Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Juletre - plast eller ekte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-07, 16:34   #101
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Jeg har lyst på et falskt juletre. Ikke plast, Gudbevaremegvel, men i silke, slik at det ser pent ut. Gubben blånekter, skal ikke ha noe annet enn selvhugget tre her i huset, nei.

Eneste grunnen til at jeg vil ha uekte tre, er at jeg syns så forbaska synd på det stakkars juletreet. Der står det og aner fred og ingen fare på plantasjen sin. En dag kommer to digre mennsker og sager det ned, fysj så vondt det må gjøre. Så blir det drassa inn i varmen, spåket ut, og står i en krok til det blir pælmet på hodet ut for å lide en langsom død... Ignorert av alt og alle...

Gammel 10-10-07, 17:17   #102
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ekte ellers kan det være det samme.

Gammel 10-10-07, 18:11   #103
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Hadde noen i heimen vært allergiske, hadde vi valgt plast, ikke ellers.

Vi har fast tradisjon med å hente treet vårt i skogen og drikke gløgg og spise pepperkaker, en viktig del av forberedelsene til jul.

Gammel 10-10-07, 18:50   #104
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Det må være ekte, og kun edelgran som skal inn i min stue. Edderkopper eller ikke.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 19:43   #105
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ekte Får heller stå i disse edderkoppen og de andre "husdyrene" for en liten periode...

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 19:43   #106
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har ekte. Edelgran, det drysser ikke.
Ikke har jeg sett noen edderkopper heller.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 19:44   #107
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Ekte selvsagt.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 23:49   #108
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Tok med meg det uekte juletreet mitt når vi flyttet fra Usa, og har blitt gjort narr av mang en gang. Men, så har jeg det flotteste treet på denne si`a fjorden, så hvem ler nå!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 00:09   #109
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nemlig. Noen som vet om juletrær blir brukt til noe fornuftig når de kastes? Unntatt å fyres med, det er det jo ikke alle som har muligheten til uansett. Jeg er ikke helt fan av den der bruk- og kast-mentaliteten altså.

Jeg har dårlig samvittighet hver gang vi kjøper juletre.

Men har leitet etter et pent plast tre, men har ikke funnet det.
Vet du Iset hvor jeg kan få tak i et tre som har typisk juletre form og som er frodig og flott å se på?
Og ja det er riktige at det følger med mye innsekter inn med treet.
Leste en artikkel om det en gang.
Og det var ikke få tusen som fulgte med ett tre heller, grøss.. Prøver å ikke tenke på det.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 00:29   #110
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Ekte

Og det blir hugget av en skogsingeniør (stavet riktig?), så tror ikke skogen lider av det.
Håper da iallfall han gjør det som er best for skogen, han som jobber med plantefelter
Koselig med litt flere husdyr da, de får tusle ned i kjelleren til de andre edderkoppene og billene våre

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 00:46   #111
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Jeg har dårlig samvittighet hver gang vi kjøper juletre.

Men har leitet etter et pent plast tre, men har ikke funnet det.
Vet du Iset hvor jeg kan få tak i et tre som har typisk juletre form og som er frodig og flott å se på?
Og ja det er riktige at det følger med mye innsekter inn med treet.
Leste en artikkel om det en gang.
Og det var ikke få tusen som fulgte med ett tre heller, grøss.. Prøver å ikke tenke på det.

De selger overalt på slike møbelforretninger, samt på Plantasjen og Europris og lignende. Europris sine er faktisk ganske fine, utrolig nok. Men jeg tror vi kjøpte vårt (var mannen som kjøpte det) på Skeidar, og det ser utrolig ekte ut, da mamma kom hit i fjor sa hun "hæ, har dere ekte tre i år eller?". :knegg.

Gammel 11-10-07, 01:09   #112
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De selger overalt på slike møbelforretninger, samt på Plantasjen og Europris og lignende. Europris sine er faktisk ganske fine, utrolig nok. Men jeg tror vi kjøpte vårt (var mannen som kjøpte det) på Skeidar, og det ser utrolig ekte ut, da mamma kom hit i fjor sa hun "hæ, har dere ekte tre i år eller?". :knegg.

Hmm, da skal sjekke det ut..

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 08:11   #113
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se nå det jeg limte inn tidligere i tråden her. Det er jo umulig å se at det er fake.

Gammel 11-10-07, 08:16   #114
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vokst opp med et plasttre m/snø som vi kjøpte på januarsalget da vi bodde i USA og drasset med oss hjem. Etter 20 år så begynte denne snøen å drysse veldig og treet ble kastet. Det var et veldig fint plasttre. :mimre:

I år skal jeg for første gang ha juletre og jeg skal for første gang drasse skogen inn i stuen. Jeg må bare finne en estetisk juletrefot først. Hvis jeg kommer over et fint plasttre en gang (helst med snø ) så ser jeg ikke bort fra at vi (jeg) kjøper det.

Gammel 11-10-07, 08:30   #115
mami
Aktiv

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg vokste opp med ekte tre. Men etter at jeg flyttet utenlands var det ikke like lett
Fant ut at jeg maatte gi opp den ekte vare da de skulle ha 2000 kr for et tre!!! Endte med aa kjope et kjempe fint plast tre.

Naaa bor jeg i et land hvor det er palmer saa har plast tre inne og "julepalma" med lys ute.

Naar jeg flytter hjem til Norge vil jeg fortsatt bruke plast

mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 08:35   #116
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Se nå det jeg limte inn tidligere i tråden her. Det er jo umulig å se at det er fake.

Var det fake? Det så piskede HELT ekte ut. Noen her som SÅ at det var fake?

Gammel 11-10-07, 08:37   #117
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var helt og holdent fake. Jeg er skikkelig forelsket i det. Men de skal ha $ 250 for shipping. Og så kostet det $ 99 eller noe.

Gammel 11-10-07, 08:42   #118
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det var helt nydelig! Faen altså, 250 for shipping er litt vel i overkant ja.

Gammel 11-10-07, 08:47   #119
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi drar til en gård i nærheten og hugger/plukker opp et tre. Veldig koselig! Og da reiser det bare en halvtimes tid, så CO2-regnskapet blir ikke så verst. Hvis vi får satt opp et solcellepanel å lade elbilen vår med og bruker den på turen så blir det enda bedre!

Gammel 11-10-07, 08:51   #120
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Vi drar til en gård i nærheten og hugger/plukker opp et tre. Veldig koselig! Og da reiser det bare en halvtimes tid, så CO2-regnskapet blir ikke så verst. Hvis vi får satt opp et solcellepanel å lade elbilen vår med og bruker den på turen så blir det enda bedre!

Relativt til å kjøpe plasttre så er CO2 regnskapet mege bra.

Et tre bruker jo CO2 i massevis i de første årene det lever. Problemet er snarere for lite trær og for mye plast.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.