Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om julegavenes innhold

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-07, 15:51   #101
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå har jeg bare lest bruddstykker av tråden, men jeg skjønner ikke helt hva vi diskuterer.

Økonomien vår er sånn at vi ikke alltid har råd til både å kjøpe alt barna trenger + det som står øverst på ønskelisten deres.
Poden på 2,5 får altså i år en ny seng. Han trenger ny seng, han er så liten at han ikke skjønner julestyret likevel. Men jeg vet jo hva han ville blitt glad for å pakke opp på julaften, så jeg har sikret meg at bestemor kjøper en ny koseklut og at noen andre kjøper noe lego etc.

Stesnuppa trenger ikke noe spesielt nå, så hun får et SingStar-spill som står øverst på ønskelisten.

Jeg skjønner ikke helt hva slags problem HI legger fram. Tenker du at siden vi kjøper seng til Poden i år, så må vi kjøpe leker for samme sum neste år? Da skjønner jeg at det å gi praktiske gaver kan være et problem.

Kloke ord fra (bl. a.) bæret.

Vi har ikke så mye penger, og kan defor finne på å ønske oss særdeles praktiske må-ha-ting til jul. Vinterdresser koster, senger og stoler også. Eldstemann har helt klart for mye leker, men det er i mine øyne umulig å begrense overfloden da lekene stort sett kommer fra jule- og bursdagsfeiringer. Spør øvrig familie meg om hva vi ønsker oss til jul, ramser jeg opp saker og ting av praktisk nytte, samt leker eldstemann snakker varmt om. Jeg stiller ingen krav og lager heller ingen regler for hva ungene skal få, ei heller når de skal få det. :enkel: Det får være helt opp til dem, men, som nevnt tidligere, spør de meg, kan jeg veilede dem litt. Vi skal i nær fremtid ta oss en opprydning på eldstemann sitt rom. Da skal vi gi bort leker hun ikke bruker. Det er ikke så farlig med for mye leker så fremt de er i bruk, eller havner hos noen som kan få bruk for dem. :edel:

Gammel 21-12-07, 20:35   #102
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil bevare magien og kjöper gaver som jeg vet at gutten min önsker seg. Vi skriver önskeliste som sendes til nissen og önskene oppfylles. Det samme gjör jeg for andre. Jeg syntes skikkelig synd paa nevöen min et aar. Han fikk bare et puslespill og en lekeparykk - resten var sko og vinterdresser og andre klesplagg.

Jeg vil ikke at han skal skjemmes bort, men jeg tror aerlig talt at vi klarer aa motvirket det ved at vi er strenge paa at vi ikke skal kjöpe ting til han utenom jul og burdager.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 21:00   #103
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg vil bevare magien og kjöper gaver som jeg vet at gutten min önsker seg. Vi skriver önskeliste som sendes til nissen og önskene oppfylles. Det samme gjör jeg for andre. Jeg syntes skikkelig synd paa nevöen min et aar. Han fikk bare et puslespill og en lekeparykk - resten var sko og vinterdresser og andre klesplagg.

Jeg vil ikke at han skal skjemmes bort, men jeg tror aerlig talt at vi klarer aa motvirket det ved at vi er strenge paa at vi ikke skal kjöpe ting til han utenom jul og burdager.

Har du lest kies innlegg om langsomme gaver? http://www.foreldreportalen.no/forum...1&postcount=62

Husker ikke du selv at du stort sett satt opp på ønskelista det siste som var kommet i leker og slike ting, men at gleden ved andre ting (praktiske ting) kom ved bruk av det du hadde fått.

