|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?
![]() |
#2 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Det er vel ikke å stikke under en stol at man bruker mer tid jo flere barn man har? Flere fritidsaktiviteter å følge opp, flere barn å følge til barnehagen/skolen, flere foreldremøter, flere barn å kle på (
![]() |
#3 |
Ustabil
|
Selvsagt spiller antall barn en rolle her. Det tar mer tid med 4 barn enn med 1 barn. Barna har (etter min oppfatning) krav på både tid og oppfølging fra foreldrene. Foreldre som konstant jobber 150 % får svært lite tid til barna sine. Har man da bare ett barn kan i det minste foreldrene bruke den lille tiden de har på dette ene barnet. Men har de mange barn går omsorgen fra barna over fra å være personlig til nærmest industri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
Men da forutsetter man vel egentlig status quo?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
Det er jeg enig med deg i. Allikevel er endel av disse tingene med i beregningen når hvertfall vi tenker på hvor mange barn vi skal ha. Fordi vi ikke ville greid å håndtere flere enn kanskje to barn rent økonomisk hvis en krise skulle oppstå så er det heller ikke aktuelt å få flere barn enn kanskje to. De er selvfølgelig en hel haug andre ting inne i bildet også, men jeg syns man bør tenke litt på at fremtiden ikke nødvendigvis er lik den man er i når man får barn.
![]() |
#6 |
Ustabil
|
Til en viss grad forutsettes selvsagt status quo. For å illustrere hva jeg mener: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg har voksne venner som ikke kan skrelle poteter. Det er litt rart, det må jeg si.
![]() |
#8 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg håper mine barn blir like greie som jeg var som tolvåring og gjør som meg : melder seg inn i sjakkforening.
![]() |
#9 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg er litt overrasket over at så mange får negative kommentarer. Enten beveger jeg meg i et beskyttet miljø, eller så er jeg utstyrt med selektiv hørsel.
![]() |
#10 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg har ikke fått noen negative kommentarer enda fra de jeg har fortalt det til. Dragen er dog veldig glad for at det ikke er henne.
![]() |
#11 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Samme her
![]() |
#12 |
Tante Sofie
|
Man hører det man vil høre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
Tja. For min del handlet det nok litt om hvor følsom jeg selv var også. Jeg fikk mine 5 i de usikre 20-årene der jeg tilla andres meninger altfor stor vekt. Nå gjør jeg ikke det og synes heller ikke at jeg får så mange kommentarer.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Shake it out!
|
I følge noen venner av oss som HAR fire unger, så ER det helt galskap å ha fire unger
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Milfrid : 25-02-08 kl 10:51. Årsak: Erstattet komma med punktum... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Og så syns jeg at folk kan mene hva de vil om hvor mange barn som er passe, men holde det for seg selv når de møter noen som ikke deler deres syn. De eneste gangene jeg føler meg berettiget til å uttale meg, er når folk som har problemer med å dekke de basale behovene til de barna de allerede har skaffet seg, går hen og får enda fler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Epikur
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Som storesøster til 5 og kusine til kull på både 4 og 8, så tenker jeg ikke på mange barn som annet enn koselig, morsomt, utfordrende og sosialt. Vi er så spredt i alder at vi har vært maks 5 stykker hjemmeboende samtidig og hadde to ekstraseter bakerst i bilen. De som er 8 er tett, og der kjøpte de en minibuss, tok minibusslappen og det gikk fint. De 4 er ganske tett, og der kjøpte de en bil med to ekstraseter bakerst.
![]() |
#18 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg bryr meg katta om hvor mange barn folk har, så lenge de ikke fremelsker sitt eget valg og anser det som "det bør det være for alle og enhver".
![]() |
#19 |
flisespikker
|
![]() |
#20 |
ekstremt trøtt
|
![]() |
|
|