|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Skal du på ferie i utlandet i sommer? | |||
| Nei, jeg skal ha ferie i Norge |
|
167 | 86,98% |
| Ja, i Norden i tråd med reiserådene |
|
16 | 8,33% |
| Ja, i et land/område som er utenom reiserådene, men jeg går i karantene etterpå |
|
1 | 0,52% |
| Ja, i et land/område som er utenom reiserådene, og jeg dropper karantene |
|
0 | 0% |
| Brokkoli |
|
8 | 4,17% |
| Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Nei, det ble ikke strekt frarådet som du fremhever, Simone. Men det ble åpnet med alle mulige forbehold. Utenriksministeren og statsministeren sa begge to at rådene kunne endres på kort varsel. Smittetallene er økende på verdensbasis og mange europeiske land har hatt og har stort trykk og mange døde.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 26-06-20 kl 07:47. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)
Er så enig, så enig. Virker som at regjeringen følger det Danmark gjør.
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Grunnen til at eg utheva sterkt frarådet var at det var akkurat den formuleringa millact brukte, og det virka som om det var slik du også oppfatta det som blei sagt på pressekonferansen, ut frå det du skreiv til løve70.
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk. Som jeg skulle sagt det selv. Å få et verbalt tonn med murstein over seg når man ikke har gjort noe annet enn å være glad for at reiseråd er endret, og forholde seg til dem, er ikke greit. Roa flettå, som vi sier her.
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Verbale tonn murstein kommer vel fra begge leire her, så vidt jeg kan se.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)[quote=Pøblis;4911443]Verbale tonn murstein kommer vel fra begge leire her, så vidt jeg kan se.[/
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Så leit at du opplever dette. Du har rett i at vi ikke skal være så snare til å dømme - men det tenker jeg godt kan gå begge veier. Jeg har helt spesielle personlige grunner til å inderlig ønske meg at folk tar hensyn. Det kan være mange grunner til at folk er redde for smitte. At man føler seg uglesett, er ubehagelig nok, men det er vel ikke det verste som kan skje i disse dager.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ute på tur
|
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Vi blir i Norge, så sant ikke Sverige blir mulig uten karantene. Vi har billetter/gavekort til Island, men jeg tror lillesøster med familie heller vil komme hit, bare så dumt med svenskene våre.
|
|
|
#9 |
|
trenger lading
|
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Veldig enig med Pøblis.
|
|
|
|
#10 |
|
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Jeg synes ikke akkurat de oppfordret oss til å reise ut av landet i går, heller tvert i mot. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Jeg føler at den dømmende holdningen går begge veier, har fått høre av flere kollegaer og venner at jeg er så streng på smittevernreglene, når jeg i grunn kun ter meg slik man blir oppfordret til gjøre. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)For meg er det ikke bare reiseråd som gjelder, selv om det såklart står i bunnen som det viktigste. Jeg ville også tenkt på hva slags ferie man egentlig får på et sted hvor man kommer til å være mer bekymret for smitte enn hjemme, hvor man må gå med munnbind omtrent hele tiden, hvor politi eller andre hele tiden passer på folkemengder etc. Det er ikke ferie på den måten jeg liker å ha ferie. Da vil jeg ha null bekymringer og bare nyte. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Dette. Jeg ser ingen grunn til å reise til "syden", i hvert fall ikke til Spania, før jeg kan reise uten å tenke på koronatiltak stort sett hele tiden. Og så lenge reiserådene er som de er, gir svaret på reise eller ikke reise seg uansett selv. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Vi hadde egentlig planlagt å leie feriehus i Danmark i sommer, men hadde ikke rukket å bestille før korona kom.
|
|
|
#15 |
|
© All rights reserved
|
Dette! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Enig med de fleste her. Utenlandsferie er en viktig del av sommeren for oss, ikke pga varme (det liker vi ikke uansett
|
|
|
#17 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Jeg også kunne lett valgt å reise utenlands om muligheten hadde vært der, men jeg ble veldig skeptisk når de da kan endre reiseråd hele tiden, også plutselig får en 10 dager karantene allikelvel. Og er ikke sikkert "syden" er det helt samme i år med lite turister og kanskje mye er stengt. Skjønner om en har eget hus og nærbutikken i nærheten, men plutselig får en karantene hvis ting endrer seg underveis i forhold til smitteutbrudd enten her eller der. Folk får gjøre som de vil, men jeg kjenner at jeg holder meg unna folk som velger å reise til utlandet av venner i god tid etterpå. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Feb 2011
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Prøver å se det positive i det. #alltid Kreta om sommeren.
|
|
|
|
#19 |
|
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Jeg er så lei meg for at den planlagte ferien går i vasken at jeg egentlig bare har lyst til å grine. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Akkurat det med smitte på flyplasser tror jeg vi kan det rolig. Jeg har vært på jobbreise denne uken, og vært på Kastrup. Det er en spøkelsesflyplass, alt er stengt unntatt et par få spisesteder, og det er pålagt med munnbind i hele terminalbygget. Det er det ikke i Norge. Jeg er mer bekymret for smitte på bybanen i Bergen enn på en flyplass. Digresjon. |
|
|
|
![]() |
|
|