Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

17. mai er vi så glad i?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-10, 19:35   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai er vi så glad i?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Etter at vi lagde våre egne 17-mai tradisjoner som består i å dra på tivoli og se en film sammen på kvelden (en kort runde i skoletoget er plikt tidlig på morgenen) digger jeg 17.mai!

Der ser man hvor forskjellige vi er. For meg ville tivoli være det verste av det verste. Helt grusom feiring av dagen og jeg ville hatet 17. mai.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 19:42   #2
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

17. mai er den beste dagen i året. Bedre enn julaften. I år har vi to barn i barnetoget, og som trinnkontakt så får jeg lov til å gå sammen med dem.

I år skal vi ha 16 voksne og 8 barn på middag og kaker etter borgertoget. Det er veldig koselig å få samlet familie og venner. Gleder meg vilt!

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 19:47   #3
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg koser meg på 17.mai. Elsker stemningen, barnetog og feiringen.

I år skal jeg jobbe natt til 17.mai, så får nok ikke like mye med meg, dessverre.

Gammel 05-04-10, 15:59   #4
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns forresten at alle jeg treffer på på 17. mai virker blide og glade. Hvor holder alle dere 17. maihatere til?

Gammel 05-04-10, 19:11   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg syns forresten at alle jeg treffer på på 17. mai virker blide og glade. Hvor holder alle dere 17. maihatere til?

Vi ikler oss en glad og nysminket maske for å ikke bli avslørt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 19:21   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og er krampepositive, så vi ikke skal overføre negative vibber til den neste generasjon 17.mai-fantaster.

Gammel 05-04-10, 19:41   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker egentlig 17. mai ganske godt. Det blir litt hva man gjør det til. De siste to årene har vi hatt besøk av mine foreldre. Om vi har spist hjemme eller på restaurant er ikke så hytt, det blir en koselig dag sammen med familien.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 19:49   #8
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, 17. mai er vi ikke så glad i...

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 19:50   #9
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Dette var en virkelig vekker. Vi må se å nyte dagen som det den er - en fridag - så lenge vi kan, før vi får unger som bryr seg.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 19:54   #10
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og forresten: Fra ca. 2013 kommer vi til å trenge å bruke 17. mai utelukkende til en hviledag ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 19:59   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg gleder meg endelig til 17. mai.

Nå har vi endelig barn, og på det som alle snakker om som barnas dag har det vært ganske tøft å sette på masken faktisk. I år trenger vi ikke det.

Gammel 05-04-10, 20:17   #12
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Ungene gleder seg vilt til 17.mai (ihvertfall 7-åringen, 2,5 åringen aner lite på forhånd, men kommer nok til å storkose seg, 13-åringen er vel litt mer lunken). Jeg selv synes dagen er koselig med tanke på at jeg gleder meg på ungenes vegne, bortsett fra det er vel dagen egentlig ganske pes....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:49   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barna gleder seg til toget og lekene på skolen, jeg synes det er koselig med felles grillfest sammen med naboer etter alle strabasene. Det er sosialt og hyggelig for både liten og stor. Jeg er veldig glad om jeg slipper Oslo sentrum den dagen, synes egentlig alt har blitt mer avslappet her vi bor nå.

Jeg hater virkelig ingen av de store merkedagene vi har, det er jeg glad for.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 00:18   #14
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Må innrømme at å gå i 17. mai tog er noe jeg ikke er veldig glad i og i fjor var første gangen på mange år jeg slapp det. Barnehagene her jeg bor er med i toget.....

Det ble dog MYE bedre når toget ikke gikk fra skolen i 9 tiden om morgenen, nå går toget kl 12 (tror jeg det er).
Før gikk toget til kirken (over halvparten gikk ut av toget i bakken opp til kirken da, nå er det ikke plass til alle lengre.
Gudstjenesten er nå på skolen i 10 tiden, den slipper jeg dermed siden vi aldri er det før ca 15 min før toget går. Kaos for å si det pent, så det er greit at ungene får tid til å finne klassen sin. Det var foresten fint med læreren til minsten, de hadde øvd masse på oppstilling og stod omtrent klare 15 min før.

Jeg synes vel 17. mai var morsommere før barn. Fest med gode venner er mye morsommre og mindre stressfylt.

Gammel 06-04-10, 10:02   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg sier som før; jeg er kjempeglad i 17.mai.
Jeg må til byen og synes ikek det er stress i det hele tatt.
Vi reiser ned tidlig og får plass på første rekke. Etter barnetoget rusler vi litt rundt i sentrum, deretter hjem og slapper av litt, en liten tur på skolen og runder av med grilling hjemme.
Så koselig atte.

I år har vi en nevø i drilltroppen til Garden, så det må vi få med oss i år.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 10:12   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år gleder jeg meg til 17. mai for første gang på evigheter. Jeg skal ha på den nye beltestakken min!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 13:55   #17
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Jeg gleder meg like mye til 17. mai hvert år . Har marsjert i tog med korps siden 1981 - så for meg er noe annet utenkelig. Vi starter klokka syv om morgenen og avslutter klokken 19.00 etter en stor oppvisning på torget . Siden vi fikk barn har jeg hoppet over spillingen for skolen midt på dagen (hatt gjester i stedet), og i år er det første gang vesla skal gå i tog med sin skole. Litt rart å ikke stå på sidelinjen å se på henne, men slik er det nå engang... Vi får iallefall med oss skolelekene fra og med i år, det blir kos - og så kommer familien på besøk! For meg er alt "stress" positivt den dagen.

..og så har jeg aldri problem med antrekk: Uniform!

Gammel 06-04-10, 14:22   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er krampepositiv på 17. mai.

Gammel 06-04-10, 14:22   #19
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker veldig godt at det blir ryddet og vårrengjort og at det ER vår, og at ungene digger det, resten kan jeg styre meg for.

Gammel 06-04-10, 14:42   #20
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker det. Dro mannen til byen for å se på tog før vi fikk barn. Syntes det lokale toget var nok da jeg var gravid, men tok med Knerten på sentrums-utgaven (vi bare så på) i fjor, siden vi hadde familien min på besøk.

Jeg står opp tidelig, hører salutten, og er småtrist for at vi ikke har noe morgentog/vekkerunde her jeg bor, hjemme pleide vi lytte etter korpset, da vi var små syklet jeg og min bror etter det, så syklet vi hjem til frokost når de sluttet å gå.(de endte på skolen der de fikk frokost) På med bunad, det elsker jeg. Litt stress nå med mann og barn, særlig i fjor med fire gjester i tillegg, OG vi skulle til byen, om vi sikter på bare den lokale har vi et par timer ekstra på oss, og det er ikke noe stress med å få plass langs ruta, sånn som det er i byen...

Men jeg er altså en av de få som elsker 17. mai.

Tilgjengjeld har jeg aldri spilt i korps da...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.