Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Dine beste vårruller?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-10, 22:32   #101
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste vårruller?

Salt- oppskrift?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 22:33   #102
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg lager av og til fresh rolls, jeg. Det er vanvittig godt! Det er altså vårruller som ikke skal stekes.

Lager med kinakål, agurk, mango og reker.

Vi kjøpte det en gang på en restaurant, og det var fælt.

Gammel 18-09-10, 22:35   #103
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Bruker rispapir, og legger i vann etter oppskriften på pakka (Har brukt Blue Dragon sine).

Legger på strimlet kinakål, agurk og mango, samt reker (ferske, IKKE lake!!!). Ruller sammen på vanlig vis, men steker dem altså ikke. Del i 2.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 22:35   #104
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Vi kjøpte det en gang på en restaurant, og det var fælt.

Morsomt hvordan man har så forskjellig smak!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 22:39   #105
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Det er de samme rispapirene jeg har brukt i dag. Mannen min hadde egentlig litt problemer med vårrullene fordi han husker med skrekk fresh rollsene vi spiste. Eller, smakte på er vel det rette ordet.

Gammel 18-09-10, 22:39   #106
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Salt- så godt ut. Skal definitivt testes

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 01:35   #107
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Frityrolje er spesialavfall som leveres gratis på gjenvinningsstasjon. Olje i kloakk og avløp er en skikkelig versting!

Oj? Jeg har tømt den på 1,5-litersflasker, skrudd korken godt igjen og kastet den i søpla. Har fått beskjed fra flere hold om at det var det jeg skulle gjøre. Ojojoj.

Gammel 19-09-10, 02:34   #108
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

NEI! :skingrestemme:

Frityrolje er spesialavfall som leveres gratis på gjenvinningsstasjon. Olje i kloakk og avløp er en skikkelig versting!

Det var jeg ikke klar over. :noterer:

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 10:28   #109
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå skal jeg gi Iset en igjen...()

Jeg har enda ikke smakt vårruller

Gammel 19-09-10, 10:48   #110
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Oj? Jeg har tømt den på 1,5-litersflasker, skrudd korken godt igjen og kastet den i søpla. Har fått beskjed fra flere hold om at det var det jeg skulle gjøre. Ojojoj.

Det er slik jeg har gjort det til nå også, men i siste brosjyre vi fik sto det at dette må leveres. Men her står det litt om det hvertfall. Kan sikkert variere fra kommune til kommune tenker jeg.

Gammel 19-09-10, 12:48   #111
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Nå skal jeg gi Iset en igjen...()

Jeg har enda ikke smakt vårruller

Da har du virkelig gått glipp av noe altså, du MÅÅÅ smake!
Jeg synes det er så rart, hehe. Det er akkurat som en kompis av meg som var over 40 og ikke hadde smakt lasagne, det er liksom litt absurd. Har de ikke kinarestaurant der du bor? Ikke kjøp de der ekle i frysedisken, da liker du ikke vårruller etterpå. Kjøp ordentlige på restaurant eller lag selv. Jeg lover deg en smaksopplevelse.

Gammel 19-09-10, 12:51   #112
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

De i frysedisken er veldig gode de også, synes jeg. De bare SER litt ekle ut. Minner litt for mye om hamsteren vår, når den har trøkt seg inn i røret.
Ungene mine spiser faktisk også frysediskvårruller. Men hjemmelagde er helt klart best, ja!

Nå fikk jeg lyst på kinamat! Kanskje ta med familien på kinarestaurant i dag?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 12:53   #113
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nei jeg synes frysediskvarianten har så tykt skall, det blir helt feil. Feil tykkelse, feil smak og feil konsistens, det er faktisk som en helt annen "matrett", det er bare utseendet som "ligner" på vårruller. Fysj altså. Men kjekt at noen liker dem så firmaene får solgt.

Gammel 19-09-10, 13:02   #114
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det er så rart, hehe. Det er akkurat som en kompis av meg som var over 40 og ikke hadde smakt lasagne, det er liksom litt absurd. Har de ikke kinarestaurant der du bor? Ikke kjøp de der ekle i frysedisken, da liker du ikke vårruller etterpå. Kjøp ordentlige på restaurant eller lag selv. Jeg lover deg en smaksopplevelse.

Jah jeg er rar

Joda de har kina mat her,en resturant, bare spist mat der fra 2 ganger. En gang ilag med en venninne,takeaway , men tenkte ikke på å spørre etter vårrueller. Kjøpte bare innbakt kylling ting

Får vel dra dit en gang, men mann er ikke så glad i kinesisk så er ikke så ofte sjangsen bryr seg

Gammel 19-09-10, 13:08   #115
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Mannen din kan jo kjøpe pommes frites og burger eller noe, det har de jo alltid på kinarestaurant av en eller annen grunn.

Gammel 19-09-10, 13:28   #116
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir skuffet hver gang jeg kjøper på restaurant, jeg syns de hjemmelagede er best.

Gammel 25-09-10, 13:42   #117
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, jeg har lyst å lage vårruller igjen! Men mannen liker ikke, dummingen. Og hun ene i klubben fikk omganssyke etter hun spiste vårruller her i vår og nekter å smake igjen. Det var ikke mine vårruller altså, men likevel vil hun ikke spise det. :hrmf: Å lage kun til seg selv blir bare ikke til.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 21:18   #118
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg har laget vårruller i kveld, brukte Blue Dragon-rispapir og kjøttdeig+ grønnsaker etter eget ønske. Jeg har aldri lagd med dette rispapiret før, kun frossent kjøpt på innvandrerbutikk. Jeg synes det *kremt* ser mye bedre ut. Smakt har jeg ikke enda. Dette er jo mye mer gjennomsiktig, og frossent krever jo bare tininig, ikke bløtlegging.

Andre som har lagd vårruller i det siste?

Gammel 10-08-12, 21:22   #119
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Åh, jeg har lyst å lage vårruller igjen! Men mannen liker ikke, dummingen. Og hun ene i klubben fikk omganssyke etter hun spiste vårruller her i vår og nekter å smake igjen. Det var ikke mine vårruller altså, men likevel vil hun ikke spise det. :hrmf: Å lage kun til seg selv blir bare ikke til.

noe sent kanskje, men jeg kan gjerne komme og spise dem! Du laget, jeg spiser! Så tar jeg oppvasken etterpå!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 21:23   #120
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg laget vårruller forrige søndag, det er så godt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.