|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#102 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Er det å si nei takk til halloweenere det samme som å smelle døren i trynet på dem og være sur og gretten? Merkelig.
![]() |
#103 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?En venninne av meg pleier å smile pent i døra og si: Her i huset feirer vi ikke Halloween, men kom gjerne igjen som julebukker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?I år er femåringen veldig opptatt av Halloween, og han og kameratene kler seg stadig ut i storebrors gamle halloweenkostymer. Han og de to små kameratene ble så glade da vi foreslo at vi faktisk kunne ha en liten halloweenfest, så det skal vi ha. En skummel kake og et gresskar + at de vaser rundt i noen gamle kostymer, det tenker jeg gjør susen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?
ja, det har jeg også reagert på, ikke det at jeg har så mye peil |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Jeg elsker fest og moro og har adoptert halloween med stor glede |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Fola Blakken
|
Det syns jeg og høres sørgelig ut. Vi markerer ikke selv, men eldstemann har vært på Halloween-klassefest en gang. Jeg syns det blir litt i overkant hvis en nekter ungene sine å gå på fest fordi en selv ikke vil feire ståket.
![]() |
![]() |
#111 |
Absolut ateist
|
Så da kan jeg like gjerne si at det er svært sørgelig for de barna som ikke får leke ute klokken 22 om kvelden, når alle de andre har det så gøy. Du høres hvor idiotisk det høres ut, ja?
![]() |
#112 |
Peppy!
|
Det er denne ene dagen i året. Andre barn samles til fest, og du står utenfor fordi du ikke får lov til å være med. Er ikke det unødvendig? Å måtte holdes utenfor fordi foreldrene har et prinsipp? Å ikke få være ute til kl 22 handler om trygghet, å få nok søvn osv. Det synes jeg ikke er det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?De får ikke lov fordi foreldrene er prinsipielt i mot feiringen og det har jeg ikke problemer med å respektere. Vi har derfor alltid rettet invitasjonen direkte til foreldrene og ikke til ungene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Absolut ateist
|
Nå har nå mine barn aldri stått utenfor og sett inn på noe som helst. Dessuten ser jeg på det som et av mine forsørgeransvar å gi ungene mine ryggrad. Om du ikke ønsker det, men vil gi ungen alt, så får det være opp til deg.
![]() |
#115 |
Fola Blakken
|
Det var da en merkelig tolkning av Monsoons innlegg.
![]() |
![]() |
#116 |
Peppy!
|
Nå er det vel ikke nødvendigvis prinsipielle motforestillinger mot en fest som gir barna den tykkeste ryggraden. Å si nei til å gi barn på døren godteri, eller å si at ens egne barn ikke får lov til å tigge er én ting. Å nekte dem å få delta på en fest synes jeg er noe helt annet. Husker du tante Sofie i Kardemommeby, og lille Kamomilla som ikke fikk være med på byfesten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Absolut ateist
|
Sammenhengen ligger i å bryte ens prinsipper eller ikke. Jeg ser flere her inne som er mot halloween, men likevel lar ungene feire, for stakkars barn, de må jo få lov. Jeg syns det er en tragisk holdning.
![]() |
#119 |
Tankefull
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Vi feirer ikke, men godt mulig jeg kommer til å svelge en kamel der om noen år. Innfører det ikke før det blir spurt om det iallfall!
![]() |
|
|