Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-20, 11:24   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg har barn med spesielle behov, og allerede tidlig i forrige uke ble jeg oppringt av helsesykepleier og ppt, og en av grunnene var at de kartla behovet vi har, samt jobbet med å få på plass ett opplegg til noen barn dersom denne situasjonen blir langvarig.
Så jeg er spent på hvilke løsninger de kommer opp med.

Men i videregående skole har de foreløpig ikke spadd opp eller skissert noe som helst reelt til dem som ikke greier ting på egen hånd dessverre.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 11:39   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men i videregående skole har de foreløpig ikke spadd opp eller skissert noe som helst reelt til dem som ikke greier ting på egen hånd dessverre.

Her kom skole til Storebror i gang på torsdag. Veldig motvillig fra skolen sin side.

Lillesøster seiler sin egen sjø, tydeligvis. Helsesykepleier som skulle følge opp henne 1-2 ganger i uka er som sunket i jorden.

Her er det bare å gjøre så godt man kan og overleve egentlig.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 11:51   #3
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Her kom skole til Storebror i gang på torsdag. Veldig motvillig fra skolen sin side.

Lillesøster seiler sin egen sjø, tydeligvis. Helsesykepleier som skulle følge opp henne 1-2 ganger i uka er som sunket i jorden.

Ja, tviler ikke på at dette ikke fungerer som det skal i grunnskolen bestandig heller. Jeg lar meg bare frustrere over at videregående elever ser ut til å være betraktet som selvdrevne, noe som på ingen måte alltid stemmer.

Gammel 30-03-20, 11:56   #4
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Så kjipt at det ikke fungerer optimalt for dere.

Men kan dere fikse ting på alternative måter? Artistoppgaven - hva er hensikten med den? At man lærer seg å gjøre research? Vise frem ting? Hvis så, blås i å tenke musikkartist og velg en kunstner/artist/person som hun vil undersøke litt om og fortelle om. Må hun skrive det - hvis ikke, kan du sende video eller lydopptak til læreren?

Vi er råheldig med skolen, de var vant til digitale løsninger i utgangspunktet og har alltid vært veldig "på" i forhold til elevene, mye oppfølging, små klasser osv, så for oss fungerer dette helt fint. Men jeg er veldig for å omdefinerer oppgaver til noe som faktisk gir læring for det enkelte barn hvis det er behov for det, og hvis skolen ikke får til å se individuelle behov i en slik setting, så må det da være innafor at foreldrene gjør det? Alle veier leder til Rom/det finnes mange måter å oppnå ett gitt læringsutbytte på, ikke sant?

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 11:54   #5
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nei, vår klarer seg utrolig mye bedre enn fryktet, men ble også kartlagt fra hs og en liten tråd med kontaktlærer på vgs samtidig.

Det er jo både godt og vondt på en gang å være en av familiene her i bygda som altså står oppført på en liste over de som blir fulgt opp.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 12:09   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Nei, vår klarer seg utrolig mye bedre enn fryktet, men ble også kartlagt fra hs og en liten tråd med kontaktlærer på vgs samtidig.

Det er jo både godt og vondt på en gang å være en av familiene her i bygda som altså står oppført på en liste over de som blir fulgt opp.

Ser den. Men det kan godt hende de også andre steder i landet klarer å følge opp vgs-elever altså. Min frustrasjon gjelder i Oslo nå. Ikke at ikke skolene jobber med å følge opp. Rådgivere, miljøarbeidere og lærere står på som bare det, ringer, melder, veileder. Men savner noe sentralt som kan hjelpe.

Gammel 29-03-20, 10:08   #7
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

8.4 ja.

Dagene flyter i ett og jeg mistet litt følelsen med uker og måneder, men det er den korte onsdagen i påskeuka. Da skal vi få vite om ungene skal møte på skolen tirsdag over påske.

Gammel 29-03-20, 10:42   #8
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...e-generasjoner

https://www.tv2.no/nyheter/11329418/

Disse oppsummerer mine tanker.

Gammel 29-03-20, 10:45   #9
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Denne oppsummerer mine tanker.

