Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva skrev du særemne om på vgs.?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-07, 09:19   #1
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blush er litt kul
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Jeg skrev om "Kvinnemishandling i sambo-og ekteskap".
Boken "den brennende sengen" hadde noen år i forveien gjort et sterkt inntrykk, og jeg fant flere bøker som omhandlet temaet. Det som spesielt gjorde inntrykk var at det var så mye mer utbredt i kristne miljøer, hvilket for en 18/19 åring ikke var det man forventet. Et stort tabu emne, som var spennende å stikke hull på, og som tok ned noen illusjoner. Karakter - husker da vitterlig ikke.

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 12:10   #2
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skrev om Jon Michelet. Jeg gikk nemlig på en ultrakonservativ blårusseskole, og ville finne noe sært til særemnet. Fikk 5+.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 13:06   #3
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skrev særemne om den danske forfatteren Anders Bodelsen.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:55   #4
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skreiv om Anne Karin Elstad både i 9. og på videregående. Mener jeg konsentrerte meg om bøkene "Maria, Maria", "Senere, Lena" og "Sitt eget liv". (Mulig det var en bok til? ) Fikk S eller M+ på ungdomsskolen, og 5 på videregående.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 00:03   #5
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Man fødes ikke til menneske, man dannes til det"

Med utgangspunkt Jonas av Jens Bjørneboe, og tre bøker skrevet av Ragnar W Otgård. Husker ikke hva slags karaktere jeg fikk, 5, 5+ ?

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 09:24   #6
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skrev om Charles Dickens.

Husker ikke hvilke bøker nå, heller ikke karakter.

Gammel 27-08-07, 09:32   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev om kvinner i patriarkalske samfunn. Jeg husker ikke hva jeg fikk, men det var sikkert ikke noe særlig bra siden norsklæreren min av en eller annet grunn hatet skrivestilen min i alle tre årene. Det var utrolig deilig å få 6 på norskeksamen kan jeg huske.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 11:59   #8
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev om Tor Åge Bringsværd. Jeg sammenlignet en rekke av bøkene hans. Jeg fikk 6-.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 09:43   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sammenlignet personkarakteristikkene i Knut Hamsuns "Pan" med Knut Faldbakkens "Glahn". Historiene er identiske, men lagt til forskjellige tidsepoker. Jeg måtte lese flere bøker av begge forfatterne, men det var bare for å fylle kvoten. Læreren visste uansett at jeg leste mer enn nok.

Norsk muntlig var et av yndlingsfagene mine, og jeg la ned vanvittig mye arbeid i oppgaven. Jeg presenterte den muntlig for læreren min, og fikk en soleklar 6'er. Jeg var veldig stolt lenge etterpå.

Sist redigert av Tjorven : 28-08-07 kl 09:59.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.