|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelMen i alle dager! Hvordan kan dere tenke at hun kan velge mellom politikken og mannen?! Det er helt uforståelig for meg at dere tenker at hun er i en posisjon der hun kan velge og det skuffer meg enormt at vi har fått et samfunn der folk tenker at en som mottar stønader fra Nav må ha full oversikt over både et særdeles komplisert regelverk og sik partners økonomiske gjøren og laden, mens en topp-politiker ikke trenger å vite at ens egen mann handler aksjer i stor stil. Nav-brukere har sittet i fengsel fordi de ikke har oppgitt mannens inntekt eller ikke har forstått regelverket! Og Erna kan velge!? Hun kan IKKE velge, hun har demonstrert en ignoranse som er langt utenfor det akseptable at det knapt kan settes ord oÅ det. Slike politikere vil vi ikke ha i noe parti, men det er jo tydeligvis den veien det går. Vi skal ha ett sett regler og en moral for de rike politikerne (for det er de, alle som en, uansett parti) og ett sett for de fattige. Og bare man gråter en tåre eller tre på pressekonferanse, er alt ok. Fy pokker! Stopp verden, jeg vil av! Jeg er så utrolig skuffet over hvordan dagens politikere herjer fram og hvordan de beskyttes av sine egne! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel
Klart hun kan. Velge mellom politikken eller ekteskapet. Ikke posisjon, det er tross alt folket som velger. Så er det opp til folket å vurdere om de har tillit til henne som person eller ikke. Det var tross alt veldig Rødt-velgere mange som stilte seg bak Rødt også denne gangen til tross for avsløringene omkring solbrillesaken. Sånn er det i et demokrati; en kan stille seg bak hvem man vil. Heldigvis.
![]() |
![]() |
#3 |
© All rights reserved
|
Samme her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelMen som fagdirektør i NHO var ikke dette noe regelbrudd og helt lovlig? Kan tenke meg at denne jobben ville gi han mye inside information?
![]() |
#5 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg er kynisk - jeg tror Sindre tar en for laget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Jeg sliter med å tro det, og kan godt innrømme at jeg er naiv. Men grunnen til at jeg sliter med å tro det er at profitten han sitter igjen med etter 8 år (litt over 200 000 pr år) virker for liten til at det ville ha verdt det for Erna tror jeg.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Jeg tror også det ender slik.
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJa, fy fader. Nå er det mye skit i norsk politikk.
![]() |
#12 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Jeg ville ikke brukt akkurat de ordene. (Sorry, men vanskelig å motstå...)
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg er helt enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg er enig med Input og Lhi-My, og jeg er lei meg for at denne vinklingen ikke kommer fram i media. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Leser
|
Synes denne vinklingen kommer ok frem på FB i alle fall. Ser det er 17.000 delinger av Mimir Kristjansson sitt innlegg som belyser akkurat det. Synes norske medier generelt sett ikke skrive om moralt og etikk (i alle fall har ikke jeg notert meg det)
![]() |
#17 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg er 100% enig mht sammenlikningen med hva man forventer av dem som er på NAV og har sagt det igjen og igjen når vi har diskutert politikere og «stakkars meg jeg visste ikke/forstod ikke». Vi KAN ikke ha andre regler for politikere enn andre!
![]() |
#18 |
Peppy!
|
Hvis jeg har skjønt situasjonen har han jo rapportert inn aksjehandlene sine. Men uriktig. Han har manipulert situasjonen. Skulle hun da ettergått det? Opptrådt som politi hjemme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Shake it out!
|
Hm. Poeng. Hvis han har manipulert og rapportert feil så sliter man jo. Da må man være politi og ha tilgang til kontoen det trades fra for å kunne vite hva son stemmer. Og det er vel der problemet ligger - man stoler på partneren og tror ikke det er noe man trenger. Som min blåøyde venninne som stolte på mannen og lot ham styre økonomien, og ved en tilfeldighet oppdager at han hadde belånt huset med 4 mill og løyet om inntekt. I det øyeblikket man ber om å kontrollere det som blir sagt, sier man jo også «jeg stoler ikke på at du snakker sant».
![]() |
#20 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelEin av dei tinga eg sitt igjen med her er at ein skal vere over snittet priviligert, viss ein kan få tilført 1,8 millioner til privatøkonomien utan å merke det. Sjølv om ein kanskje ikkje følgjer med på partners inntekter osv, er det veldig rart at han faktisk har klart å skjule det ved å trikse med salg rundt årsskiftet. Dei pengane må jo ha stått ein plass?
![]() |
![]() |
|
|