Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Spikketreff

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-07, 21:16   #101
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spikketreff

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Og alfaCharlie er selvsagt gjennomkvalifisert. Noe annet skulle tatt seg ut!

Helt uten bruk av bestikkelser.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 21:17   #102
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Bor du i Trondheim, mehmet?

Vi kan jo eventuelt ha et lokallagstreff på Solsiden.

Nei, men jeg er der ganske ofte og kunne jo prøvd å synkronisere det ...

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 21:24   #103
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi kan jo eventuelt ha et lokallagstreff på Solsiden.

Jeg er både skaptrønder og skapspikker. Kvalifiserer det for å få bli med på treff?

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 22:58   #104
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Nope.

Vi har en variant av af i vårt navn og det skrives med liten bokstav, men det er visst umulig for folkeregisteret å få til.

Vårt etternavn begynner også med liten bokstav.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 22:59   #105
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil forresten også gjerne være med. Er jeg kvalifisert? :finner ikke test:

Gammel 29-10-07, 23:01   #106
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men dette er jo ikke selve navnet. Det er jo mer tillegg som fra, av osv og ikke et navn i seg selv.

I Norge registreres det som mellomnavn, men det ER en del av etternavnet. Så jeg vil si at det er en del av selve navnet. Kunne ikke falle meg inn å utelate det hvis jeg presenterer meg.

Gammel 29-10-07, 23:02   #107
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Anneke von der Lippe skrives Lippe, Anneke von der i leksikonet og sikkert i telefonkatalogen også.

Det gjør man i Norge.

I Nederland skriver man Lippe, von der Anneke.

Gammel 29-10-07, 23:05   #108
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Råd til alle der ute: IKKE skift etternavn til et navn som inneholder van, von, von der, af eller lignende. :ekstremt erfaren:

Spesielt ikke hvis du har norsk pass og f.eks. skal ha bonuskort i (det nederlandske flyselskapet) KLM. Norsk etternavn blir da (for å fortsette med Anneke von der Lippe) "Lippe", og fornavnet "Anneke von der". Sånn står det i passet. I Nederland derimot er pr. definisjon "Anneke" fornavn og "von der Lippe" etternavn, og sånn registreres det i KLM's bonussystem. Hva tror du skjer hver eneste gang du skal sjekke inn med bonuskortet som billett? Og ikke minst når billetten er utstedt i Nederland, og du skal til USA, og navnet i passet ikke stemmer overens med navnet i billetten? Innreise nektes.

Norge er ekstremt inkonsekvent. I mitt pass står det:

*****, fornavn van der

I ungenes pass står det:

van der *****, fornavn

Gammel 30-10-07, 10:46   #109
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Norge er ekstremt inkonsekvent. I mitt pass står det:

*****, fornavn van der

I ungenes pass står det:

van der *****, fornavn

I mitt pass *****, Fornavn van. Og van hører til fornavnet i folkeregisteret, så jeg måtte bytte både fornavn og etternavn da jeg giftet meg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:49   #110
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså treff? Er det noen utenbys fra som har seriøse planer om å komme, og i så fall hvilken helg passer det? Førstkommende helg er vel litt for kjapt, og neste lørdag er vi opptatt, men fredag 10., fredag 17., lørdag 18., fredag 24. eller lørdag 25. tror jeg er mulig for meg.

Gammel 30-10-07, 10:51   #111
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utrolig dumt. Overrasket over hvor dumt folkeregisteret kan gjøre det. Skulle van være et fornavn?!? Dette må vi sette en stopper for, noen med makt?

Nå er jeg glad for at jeg har et navn før "af" (type Schmidt von Lippe). Problemet der er bare å få registerert hele navnet som etternavn og ikke som mellomnavn og etternavn.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:52   #112
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fredagene dine er lørdager, Skilpadda! Jeg kan fredag 9., lørdag 10. og fredag 16., i hvert fall.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:54   #113
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg passer det best helga etter den 16. tror jeg.

Gammel 30-10-07, 10:55   #114
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

For meg passer det best helga etter den 16. tror jeg.

Spikke-spikke. Lørdag 24. skal jeg på C.C Cowboyskonsert. ( ) Men fredagen har jeg ingen planer.

Gammel 30-10-07, 10:56   #115
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Fredagene dine er lørdager, Skilpadda!

Hadde det vært så vel.

Gammel 30-10-07, 10:57   #116
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av de foreslåtte dagene kan jeg fredag 9.11., fredag 16.11. og lørdag 17.11. (Og førstkommende helg.)

Ellers kan jeg omtrent alle ukedager, og håper vi går for det hvis ingen utenbysfra får blitt med (noe jeg håper at de gjør, altså ).

Gammel 30-10-07, 11:33   #117
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men altså treff? Er det noen utenbys fra som har seriøse planer om å komme, og i så fall hvilken helg passer det? Førstkommende helg er vel litt for kjapt, og neste lørdag er vi opptatt, men fredag 10., fredag 17., lørdag 18., fredag 24. eller lørdag 25. tror jeg er mulig for meg.

Jeg har veldig lyst til å komme. Men jeg kommer eventuelt med tog, og er håpløs til å finne fram, så om jeg greier å finne møtestedet, det er en helt annen sak.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:36   #118
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg har veldig lyst til å komme. Men jeg kommer eventuelt med tog, og er håpløs til å finne fram, så om jeg greier å finne møtestedet, det er en helt annen sak.

Pytt. Noen kan møte deg på Oslo S.

Gammel 30-10-07, 11:37   #119
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan fredag 16. og lørdag 17. Helgen etter, dvs 23 og 24 går bra det også.

Gammel 30-10-07, 11:45   #120
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har muligens tenkt meg til Oslo helga 9-11 .

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.