Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor i Norge er det kult å bo?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-22, 00:04   #1
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor i Norge er det kult å bo?

Et sted jeg ikke ville bodd er manges favoritt - Oslo. Har bodd mange år i Oslo, men må si at jeg brukte i grunnen Oslos attraksjoner mer da jeg ikke bodde der enn da jeg faktisk bodde der. Så da teller boligprisene såpass mye at jeg heller ville bodd et annet sted hvor jeg får vesentlig mer areal ute/inne + beliggenhet for mye mindre penger, og heller ha så romslig økonomi at jeg kan dra hvor jeg vil (inkl. Oslo, skjønt ved valg på øverste hylle er det ikke sikkert Oslo vinner der heller).

Hvis jeg skulle valgt et helt random sted å bo som ser flott ut - Hvaler.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 10:24   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Et sted jeg ikke ville bodd er manges favoritt - Oslo.

You did not understand the assignment.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 01:08   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er født i Oslo og elsker Oslo - marka og en bykjerne som har blitt helt fantastisk kul og urban og alle restaurantene og Akerselva og langs havna og gamle Oslo og kvadraturen (jeg jobber der! ) og øyene og alt. Drabantbyene.

Og eter Nextlifes Bodø-hyllest lurer jeg på når jeg kan komme tilbake.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 09:40   #4
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg er født i Oslo og elsker Oslo - marka og en bykjerne som har blitt helt fantastisk kul og urban og alle restaurantene og Akerselva og langs havna og gamle Oslo og kvadraturen (jeg jobber der! ) og øyene og alt. Drabantbyene.

Og eter Nextlifes Bodø-hyllest lurer jeg på når jeg kan komme tilbake.

Anytime.
Fjellene står her utenfor kjøkkenvinduet og venter på deg!

Gammel 23-09-22, 08:20   #5
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klarer heller ikke å se at trøndere og bergensere er noe like. Bergen er fin,men det er den eneste plassen jeg har bodd jeg virkelig ikke kunne tenke meg å flytte tilbake til. Fikk den ikke til rett og slett. Til tross for at mine to beste venninner bor der.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 09:46   #6
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bor i Follo, i en ikke så stor kommune og på et tettsted som er lengst syd i kommunen. Jeg synes det er verdens beste sted å bo! Like ved E6, uten at jeg bor på den, 45 min til alle ytterpunkter i 98% av mitt liv, nydelig natur, kyst, fine folk, passe størrelse. Når ungene begynner på vgs må de ut og pendle med tog til andre steder og det tenker jeg er akkurat passe, da har de godt av å møte nye folk enn de de har kjent på barneskolen og ungdomsskolen. I desember blir det (bank i bordet) 10 min kortere togtur til Oslo, kommunesentrum utvikles og vi får et helt nytt kulturhus som skal åpne til våren - det er mye spennende som skjer i kommunen!

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 15:04   #7
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Det er kult å bo i Hardanger/Sunnhordland. Men, det er et men, da kan du ikke være opptatt av det urbane liv og flust med kafeer. Vi bor i Kvinnherad, ogdet er trygt og godt, ganske oversiktlige ungdomsmiljø og høyt aktivitetstilbud. Tilbud for ungdom i helgene, natt buss og kommunen har grei økonomi. Fjell og fjord, Haukeliekspress utforbi døren, men alt for langt til flyplass, men kort vei til fjells. Vi har hatt Norges fineste båthavner (i flertall), vi har Folgefonna og Bondhusvatnet. Fjellklatring i Ulvanåsa, Festidalen, baroniet i Rosendal, åpne gårder med gardsutsalg og veldig mange helger med aktiviteter for familier. Vi har gratis sfo fra nyttår, vi er en kraftkommune og det investeres en god del. Bassengene er åpne, og me er med i pilotprosjekt om heildagsskule. Første skule starta i august med skoledag frå 0800-1600. Eiendomsskatten skal fjernes.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 23-09-22 kl 17:15.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 18:52   #8
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Så fint å lese om deres favorittsteder!

Gammel 23-09-22, 20:01   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg elsker denne tråden! Nå har jeg lyst til å bo OVERALT!

Gammel 23-09-22, 22:01   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hamar! Skikkelig fin by ved Mjøsa, de har stupetårn og strandpromenade, gode restauranter, mathall, masse friluftsliv sommer som vinter, kulturhus, kort vei til alpinmuligheter både i Hafjell/Kvitfjell og Trysil. Mange fine steder å bo og ok boligpriser. Gode togforbindelser er det også.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 23:21   #11
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stemmer også for Sunnhordland! Vi bor bittelitt nærmere Bergen enn amo og kan samtidig ta turen til Ulvanosa og Festidalen hvis vi vil. Vestlandet ��

Gammel 24-09-22, 16:44   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

amo: du skiftet fra bokmål til nynorsk midt i innlegget.

Jeg ble forresten veldig sjarmer av Bodø, uten at jeg helt klarer å forklare hvorfor (rakk ikke å utforske mange av de tingene Nextlife nevner). Den er jo ikke spesielt insta-vennlig. Men den er kompakt uten å være trang, og så elsker jeg sentrumsflyplass!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.