|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er redet tomt? | |||
Ja, her er det ingen hjemmeboende barn lenger |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 11,38% |
Ja, delvis. Barnet/barna er studenter og bor hjemmefra |
9 | 5,39% |
Delvis, noen har flyttet og noen bor hjemme |
32 | 19,16% |
Delvis, noen er borteboende studenter og noen bor hjemme |
29 | 17,37% |
Nei, har hjemmeboende studenter og ev. yngre barn |
20 | 11,98% |
Nei, alle er i VGS-alder eller yngre og bor hjemme fortsatt |
48 | 28,74% |
Annet som jeg ikke har greid å tenke på |
10 | 5,99% |
Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
snur
|
![]() Sv: Er redet tomt?Eldste er ferdig utdannet og på jobbjakt, har leilighet i annen by og jeg regner henne som utflyttet nå selv om hun har vært hjemme hos oss siden studieslutt. Yngste skal flytte til samme by nå i august og studere, han regner jeg delvis utflyttet mens han studerer. Han skal bo i kollektiv å ha det meste av tingene sine hjemme fortsatt.
![]() |
#102 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er redet tomt?VGS-alder eller yngre her. Ullungen begynner sisteåret på VGS nå, og Lillebror skal begynne i 4. klasse. Så det er noen år til redet er helt tomt, men Lillebror bor annenhver uke hos sin far. Så om Ullungen drar til Danmark neste høst på folkehøgskole/studier, som er det hun ønsker, blir det allerede da en stor forandring. Ikke minst fordi kjæresten og jeg kommer til å finne et sted å bo sammen. (Han bor vegg i vegg nå, men vi ser begge frem til å bli samboere.)
![]() |
#103 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er redet tomt?Eldste studerer her (Oslo) og bor hjemme. Yngstemann skal opp i 3.vgs og bor også hjemme. Regner med at de bor hjemme i mange år til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Er redet tomt?Heldigvis ikke
![]() |
#105 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er redet tomt?Hiawata er tilbake etter ett år på folkehøyskole og har kommet inn på studier her i byen. Siden det både er vanskelig med studentbolig og at studiet er privat og dyrt blir han hjemme litt til for å spare penger.
![]() |
#107 |
|
![]() Sv: Er redet tomt?Jeg har tre hjemmeværende, den ene er (straks) ni så hun henger vel med mor noen år til. Attenåringen går på skole, enogtyveåringen jobber. Det er veldig greit for meg å ha flere voksne i huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er redet tomt?Nei, eldste blir hjemme ennå litt til, mens yngste har 3 år igjen på VGS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Er redet tomt?Det har vært tomt i mange år, men det hender en og annen småfugl flyr innom for et døgn eller to. Da plasserer de seg gjerne foran fryseskapet og åpner nebbene på vid gap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er redet tomt?Begge bor hjemme. En er ferdig på vgs nå i vår uten å helt ha bestemt seg for hva han skal gjøre. En begynner på vgs. Tror eldste bor hjemme noen år til gitt at han ender opp med å studere i byen.
![]() |
#112 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er redet tomt?Begge hjemme fortsatt, yngste er bare fjortis og blir nok boende en god stund til. Eldstemann får også lov å bli så lenge det trengs. Han har nok et stort ønske om å flytte for seg selv etterhvert, men det blir nok en stund til.
![]() |
#113 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Er redet tomt?Her skal ett barn på folkehøyskole, mens ett skal bo hjemme og jobbe og det tredje skal bo hjemme og fullføre siste året av læretida si. Med andre ord ett år til med hjemmeboende barn, men jeg tipper det er det siste. De tre forrige skoleårene hadde vi kun lærlingen hjemme, så vi har en gradvis overgang. Det skal gå helt fint med tomt rede også, jeg fyller det med hunder og jobb i steden. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|