Trenger ungene å bli sånn at de skal hoppe i taket i det øyeblikket de åpner gaven, eller er det ikke greit at gleden avdekkes eller kommer frem etterhvert? Jeg ser ikke noen motsetning. Jeg tror nok at alle vi som gir praktiske gaver gjør det fordi vi vet at ungene blir glade for det og setter pris på det. Vi vil jo at ungene skal bli glade vi også, vi har bare tatt utgangspunkt i at vi ønsker og tror på at ungene våre blir glade for slike gaver.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 21:06   #104
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke at det er noe magisk i å alltid få det man ønsker seg til jul. Litt av magien ligger jo i å ønske seg ting. Å drømme om, kikke på og fantasere om.

Gjennom denne tråden har jeg funnet ut at vi fokuserer nok ikke så veldig på det å få det man ønsker seg til jul. Selvsagt oppfyller vi ønsker, men ikke for enhver pris. Ungene vet det, så de er ganske nøkterne i ønskene sine. Da jeg spurte snart seksåringen i dag hva hun ønsket seg var det Hello Kitty Buff. Flaks at den praktiske og fornuftige mammaen fikk med seg at hun stoppet opp ved den i sportsbutikken for noen uker siden og har den innpakket i klesskapet. Jeg er god på å oppfylle ønsker de ikke vet de har.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 21:44   #105
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg synes ikke at det er noe magisk i å alltid få det man ønsker seg til jul. Litt av magien ligger jo i å ønske seg ting. Å drømme om, kikke på og fantasere om.

...

Det er så veldig riktig. Jeg må ta meg selv i det stadig vekk. Faren min sa til meg når jeg var liten. "Du er heldig du som har ønsker" jeg var godt voksen før jeg forstod hvor rett han hadde.

Vi fikk for et par timer siden besøk av to nisser. De hadde med en tidlig julegave til Mazungen min. Hun ble kjempelykkelig og strålte som en sol. Nissemor hadde nemlig strikket sokker og votter til henne med råsa som hvedfarge.

Da tenkte jeg på denne tråden her og hvor glad jeg er for at hun ser verdien i slike gaver og blir oppriktig glad. Gavehauger til tross.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 21:51   #106
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes faktisk at dagen før og etter julaften er magiske. I dagene før er alle fulle av forventninger, og i dagene etter lar man alle inntrykk synke inn, man tenker over det man har fått og gitt, og man tilbringer gjerne noe fine dager med familie og venner.

Gammel 21-12-07, 21:52   #107
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes faktisk at dagen før og etter julaften er magiske. I dagene før er alle fulle av forventninger, og i dagene etter lar man alle inntrykk synke inn, man tenker over det man har fått og gitt, og man tilbringer gjerne noe fine dager med familie og venner.

Veldig enig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 22:07   #108
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Har du lest kies innlegg om langsomme gaver? http://www.foreldreportalen.no/forum...1&postcount=62

Husker ikke du selv at du stort sett satt opp på ønskelista det siste som var kommet i leker og slike ting, men at gleden ved andre ting (praktiske ting) kom ved bruk av det du hadde fått.

Trenger ungene å bli sånn at de skal hoppe i taket i det øyeblikket de åpner gaven, eller er det ikke greit at gleden avdekkes eller kommer frem etterhvert? Jeg ser ikke noen motsetning. Jeg tror nok at alle vi som gir praktiske gaver gjør det fordi vi vet at ungene blir glade for det og setter pris på det. Vi vil jo at ungene skal bli glade vi også, vi har bare tatt utgangspunkt i at vi ønsker og tror på at ungene våre blir glade for slike gaver.

Fint innlegg du linket til.
Gutten min önsker seg ikke bare det nyeste i leker. Vi skrev faktisk et ekstra brev til nissen i aar fordi han hadde glemt at han ogsaa önsket seg en engel slik som i julespillet de spiller i barnehagen. Dessuten önsker han seg ny dyne og Sabeltannsengetöy. Ikke bare det siste i leker (selv om det er noen önsker i den kategorien ogsaa). Mitt poeng var at jeg gir han (og andre barn) det de önsker seg, ikke noe annet praktisk som foreldrene vil at han skal faa.

