|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hva bruker du | |||
| Kjøttdeig |
|
12 | 8,89% |
| Karbonadedeig |
|
96 | 71,11% |
| Kommer an på hva jeg skal lage |
|
15 | 11,11% |
| Kommer an på prisen |
|
12 | 8,89% |
| Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#4 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Karbonadedeig vs
Helt enig
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tilpasser tittel
|
Signerer fult og helt..
|
|
|
#7 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Karbonadedeig vs. kjøttdeigJeg har aldri prøvd karbonadedeig. Liker ikke karbonader og har da fått det for meg at jeg ikke liker karbonadedeig heller. Jeg bruker mest kjøttdeig, men det er ikke så ofte jeg lager det, kanskje 1-2 ganger i måneden.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Karbonadedeig vs. kjøttdeig
Karbonadedeig smaker ikke som karbonader |
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Karbonadedeig vsVi har gått helt over til kyllingkjøttdeig, men før brukte vi karbonadedeig. Kjøttdeig har oftest alt for mye fett.
|
|
|
#10 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her.
|
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
Sv: Karbonadedeig vsJeg bruker karbonadedeig. Noen ganger har jeg også fått tak i biffdeig. Bruker bare kjøttdeig hvis jeg ikke får tak i karbonadedeig. Kyllingkjøttdeig har jeg også brukt endel, men det er en stund siden sist ettersom sur kyllingkjøttdeig fremdeles sitter i nesen.
|
|
|
#12 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uff ja det lukter død.... Biffkjøttdeig har jeg aldri sett...EMn bruker nesten alltid karnonadedeig. Eller nötfärs i sverige da, den er det vel litt mer fett i enn den norske karnobadedeigen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nye muligheter :o)
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Karbonadedeig vsHer brukes det så og si kun karbonadedeig. Har ikke alltid gjort det, men de siste 4-5 årene har det hovedsakelig gått i det. Bruker det fordi det er mindre fett.
|
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Der har jeg motsatt erfaring, siden fett er svært mettende. Men jeg merker generelt ikke så mye til det, har jo endel tilbehør til maten uansett.
|
|
|
#17 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Karbonadedeig vsOfte karbonadedeig, men har dårlig erfaring med det i kjøttsaus til pasta. Då blir det rett og slett for magert og tørt. Karbonadedeig syns eg fungerer fint til farse a la kjøttboller og slike ting. Der tilsett eg fett sjølv. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kidding, right?
|
Helt enig. Til det aller meste går det i karbonadedeig, men til en god bolognese bruker jeg kjøttdeig.
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#20 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Karbonadedeig vsKyllingkjøttdeig har eg prøvd ein gong, og det var direkte ekkelt :urk: Mulig eg gjorde noko feil, og mulig det var feil rett; ein slags taco-greie. Kjøttdeigen blei ein einaste stor klissete steikt masse. Minna meg om lungemos eller noko slikt. Skal det vere sånn? Ein slags graut? |
|
|
|
![]() |
|
|