|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?
Jo, når de blir strammet så mye som det overhodet er mulig. Jeg overdriver ikke. Stoffet klumper seg og gnager. Og når buksene vaskes, så tørker de aldri skikkelig uten at man løsner på strikken. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Bedreviter
|
Det er selvsagt alltid en avveining mellom foreldrenes og barnets smak. Jeg er ikke videre begeistret for klær med "prinsessemønster" på, men Frøkna elsker det. Og siden jeg ikke kan finne noen andre argumenter imot enn at det er passe smakløst og ikke så rent lite harry, lar jeg henne få klær med Askepott og Tornerose på.
Jo, på mine veldig tynne jenter, så kan de finne på å gjøre det. Ikke så mye på femårige Frøkna lenger, men på ettårige Blobben så opplever vi stadig at buksene faller av hvis vi ikke strammer dem for mye. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Ah! På side 4 kom den, ellers måtte jeg ha lagt den inn selv.
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02) Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre. Groucho Marx Sist redigert av tiddelibom : 24-09-07 kl 22:48. Årsak: Måtte legge til litt. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Bedreviter
|
Både vaske- og klumpeproblematikken er velkjent. Vi må også stramme inn minst 5 cm på hver side, og buksene er helt klumpete i linningen bak etterpå. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?Litt på siden, men pyttsann;
|
|
|
#107 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?* Matrosdress/kjole |
|
|
|
|
|
#108 |
|
saftig
|
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?Fjollete:
|
|
|
#109 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?
Jeg kjenner en dame hvis datter hater skjørt og kjoler, og elsker foball, joggesko og dogneri. Etter noen år med kamper foran hver spesiell anledning, får hun nå lov til å handle klær i gutteavdelingen. Ikke alle småjenter er prinsesser. Heldigvis. Jeg blir litt svett av alle foreldre som storkoser seg om sønnen raser brølende rundt på fotballbanen mens datteren tripper rundt og danser ballett. Og jeg blir stadig overrasket over hvor mange som synes det er både morsomt og riktig om barna oppfører seg veldig stereotypisk. Jeg synes det er hårreisende da jenter slipper unna med sutring og surving, og gutter slipper unna med å velte kakebordet "fordi de er jo jenter/ gutter." |
|
|
|
|
|
#110 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?
Jeg kan ikke utstå rosa prinsessestæsj og tenkte at i så måte er det greit med to gutter. Men hva har jeg fått? En liten gutt hvis yndlingsfarge er rosa og som elsker å drikke av de rosa prinsesseglassene til mamma (stetteglass), har rosa solbriller, og sikkert hadde tatt på seg en prinsessekjole hvis noen hadde satt ham på tanken.
|
|
|
#111 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?Ok, i følge denne tråden er vi alle litt fjollete.
|
|
|
#112 |
|
Ringskrømt
|
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?Det er fjollete og stygt med åltrange klær til barn, barn skal ha behagelige, myke klær. Spedbarn i stive dongeribukser passer seg ikke. :streng: |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Stadig underveis
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?Jeg liker heller ikke hetter som sitter fast. Storebror er en skikkelig klatregutt. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?Jeg liker ikke sexy klær på unger. Og ikke nødvendigvis spesielt sexy, men likevel overstasha klær og sko, som hindrer ungene i å delta i normal lek og aktivitet, er fælt. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?Ja, skal vi se...
|
|
|
#117 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Er du seriøs nå? |
|
|
|
|
|
#118 |
|
I farta!!
|
Joggebukser går ikkje på min tynne gutt. Snøringa sklir lett opp og vanskeleg for han å knyte hardt sjølv. Berre tull når han skal/har vore på do. Så ingen joggebukser her nei. Heilt greit for mor
|
|
|
#119 |
|
Kjernesnill
|
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?Jeg synes det er fjollete med kroppsnære og "sexy" klær til småjenter på 2-3-4-5 år (og videre oppover også egentlig). Jeg liker ikke at olabuksemodeller er trange/kroppsnære, og jeg liker ikke at bukser har lavt liv til små jenter. Jeg vil ha bukser med litt vidde i og med høyt nok liv!
|
|
|
#120 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?Jeg må være den eneste som synes hettejakker er praktiske til babyer |
|
|
|
![]() |
|
|