Gammel 22-12-07, 00:33   #109
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Og mitt poeng er at det ikke alltid er slik at slike praktiske ting kommer på ønskelista, men at de likevel er knakende gode gaver som mottageren setter stor pris på.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 00:36   #110
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Målet for meg er at ungene skal oppleve jula som magisk uten å bli blaserte og bortskjemte. Siden mine to har stor familie foretrekker jeg derfor en kombinasjon av praktiske gaver de faktisk trenger og "unyttige" ting. Jeg har erfart at hvis de får ekstremt mange gaver som inneholder leker, slutter de å glede seg og mister oversikta før vi er til bunns i gavehaugen, og de klarer heller ikke å leke med alle lekene før det er gått flere uker etter jul. Når lekene kommer innimellom mer nyttige gaver er derimot lyset i øynene der for hver gave de åpner samtidig som de lærer at man ikke kan få alt man ønsker seg og at det å få en flott vinterdress eller nytt regntøy faktisk også er et privilegium verdt å glede seg over.

Kan ikke annet enn å signere dette. Helt enig.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 00:41   #111
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Det at en vinterdress ikke regnes som en aktuell gave til jul viser vel egentlig hvor rike vi har blitt. Vesla vår får et skjørt, genser, jakke og strømpebukse til jul fra oss i tillegg til en liten ting hun kan leke med. Jeg syns det er helt greit jeg.

Ikke langt tilbake så var det vanlig å få hjemmestrikkete sokker eller votter f.eks, og det var en glede over det.... Overflodssamfunnet begynner å bli et trist kapittel i vår tid.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 03:56   #112
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jeg har ingen problemer med at jentene mine får klær å sånnt til jul
Syns det er helt topp jeg
å år får de devold sett av søstera mi og familien
Å jeg kjøpte bla. krinkelull sett til dem fra mamma og pappa.
De får masse leker å 4 Ps2 spille utenom å.
Mine jenter elsker klær å blir kjempeglade for det

Har forresten kjøpt nytt trekk til sofaen til oss fra mamma og pappa,fikk penger å valgte det selv
Jeg blir kjempe glad for praktiske ting

Gammel 22-12-07, 07:37   #113
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min datter på 2,5 blir veldig glad for å få klær hun, spesielt hvis de er rosa med glitter på Det blir alltid en kombinasjon av alt uansett her i huset. Jeg har kjøpt mest ting barna våre trenger i år, men også små tilleggsgaver som små leker. Også vet jeg at to av onklene alltid kjøper leker, så de lider ikke

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 07:42   #114
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og ja, jeg hadde blitt glad for en kjøkkenstol til jul

Jeg har vært å handlet inn gaver fra mine bestemødre til oss til jul, og det er bare praktiske gaver, synes det er veldig greit jeg.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 14:24   #115
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Og mitt poeng er at det ikke alltid er slik at slike praktiske ting kommer på ønskelista, men at de likevel er knakende gode gaver som mottageren setter stor pris på.

Saa lenge det er at man skal glede mottakeren man har i tankene naar gaver kjöpes, er vi jo helt enige.

Gammel 22-12-07, 17:40   #116
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man vet ikke tankene til en 2 åring hele tiden Og jeg har ingen problemer med at svigers kjøpte seng til Hannah i julegave. Det er masse disse barna trenger, og alt blir ganske dyrt. Så da synes jeg det er glimrende å ønske seg noe av dette til jul og bursdag. Barna får jo likevel noe DE setter pris på av leker og sånn.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 19:44   #117
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Man vet ikke tankene til en 2 åring hele tiden Og jeg har ingen problemer med at svigers kjøpte seng til Hannah i julegave. Det er masse disse barna trenger, og alt blir ganske dyrt. Så da synes jeg det er glimrende å ønske seg noe av dette til jul og bursdag. Barna får jo likevel noe DE setter pris på av leker og sånn.

