble innført, først i England, på 18-hundretallet en gang for at togene skulle ha felles klokke å forholde seg til med avgangstider og transport i hver sin retning på enkeltsporede linjer og for industrien sin del. Hvis jeg ikke husker feil. Før det klarte man seg med unøyaktige solur (virket bare når sola var der) og Stonehenge. Dette er en enkel, men dog ganske grei artikkel om temaet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: B-mennesker, foren dere!Ja, selvsagt er det noe vi har definert, hele klokkesystemet er jo noe vi har definert. Vi kunne jo like gjerne delt inn døgnet i 10 eller 4 eller 100. Men det er nå en gang lagt opp til at noon skal være med solen i sør eller hvordan det nå var nøyaktig.
![]() |
#120 |
|
Stemmer, men også med tilsvarende mørkere kvelder. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|