Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du og partneren samme politiske overbevisning?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-08, 14:00   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det var betryggende å høre. Jeg regner med at alle lærere og skolepolitkerne fra venstresiden jeg hadde direkte eller indirekte kontakt med da jeg gikk på skolen er byttet ut, og at de nye er helt anderledes.

Jeg vil tro at en del ting har endret seg nå. Personlig har jeg tydeligvis hatt en ekstremt innovativ lærer ettersom vi hadde ukesplaner, stasjonsundervisning og tilpasset undervisning allerede da. (Vi var bare seks elever fra første til sjette trinn, dette var nok et viktig moment, men vi hadde en veldig dyktig lærer også.)

Gammel 21-03-08, 23:55   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Scarlett! Scarlett! Scarlett!

Gammel 22-03-08, 07:47   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er en morsom LOST-analogi, him, selv om jeg ikke akkurat synes det er måten å velge samfunnsmodell ut fra. Og jeg ville absolutt sendt noen i forveien, gitt at man kunne forvente å finne hjelp innen rimelig avstand (og ellers burde vel alle blitt der de var) og at det ikke var farlig å bli på stranden. For meg er det logikk og ikke verdivalg, men kanskje jeg er bare veldig farget.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 07:50   #4
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har samme verdisyn og stemmer rødt begge to. Han er nok litt mer rød en meg.
Når det er sagt så er ingen av oss politisk aktiv og vi snakker heller ikke så veldig mye om politikk.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 07:51   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... også må jeg bare dra frem Benmurphys vise ord fra en gammel diskusjon, som jammen fortjener litt glory:

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy

Problemet med alle denne rasjonelle tvilen og motforestillingene mot det som virker så åpenbart fint og politisk korrekt, er jo at man begynner å se ting fra flere sider, og ender opp med å stemme Venstre, og det vet vi jo at ikke er særlig populært.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 07:58   #6
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

... også må jeg bare dra frem Benmurphys vise ord fra en gammel diskusjon, som jammen fortjener litt glory:

Jeg stemmer ikke Venstre, men synes de har veldig mange fornuftige synspunkter. Synd de ikke fremstår som like fornuftige når de velger leder.

Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 08:04   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg synes det er en morsom LOST-analogi, him, selv om jeg ikke akkurat synes det er måten å velge samfunnsmodell ut fra. Og jeg ville absolutt sendt noen i forveien, gitt at man kunne forvente å finne hjelp innen rimelig avstand (og ellers burde vel alle blitt der de var) og at det ikke var farlig å bli på stranden. For meg er det logikk og ikke verdivalg, men kanskje jeg er bare veldig farget.

Ja, det er i alle fall et forsøk på å systematisere idologien bak de forskjellige politiske strukturene. Jeg vil heller ikke si at de forskjellige politiske idologiene nødvendigvis har så mye med verdivalg å gjøre som på hvilken måte de praktisk ønsker å løse utfordringer (eventuelt problemer for oss ikke-PK. ).

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg oppfatter dine eksempler som at du har forståelse for begge ytterlighetene med at enten passer alle på hverandre eller at de sterkeste gir blaffen i de svakeste, men setter spørsmålstegn ved det som befinner seg i mellom.

Hvis du mener jeg sier at liberalistene og kapetalistene gir blaffen i de svakeste så må jeg ha formulert meg temmelig dårlig. Hva er det i det jeg sier om liberalistene og kapitalistene som indikerer at jeg mener at de gir blaffen i de svakeste?

Gammel 22-03-08, 08:14   #8
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er relativt samstemte, men diskuterer sjelden politikk. Jeg tror jeg hadde hatt problemer med å bo sammen med en mann som var veldig ulik meg politisk.

Gammel 22-03-08, 19:05   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Stemmer du og partneren på samme politiske parti? Snakker dere mye om politikk hjemme?

Ja og ja. Vi snakker en del om politikk og har samme politiske (eller ideologiske) grunnsyn. Vi stemmer også på samme parti.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.