Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unpopular opinion-tråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-23, 15:54   #101
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Jepp, hver person i et i-land har et enormt miljøfotavtrykk

Ikke nødvendigvis. Det henger sammen med «vi er for mange folk» myten.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 16:01   #102
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg HATER vinter og alt den bringer med seg. Mer og mer for hvert år. Å våkne til lyden av brøytebilen kan ødelegge resten av dagen for meg.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 16:01   #103
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg synes at det burde være forbudt, eller i det minste store restriksjoner, på katte- og hundehold i tettbebygde strøk.

Jeg leste katte- og hundeHOTELL og syntes det var nokså spesielt.

Sist redigert av frukt : 20-02-23 kl 16:11.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 16:07   #104
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg leste katte- og hundeHOTELL og syntes det var nokså spesielt. :knegg;

Jeg også, skjønte ikke helt problemet (mer enn at jeg syns at de ikke skal ligge i tettbygde strøk), men forbud var litt vel drastisk for så mange er det vel ikke.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 16:13   #105
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Joda. Men det er jo ikke nytt at det finnes kontroversielle meninger på FP. Det er bare langt mer sjelden at folk ytrer dem. Jeg synes denne tråden er litt befriende, sådan.

Enig. Vi vil alltid ha ulike meninger om ting, og man kan lære av det hvis man lytter og respektere hverandre. Og i denne tråden får man virkelig sett hvor mange ulike meninger folk har.

Gammel 20-02-23, 16:22   #106
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Og eg syns at innekattar burde vere forbudt
Dersom ein bur slik til at katten ikkje kan vere ute bør ein ikkje ha katt.

Veldig enig i det også.

Gammel 20-02-23, 16:23   #107
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ikke nødvendigvis. Det henger sammen med «vi er for mange folk» myten.

Myten? Trodde det var ganske opplest og vedtatt at med det forbruket og levesettet vi har i den vestlige verden (og i deler ab resten av verden) så må vi enten endre livsstil ganske kraftig, eller bli færre?

Gammel 20-02-23, 16:27   #108
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig. Vi vil alltid ha ulike meninger om ting, og man kan lære av det hvis man lytter og respektere hverandre. Og i denne tråden får man virkelig sett hvor mange ulike meninger folk har.

Som er nyttig. Og jeg mener at folk bør bli flinkere til å tenke :whatever: og ikke ta ting personlig. Mulig det også er en unpopular opinion.

Jeg har feks katt som går ut og inn og bor i tettbygd strøk. Og gir beng i om noen synes det er noe som burde blitt forbudt, kjenner jeg.

Gammel 20-02-23, 16:30   #109
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Absolutt. Det er noe jeg først lærte i løpet av de siste årene, og det gjør det også lettere å uttrykke, og stå for det jeg mener. Det er kanskje ikke så synlig for andre, men jeg ser veldig forskjell på hvordan jeg formulerer meg her nå, i forhold til for 3 år siden.

Gammel 20-02-23, 16:33   #110
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Jeg vet ikke hvor upopulært det er, men jeg synes det er tullete å bruke millioner av kroner på å bevare gamle bygninger. Kameraten min, som da var kjæresten, var ihvertfall veldig sjokkert da vi diskuterte akkurat da Notre Dame brant. Faktisk så sjokkert at han sa at var ikke sikker på om han kunne være sammen med noen med sånne meninger. Mens jeg var sjokkert over det.

Gammel 20-02-23, 16:37   #111
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Tidenes teiteste uttrykk må jo være «på seg selv kjenner man andre». Nei. På seg selv kjenner man kun seg selv.

Og det et slitsomt å gå rundt og konstant skulle tilpasse seg at noen kanskje, muligens blir krenket av ting man sier eller gjør. Som det har vært et par blodferske eksempler av i pressen de siste dagene, blant annet med omskriving at Roald Dahl sine bøker. Seriøst - «ekkel» og «enorm» i stedet for «stygg» og «tykk»? Og forklarende tekst om at det er helt ok å være skallet som kvinne???! Jeg for min det vil heller være tykk enn enorm da, men. Har vi en helt egen yrkesgruppe som sitter der og finner ut hva folk til en hver tid kanskje, muligens krenkes av?

Dette passet kanskje like godt i Såpekassetråden da.

Gammel 20-02-23, 16:44   #112
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jeg vet ikke hvor upopulært det er, men jeg synes det er tullete å bruke millioner av kroner på å bevare gamle bygninger. Kameraten min, som da var kjæresten, var ihvertfall veldig sjokkert da vi diskuterte akkurat da Notre Dame brant. Faktisk så sjokkert at han sa at var ikke sikker på om han kunne være sammen med noen med sånne meninger. Mens jeg var sjokkert over det.