Nei, det er et viktig poeng. Det er först i aar (min sönn er 4,5) at han virkelig har sagt noe om önsker. I fjor var det mer "alt-jeg-ser-önsker-jeg-meg" og aarene för det, sa han ingenting om det.

Gammel 22-12-07, 23:37   #118
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nå sporer jeg forsåvidt litt av (men det er min tråd, så pyttsann!), men jeg mener faktisk at også leker er viktige for barn. Det å bare gi hobbysaker og bøker syns jeg personlig blir litt feil. Lek er viktig for barnas utvikling og læring. Derfor blir også lekene (gjenstandene) viktige. Barna mine skal alltid ha leker som er passende for alderen. Leker blir sånn sett "forbruksvare", for skrangle-leker med speil og bankebrett er for lengst fjernet fra våre barns rom. Man må ha en balanse mellom ulike typer av leker, og selvsagt hobbyting, bøker, puslespill, spill, konstruksjonsleker (lego, osv), små plastdyr, lekebiler og så videre.

Jeg vet ikke helt hvorfor du oppfattet at mitt barn ikke har leker. Hun har det. Poenget mitt er at jeg har lavere terskel for å kjøpe hobbyting og bøker enn plastleker utenom jul og bursdag. Vi setter også bort det hun har vokst ifra eller ikke leker med lenger. Jeg svarte ut fra din oppfattelse om at mange i tråden hadde barn som fikk mye leker og ting utenom jul og bursdag. Meningen var å vise at det går an å syns det er greit med både praktiske gaver og leker til jul, uten at man dermed er en som bedriver overforbruk.

Generelt syns jeg unger i dag har relativt mye leker. Leker koster ikke stort og det er enkelt for foreldre å handle i vilden sky. Jeg vil helst unngå at ungen min får et blasert forhold til ting, og at hun skal lære seg å bli glad i og ta vare på lekene og tingene sine. Jeg tror ikke man får et personlig forhold til lekene sine om man har altfor mange av dem. Det er fint å se at barn blir glade og ekte takknemlig for gaver. Om de dynges ned av gaver så syns jeg de mister noe av evnen til å glede seg over noe nytt og fint.

Jeg tror de fleste svarer ut i fra at barna får gaver av flere personer enn foreldrene, ikke at det er de selv som handler en haug med praktiske gaver i tillegg til en haug med leker. De fleste skriver jo at de syns det er greit at gavene er blanding av de to typene og at barna setter pris på begge deler. Hva er galt med det?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 22-12-07 kl 23:44.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 00:15   #119
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Burde jeg heller ønske meg diamanter?

Fikk ikke du det i fjor da?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det er forskjell på barn og voksne. :snusfornuftig:.

Hvorfor spør du da (i hovedinnlegget ) om vi her på forumet ville blitt glad for en kjøkkenstol? I og med at det er forskjell på barn og voksne?

Jeg er mer miljøvennlig enn dere alle: storebror ønsker seg noen spesielle langrennski og vi har kjøpt dem til ham. Brukt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 00:28   #120
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Er ganske enig med H.I., har tenkt på det selv også...
Ungene mine blir kjempe glad for alt fra en fin stein jeg plukket med meg
på vei hjem fra butikken, nystrikket ullbukse fra bestemor til en ny
tannbørste ...det er ikke det, men som sagt julen er magisk og jeg
tror de fleste (små)barn ville valgt en babydukke som kunne snakke/gråte
eller en brannbil med sirener og blinkende lys framfor Nøstebarn ulltøy (selv
om jeg som mor hadde foretrukket det siste..hihi!).....
Før var vi litt løssluppende når det gjaldt å få ting, men nå er det mer sånn
at de må ønske seg ting til bursdag og jul! ...så vi har nok kjøpt litt mer enn
vi planla
Dress og ulltøy er ting de skal ha uansett jul eller bursdag....

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.