Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Gjør du noe med røyking på offentlig sted?
Jeg kunne ikke brydd meg mindre. 12 12,63%
Jeg hinter til røykeforbud ved å peke på røyking-forbudt-skilt el. 7 7,37%
Jeg opplyser klart og tydelig om røykeforbud. 18 18,95%
Jeg tar fra vedkommende røyken og stumper den. 1 1,05%
Jeg gjør det klart hvor forkastelig det er å røyke på ulovlig sted. 7 7,37%
Jeg koker inne i meg og freser forbi, men gjør ingenting. 15 15,79%
Jeg gjør vakter el. oppmerksom på det. 18 18,95%
Spørs på stedet, røyking på t-bane stasjonen el. overser jeg. 19 20,00%
Spørs på stedet, røyking på sykehus el. gjør jeg noe med. 24 25,26%
Jeg gjør ingenting uansett sted. 8 8,42%
Annet, spesifiser gjerne. 2 2,11%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-07, 20:57   #1
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg tror ikke problemet med røyking på ulovlige steder er så stort som man vil ha det til.

Jeg la ikke merke til dette før jeg begynte å slite selv.
Det er som regel JEG som må flytte meg unna for å ikke puste inn røyken.
Folk tror at bare de er ute så er det "godt nok", det er faktisk ikke tilfelle.
Jeg har holdt pusten flere ganger på vei inn på sykehuset da jeg skal ta kontrollrøntgen av lungene.
"Lufta er for alle" duger liksom ikke så lenge mange av oss plages uansett.

Holder pusten på vei ut og inn av kjøpesenterene her også.
Til og med ved inngangen i parkeringshuset, der de står under "røyking forbudt" skiltet.

Gammel 04-10-07, 23:16   #2
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er ikke det typisk røykere i alle slike diskusjoner da?

Den vil jeg ha meg frabedt

Gammel 04-10-07, 23:22   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Den vil jeg ha meg frabedt

Jeg endrer ikke på noe.

Gammel 03-10-07, 11:01   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi andre: Vi liker ikke røyking på offentlig sted

Line: Jammen, hva med de som bruker parfyme, da

Vi andre: Vi synes det er kjipt å bli utsatt for passiv røyking

Line: Jammen, parfymen, daaaaaaa

Vi andre: Det er faktisk beviselig skadelig å bli utsatt for sigarettrøyk

Line: Parfyyyyyyyyme

Vi andre: Klart man skal si ifra når noen bryter røykeloven

Line: Jeg kjenner en som ikke tåler parfyme

Vi andre: Vi som har barn med astma må være ekstra påpasselige

Line: Har dere hørt om parfymeirritasjoner? Parfymeastma?

Sist redigert av Skremmern : 03-10-07 kl 15:58.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 11:06   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin oppsummering, Skremmern. Kan vi snakke om rettskrivning en stund nå? Det heter nemlig parfyme.

Gammel 03-10-07, 15:59   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Fin oppsummering, Skremmern. Kan vi snakke om rettskrivning en stund nå? Det heter nemlig parfyme.

Har endret. Thanks!

Gammel 08-10-07, 22:28   #7
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vi andre: Vi liker ikke røyking på offentlig sted

Line: Jammen, hva med de som bruker parfyme, da

Vi andre: Vi synes det er kjipt å bli utsatt for passiv røyking

Line: Jammen, parfymen, daaaaaaa

Vi andre: Det er faktisk beviselig skadelig å bli utsatt for sigarettrøyk

Line: Parfyyyyyyyyme

Vi andre: Klart man skal si ifra når noen bryter røykeloven

Line: Jeg kjenner en som ikke tåler parfyme

Vi andre: Vi som har barn med astma må være ekstra påpasselige

Line: Har dere hørt om parfymeirritasjoner? Parfymeastma?

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 22:43   #8
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Tar naturen ett og ett?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 11:13   #9
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Skremmeren: Nå skal vi snakke om røyk og plager rundt det.
Line: Javel, men jeg gjør meg noen tanker angående de som er så plaget av røyk, om de tar like mye hensyn selv, for eksempel til de som ikke tåler parfyme. Det å kalle noen hjernedøde fordi de røyker, er det ikke litt lurt å tenke på hva man selv også utsetter andre for? Eksempel: ved bruk avVparfyme.
Skremmeren: Nei, nå snakker vi om røyk. Dermed basta. Så spar deg.
Line. Ok!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 16:01   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Skremmeren: Nå skal vi snakke om røyk og plager rundt det.
Line: Javel, men jeg gjør meg noen tanker angående de som er så plaget av røyk, om de tar like mye hensyn selv, for eksempel til de som ikke tåler parfyme. Det å kalle noen hjernedøde fordi de røyker, er det ikke litt lurt å tenke på hva man selv også utsetter andre for? Eksempel: ved bruk avVparfyme.
Skremmeren: Nei, nå snakker vi om røyk. Dermed basta. Så spar deg.
Line. Ok!