Mine også. Det er vanskelige tider og det er jamen ikke lett å vite hva som er det beste for samfunnet totalt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-20, 14:54   #10
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

https://www.tv2.no/nyheter/11329418/

Disse oppsummerer mine tanker.

Mine også. I tillegg til at de forklarte ting jeg har lurt på. Takk for tips.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-20, 21:35   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra et egoistisk perspektiv kan de gjerne holde stengt lenger. Jentene mine fikser hjemmeskolen fint og jobben min er lite påvirket av lokasjon. Samfunnsmessig vet jeg ikke. Jeg kan ikke se at Norge, med så stor avhengighet av konjunkturer i verdensmarkedet, skal få en dramatisk økning i sysselsetting og økonomi. Jeg tror ikke folk kommer til å løpe rett til frisør og tannlege uansett, eller på Lindex, Nille eller Espresso house. Snakket med to par på litt over 60 i dag, og som veldig mange andre jeg har snakket med så er de rett og slett redde for å bli syke og isolerer seg mer enn de egentlig må.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 00:15   #12
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Fra et egoistisk perspektiv kan de gjerne holde stengt lenger. Jentene mine fikser hjemmeskolen fint og jobben min er lite påvirket av lokasjon. Samfunnsmessig vet jeg ikke. Jeg kan ikke se at Norge, med så stor avhengighet av konjunkturer i verdensmarkedet, skal få en dramatisk økning i sysselsetting og økonomi. Jeg tror ikke folk kommer til å løpe rett til frisør og tannlege uansett, eller på Lindex, Nille eller Espresso house. Snakket med to par på litt over 60 i dag, og som veldig mange andre jeg har snakket med så er de rett og slett redde for å bli syke og isolerer seg mer enn de egentlig må.

Tro du meg, noen av oss står klar når telefonene til frisørene åpner.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 00:22   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Tro du meg, noen av oss står klar når telefonene til frisørene åpner.

Ja, jeg snakker bare for meg selv altså. Jeg er altfor redd for at noen av mine skal dø, så jeg blir hjemme så lenge jeg syns det er nødvendig.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 00:05   #14
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Leste i lokalavisen nå at de største byen har gått sammen for å kreve svar på når skolene åpner. De synes ikke det holder å få svar 8.4.

Gammel 30-03-20, 00:09   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Leste i lokalavisen nå at de største byen har gått sammen for å kreve svar på når skolene åpner. De synes ikke det holder å få svar 8.4.

Men man kan jo ikke bestemme når dette er over?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 00:13   #16
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det tenkte jeg også, en veldig rar ting å kreve.

Gammel 30-03-20, 00:39   #17
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De, de må nok bare vente med svar til 8. april. Da bestemmes det jo.

Gammel 30-03-20, 01:08   #18
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

De kommer nok ikke til å bestemme når det er over den 8. april heller, bare si om skolene fortsatt skal holde stengt etter påske. De eneste svarene som vil være helt tydelige, er hvis de åpner eller hvis de skjærer gjennom og sier at de holder stengt ut skoleåret, uavhengig av utviklingen. Ellers blir vi jo bare gående og vente på nye beskjeder hele tida.

Gammel 30-03-20, 01:13   #19
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror skolene åpner 13.april, og jeg tror dugnadsånden daler nå.
Rundt oss har alle fulgt retningslinjene og vel så det. Nå Hører jeg om barn som ikke har valgt sine to lekekamerater og om noen er ledige, og flere ytrer at de ikke er så redde dette viruset, og de utsatte må ta et større ansvar selv. Blir spennende fremover.
Jobben min går for halv maskin hjemmefra i allefall frem til 13. april.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 10:56   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg tror skolene åpner 13.april, og jeg tror dugnadsånden daler nå.

Jeg tror dugnadsånden fort daler nå med mindre de strammer inn ytterligere. Og det ser jeg som en mulighet. Mindre rom for skjønn. Ingen sosial omgang med mindre man må av hensyn til liv / helse / psykisk helse / omsorg. I et slikt tilfelle vil man også kunne holde skolene stengt videre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.