Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #22

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-25, 09:13   #101
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #22

Du får kjøpe en ugle og sette på terrassen, men de er kanskje for smarte og skjønner at det er juks.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-25, 12:02   #102
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg må på jobb i morgen.
Egentlig skal jeg nyte denne siste feriedagene (og har sikkert gjort det siden jeg sovnet til noen ganger og slett ikke sto opp når jeg hadde planlagt) men mest av alt preges sinnsstemningen min av at i morgen skal jeg på jobb. Jeg liker jo jobben min, det er ikke det. Men ekg liker ferie mye bedre.

Gammel 30-07-25, 12:29   #103
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Skjønner deg godt, Malama. Nå virker jobb neste uke helt uoverkommelig.

Gruffer over vond rygg som bare vil være i bevegelse. Det går ikke med full jobb neste uke hvis den fortsetter. Får prøve meg frem og se hva jeg klarer med mange pauser for å bevege meg. Burde nesten hatt tredemølle av noe slag til å gå på. Det er selvfølgelig travelt i tiden som kommer.

Gammel 30-07-25, 13:16   #104
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også fått vondt i ryggen, i korsryggen, og det har jeg sjelden. Fikk det i går ettermiddag etter å ha sittet på café.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-25, 13:21   #105
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Er ikke det kråker, ikke skjærer? Jeg tror dessuten det skal litt mer til, enn at du jager dem bort på morgenen.

Skjærer er kråkefugler, tror de har mye av de samme egenskapene.

I dag var morgenmøtet tydeligvis avlyst pga. regn.

Gammel 30-07-25, 13:32   #106
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hunden min har en skjære (som bor i en thuja i hagen) som er hans nemesis. Dette er et fiendskap som har pågått en stund.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-25, 10:54   #107
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stiller spørsmålstegn ved mitt livsstilsvalg som katteeier. I natt kom hun inn med en andunge!!! Den var ikke skadet (men hvordan har hun funnet den? Hun går da ikke ned til vannet?) og hun tok den med inn på badet. Jeg fikk katten ut av badet, andungen forsvant inn under dusjkabinettet. Jeg var for trøtt til å finne ut hvordan jeg skulle fange den og hva jeg evt skulle gjøre med den for at den skulle ha en fremtid, så jeg satt ut litt vann til den og lukket døren og gikk og la meg.
Kl. 0600 gikk jeg inn og der føk den rundt og var i fin form. Jeg fanget den med en hov, satt den i en pappeske og kjørte den til nærmeste strand, der det var noen ender. Har også sett andefamilier i nærmiljøet i det siste. Den løp ut av esken og ut i vannet og svømte fornøyd utover. Jeg håper den enten er stor nok til å klare seg eller finner noen artsfrender som den kan henge med.

Litt hard start på August.....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-25, 11:38   #108
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En andunge?!

Gammel 01-08-25, 11:44   #109
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

En andunge.....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
Gammel 01-08-25, 11:51   #110
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 01-08-25, 13:02   #111
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sorry ass....

Gammel 01-08-25, 13:10   #112
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

sindrome: Nå ble jeg godt fornøyd med å ikke eie noen katt. Det var et søt historie i alle fall.

Gammel 01-08-25, 13:26   #113
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 01-08-25, 13:33   #114
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ene katten min kom hjem med en fisk en gang. Den var død da. Vi bor ved en elv, så enten har han fiska den der, ellers var det en nabo som manglet middag den dagen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-25, 13:43   #115
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Vanligvis er det mus, en sjelden gang en fugl. Jeg har utviklet ordtaket: en god mus er en død mus.

For musene som ikke er døde så har jeg laget en museredder, en skoeske med et "Tom & Jerry"-hull på kortsiden. Den setter jeg ned i nærheten av evt. levende mus som har fått være med inn og jager dem mot den. 9 av 10 mus går rett inn, resten må overtales litt hardere. Men det forbedret musefangingsprosessen min med mange minutter og det er man takknemlig for midt på natta

Jeg håper ikke jeg må utvikle tilsvarende greie for andunger....

Gammel 01-08-25, 14:39   #116
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Her kom den søte lille katten inn med en stor levende skjære gjennom katteluka en gang..

Da gjemte jeg meg på badet og overlot det til andre i huset, gitt.

Gammel 01-08-25, 23:49   #117
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor i helvete vil ikke hbo max appen funke på mitt lenovo nettbrett når den funker på min Samsung telefon?
Og det er ikke første gang.

Starter normalt så fryser bildet og lyd fortsetter.

Sist redigert av Millen : 02-08-25 kl 00:43.
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-25, 14:54   #118
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Tror jeg brista et ribbein når jeg og guttungen fjasa i går. Fikk en albue rett i siden.

Gammel 02-08-25, 20:05   #119
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Brunsnegler!

Gammel 02-08-25, 20:12   #120
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hvorfor i helvete vil ikke hbo max appen funke på mitt lenovo nettbrett når den funker på min Samsung telefon?
Og det er ikke første gang.

Starter normalt så fryser bildet og lyd fortsetter.

Har du prøvd å avinstallere, og installere den på ny?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.