|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julen 2025Siste julegave ble kjøpt i dag. Jeg har pakket omtrent halvparten av dem. Jeg har kalkun (julaften), ribbe (1. juledag) og and (nyttårsaften) i fryseren. Alt av drikke er også handlet inn. Neste uke begynner jeg å bake. Kanskje vi lager pepperkakelandsbyen i helgen? Og i helgen må vi også få kjøpt juletre. Sviblene har begynt å blomstre så nå lukter det deilig julete i stua.
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Julen 2025Denne helga fikk jeg ferdig de aller fleste julegavene som jeg skal ha med til min familie når jeg drar nedover på fredag. Mangler en liten ting til pappa, men det er bare snakk om en symbolsk gave for å ha noe å pakke inn. Den egentlige gaven (kombinert med bursdagsgave, han har bursdag 4.jan) er konsertbillett på Jazzfest her i byen i mai, som han også fikk i fjor. Det vil si et selvprodusert "gavekort" på konsertbillett, siden festivalprogrammet ikke er sluppet enda. Så finner vi senere ut hvilke konserter vi vil gå på. I fjor ble gavekortet pakket inn sammen med en lue og en marsipangris. Mulig det blir ullsokker og en god dusjsåpe e.l. i år. Får fikset det i løpet av uka.
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Sv: Julen 2025I tillegg til å ha ordnet barnas julegaver fra Mamma (hun kommer sent lille julaften og synes det er bedre at jeg ordner enn at hun skal dra med seg masse gaver på flyet) har jeg nå ordnet gave fra henne til meg og mannen også (hun spurte om det var greit da). Vi fikk akkurat det vi ønsket oss.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Julen 2025Endelig ferdig med eksamener, så nå kan jule begynne. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Julen 2025Til butikk-kjøpt gløgg har jeg tatt halvt om halvt vann og vin. Eller sagt på en annen måte, en tredjedel hver av gløggmix, vann og vin.
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Sv: Julen 2025Jeg tror jeg har googlet meg fram til løsninga nå. 1:2 av gløgg og annen væske, enten bare vin, bare vann, eller en blanding, etter smak. Har 500ml sirup, så da blir det å blande med 1l vin, eller 1l vin/vann i ett eller annet blandingsforhold. Den som skal være alkoholfri kommer jeg trolig til å blande litt sterkere, evt tilsette litt mer krydder, for den var litt mild på smak sammenlignet med den mest vanlige butikkgløggen (fikk smaksprøve på julemarkedet før jeg kjøpte). Får smake meg litt fram i morgen.
|
|
|
#7 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Julen 2025Jeg ser Love Actually nå.
|
|
|
#8 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Julen 2025Jeg har vært i hjembyen og avlevert pakker, mottatt noen gaver, vært på julemarkedet der, spist middag med familien og laget Fudge med og til min mor.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Julen 2025Den faste, kjedelige juletradisjonen er godt igang. Mannen og jeg med feber. Han skal trolig på jobb igjen i dag jeg ligger litt bak ham i løypa og skal være hjemme i dag også ettersom jeg fortsatt er syk. Og mellomste ligger nå på badegulvet utslitt. Hun har omgangssyke.
|
|
|
#10 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Julen 2025Huff, Malama. God bedring.
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Julen 2025Alt av julegaver er i hus nå, og deler at julestrømpene til ungene.
|
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Sv: Julen 2025I går hadde jeg min avdeling på jobb hjemme på avslutning (jeg har siste arbeidsdag der i dag), og i kveld kommer svigerforeldrene mine. Så mannen og jeg fikk ryddet og vasket og svosjet en hel del til det, og det betyr jo også at mye er gjort av det vi vanligvis gjør til jul. Pyntet med litt blomster og lys, men ikke noe annen julepynt, for det venter jeg uansett litt lenger med. Jeg er nå helt ferdig med alle julegavene jeg skal ha med til min familie på fredag, i går ble det siste levert på døra, noe jeg hadde bestilt på nett. Så i kveld planlegger jeg å pakke det inn, mens jeg drikker gløgg og skravler med svigermor.
|
|
|
#13 |
|
ctrl+z
|
Sv: Julen 2025Jeg klarer ikke å finne gave til min venninne (47).
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julen 2025
De har masse fint i gaveavdelingen på Apotek1, skinnvotter og-hansker, ulltøy, tøfler, morgenkåpe, kryddersett, kosmetikk etc, jeg kjøpte gave til min venninne (51) der. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kan det funke med noe interiørgreier fra Dianas salonger? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Klare sjøl
Sv: Julen 2025Her er det omtrent ikke gjort noen ting... Har pyntet litt bare. Etter ifjor har jeg mistet jula på enn måte, men jeg prøver å ta den tilbake på mine premisser. Ingenting er bakt, ingen gaver i hus, ikke ryddet og vasket. Men vi kommer sikkert i mål i år også.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Ca som her. Jeg bor på jobb for tiden; alt annet må vike. Har et par gaver, da. Stresser ikke.
|
|
|
#18 |
|
Sv: Julen 2025Jeg var så fornøyd med at jeg klarte å overtale ungene til å godta kjøpekalender i år. Det skal jo være veldig lurt for å redusere stress og alt. Men så merker jeg at jeg savner det jo litt selv! Kanskje det å lage den hersens julekalenderen med 48 dyre og vanskelige smågaver egentlig er noe som gir meg (og ungene) ganske mye juleglede? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Klare sjøl
Sv: Julen 2025Idag har jeg ordnet bestilling hos Oda og Meny med levering imorgen med endel til jul.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Julen 2025Tjorven: Folkehøgskolejenta mi fikk slik julekalender i fjor og var også kjempefornøyd. I år fikk hun bare en rimelig sjokoladekalender. I morgen er siste eksamen og så kommer hun hjem om en uke.
|
![]() |
|
|