|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)Og Idas dans, ja. Da gråt jeg fælt...
|
|
|
#102 |
|
godt brukt
|
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)Jeg er nettopp ferdig med "Den tidsreisendes kvinne" og jeg har aldri grått så mye i en bok som da HENRY døde og når Clare leste brevet han hadde etterlatt seg. Jeg satt i bilen på vei hjem fra Danmark og leste, mannen trodde jeg var gal, heldigvis sov lille-mandarin i baksetet. Makan til bok!! |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)
Å j, den var ille trist. Får nesten litt vondt i magen av å tenke på den, altså. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)Mandino:
|
|
|
#106 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok?
Ja dette er nok den boken jeg har grått mest til, hjalp nok lite at jeg var gravid og i tillegg hadde en nær slektning med brystkreftdiagnose. Av og til så utsetter man seg for altfor trasige inntrykk.... |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)Jeg drar opp en veldig gammel tråd her, håper dere ikke skyter meg...
|
|
|
|
#108 |
|
geskjeftig
|
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)
Farvel, Rune av Marit Kaldhol.
|
|
|
#109 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Farvel, Rune.
|
|
|
#111 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)Farvel, Rune.
|
|
|
|
#112 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)'Jeg savner deg, jeg savner deg' kanskje? Om tvillingene Tina og Cilla, hvor Cilla blir påkjørt?
|
|
|
#113 |
|
Curlingkone
|
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)Farvel Rune. Perfekt å gi til en engstelig liten pike med en storebror ved samme navn. :grine:
|
|
|
#114 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)Siden dere snakker om Anne fra Bjørkely: Jeg har fem bøker i den serien, fikk dem til sjuårsdagen, husker jeg. Men jeg har lest noe i voksen alder om at oversettelsene er ufullstendige? Er det ikke disse jeg burde lese på ny, altså? |
|
|
|
|
|
#115 |
|
One of These Days
|
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)Godnatt, Mister Tom av Michelle Magorian og Bare skyer beveger stjernene av Torill Lian er sterke barne- og ungdomsbøker som får meg til å gråte. Klarte første kapittel av Bare skyer beveger stjernene som høytlesning, men gråt i kapittel to foran klassen. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
lettere utlada
|
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)Little Women! Jeg gråt mine modige tårer da Beth dør. Filmen er god den også, men boken er MYE bedre og skildrer Beths død på en hjerteskjærende måte.
|
|
|
#118 |
|
Bedreviter
|
Noen av de norske oversettelsene er kuttet ned til omtrent 50 % av original lengde. Og dessuten mangler det to bøker som ikke er oversatt i det hele tatt. Jeg kan anbefale å gjenlese dem på engelsk, ja. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok? (OBS: Spoilere fra masse bøker!)Det er jo gamle bøker? Er de to siste fremdeles ikke oversatt? |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, den var det!
|
|
![]() |
|
|