Han hadde sterke meninger om det da. Jeg synes det er veldig viktig å bevare historien for ettertiden da. Også de litt mindre hyggelige sidene. Man trenger ikke ordlegge statuer og flagg (som mange i sørstatene i USA ønsker), men man kan plassere dem på museum, i en kontekst. Å lære om historien er beste måten å sørge for at den ikke gjentas. Det er ok at det står «neger» i gamle barnebøker og -sanger. Det er en utmerket anledning til å ta en samtale om hvorfor det er begrep man ikke bruker lengre. Men det var sånn ting var en gang - heldigvis har verden gått framover. Osv. Osv.

Gammel 20-02-23, 16:48   #113
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Notre Dame er da én ting. Men jeg vet hvor mye som legges ned i å bevare helt vanlige, uspektakulære, ubrukelige kirkebygg her i Norge. Det er fullstendig latterlig. Og hver gang det bygges et nytt og funksjonelt kirkebygg, så dukker det plutselig opp folk som aldri setter sine ben i kirken, som på liv og død skal bevare den gamle. Hver. Eneste. Gang.

En venninne var på et seminar hvor det på alvor diskutertes om man kunne gå over til å male gamle kirker med moderne malingstyper, ettersom det ikke var i tråd med den gamle byggeskikken. Jesuschristonamotorbike, om de hadde hatt bedre malingstyper for 100 år siden, så hadde de vel selvsagt foretrukket å male kirken med det? Og jeg tror også de så for seg at med tid og stunder, bedre økonomi, bedre materialer og større befolkning, så skulle bygget erstattes med noe større og bedre. Garantert.

Gammel 20-02-23, 17:00   #114
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og Slottsplassen! Der kongeparet fikk folkegave at plassen kunne legges med brostein, men neida, det var jo ikke i tråd med sånn det var tenkt opprinnelig. Nei, takke for det, da spanderte man jo ikke noe så fint som stein på den fattigslige Oslobyen. Så da ble det sand, da. Og dermed har man altså pøst utover en masse rød sand, som renner og griser.

Gammel 20-02-23, 17:15   #115
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

I Aberdeen har de en kirke som nå er diskotek/nattklubb. Bevart. Men kanskje ikke helt sånn som enkelte så for seg.

Her i byen har vi fått verdens mest idiotiske torg fordi noen mente at det var sånn det skulle være. Estetisk og historisk og i det hele tatt. Jeg jobbet i etaten på den tiden og det gikk en kule varmt i diskusjonene, for å si det mildt. Arkitektene vant. Nå har vi en forblåst snublefelle hvor torghandlerne får kink i ryggen av å stå. Det er visst pent da. Jeg gremmes hver gang jeg går over.

Gammel 20-02-23, 17:19   #116
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

I Aberdeen har de en kirke som nå er diskotek/nattklubb. Bevart. Men kanskje ikke helt sånn som enkelte så for seg.

Her i byen har vi fått verdens mest idiotiske torg fordi noen mente at det var sånn det skulle være. Estetisk og historisk og i det hele tatt. Jeg jobbet i etaten på den tiden og det gikk en kule varmt i diskusjonene, for å si det mildt. Arkitektene vant. Nå har vi en forblåst snublefelle hvor torghandlerne får kink i ryggen av å stå. Det er visst pent da. Jeg gremmes hver gang jeg går over.

Jepp. Og det er ikke pent heller. Stygt og ubrukelig. Det er nesten godt gjort.

Gammel 20-02-23, 17:22   #117
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det ble bygget en diger rundkjøring i nærheten her for noen år siden. Det ble så brukt en liten formue på beplantning i midten her. Masse dyre trær.

Det viste seg at - trærne hindret utsikten! Og måtte fjernes, naturlig nok. Jeg synes det er utrolig mange offentlige prosjekter som virker ekstremt dårlig planlagt.

Sist redigert av Bokormen : 20-02-23 kl 17:51.
Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 17:25   #118
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes denne tråden er gøy!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 17:33   #119
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så er det jo også sånn at mange har jo plukket fram noe litt upopulært til denne tråden. Det betyr ikke at alt som står her er noe man går rundt og tenker på hele tiden til vanlig eller til stadighet ytrer seg rundt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-23, 17:35   #120
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker gamle bygninger, har nettopp vært i London og du hvor flott det er! Hater pregløse, nye bygninger og synes det meste av nye byggefelt er stygt. Og kirker bør være gamle og stemningsfulle.
Jeg synes katter kun bør gå ute. Bør være forbudt å stenge katter inne døgnet rundt.
Og folk som lar hundene sine være hjemme alene fra 06-07 til sen ettermiddag burde ikke få lov til å ha hund. Og som lar de være i bur inne mesteparten av døgnet.
Og folk som ikke bruker blinklys i trafikken burde bli tvunget til å ta lappen på nytt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.