Du har nok fått parfyme på jærnen.

Gammel 03-10-07, 11:45   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at jeg har krysset litt feil. Jeg er ikke redd for å si ifra, og kan godt finne på å be en person i et busskur om å ta hensyn til de andre som står der inne som ikke røyker. Men jeg ser an situasjonen. Wackos på banen får sitte i fred.

Ellers syns jeg at personer som ikke reflekterer over at egne vaner kan være plagsomme for andre er håpløse, det være seg manglende evne til å vaske seg, overdreven bruk av parfyme eller hensynsløs røyking. Røykere som tenner seg en røyk på steder hvor det ikke er lov gjør meg skikkelig sint. Hvorfor skal jeg måtte utsettes for deres dårlige og helseskadelige vaner?

(Og så blir jeg veldig oppgitt over helsepersonale eller andre som jobber tett med mennesker som stinker røyk, parfyme eller svette.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 21:53   #12
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Line, du snur jo hele diskusjonen på hodet!

Gammel 03-10-07, 21:57   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Line, du snur jo hele diskusjonen på hodet!

Jeg er forresten veldig overrasket over at ikke OVERVEKT er dratt inn her? Røykere, har dere mistet teket? I alle røykediskusjoner dras det jo inn overvekt, dette må være den første jeg har sett der det ikke nevnes. Skal ikke noen klage over alle de fete som går og spiser sjokolade eller hamburger ute på gata?

Gammel 03-10-07, 22:02   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg er forresten veldig overrasket over at ikke OVERVEKT er dratt inn her? Røykere, har dere mistet teket? I alle røykediskusjoner dras det jo inn overvekt, dette må være den første jeg har sett der det ikke nevnes. Skal ikke noen klage over alle de fete som går og spiser sjokolade eller hamburger ute på gata?

For ikke å snakke om forurensing.

Sist redigert av Skremmern : 03-10-07 kl 22:07.
Gammel 04-10-07, 08:15   #15
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje det er en del røykere (og ikke røykere) som tar hensyn til at en del er overvektig og ikke synes noe særlig om å lage en "mobbetråd" og stigmatisere, fordi det rett og slett er lavmål og trakkasere andre. (slik som kanskje en del røykere blir) Vi kan da ikke ha det slik at vi skal slenge alt mulig gørr ut til alle som har forskjellig livsstil enn en selv. Enten det gjelder overvektige, røykere, alkoholikere etc,etc. Ingen er vel perfekte! Selvfølgelig skal folk få si sine meninger. Men mobbing synes jeg ikke noe om

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 09:25   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Kanskje det er en del røykere (og ikke røykere) som tar hensyn til at en del er overvektig og ikke synes noe særlig om å lage en "mobbetråd" og stigmatisere, fordi det rett og slett er lavmål og trakkasere andre. (slik som kanskje en del røykere blir) Vi kan da ikke ha det slik at vi skal slenge alt mulig gørr ut til alle som har forskjellig livsstil enn en selv. Enten det gjelder overvektige, røykere, alkoholikere etc,etc. Ingen er vel perfekte! Selvfølgelig skal folk få si sine meninger. Men mobbing synes jeg ikke noe om

Jepp det er jo det som er så bra (og litt kjedelig ) med dette forumet, at de fleste er så PK at slikt ikke forekommer. På ALLE andre fora blir overvekt dratt inn i røykediskusjoner og det irriterer meg kraftig. Var nettopp to svære røykediskusjoner på snartmamma.com og i begge to ble selvsagt overvekt dratt inn temmelig raskt.

Gammel 04-10-07, 09:47   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På ALLE andre fora blir overvekt dratt inn i røykediskusjoner og det irriterer meg kraftig. Var nettopp to svære røykediskusjoner på snartmamma.com og i begge to ble selvsagt overvekt dratt inn temmelig raskt.

Akkurat det ville jo være spesielt teit når tråden strengt tatt handler om passiv røyking. Jeg mener, så lenge de overvektige ikke sitter oppå noen, så tviler jeg på at man kan få helseplager av passiv overvekt.

Gammel 05-10-07, 07:27   #18
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Ingen er vel perfekte!

Pffft. Nok en generalisering.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 08:11   #19
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Pffft. Nok en generalisering.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 22:03   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Eksos er farlig ja, og vi skal jo alle daue en gang uansett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.